اخبار داغ

فرهنگ عاشورایی ماه محرم بایستی با عقلانیت به مردم بازگو شود

فرهنگ عاشورایی ماه محرم بایستی با عقلانیت به مردم بازگو شود
امام جمعه کوثر گفت: امروزه بایستی در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن، معنی و مفهوم محرم را نه با احساس بلکه با عقلانیت کامل به مردم و سایر جهانیان بازگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کیویمیز، حجت الاسلام بیگی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان کوثر با اشاره به برگزاری عزاداری های ماه مبارک رمضان در شهرستان اظهار کرد: امیدواریم در این ایام شاهد انجام برنامه های مذهبی توسط هیات های امنای مساجد و دیگر آحاد مردم بصورت گستره، پرشور و زنده کننده فرهنگ عاشورایی باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیویمیز،,

خطیب جمعه کوثر خاطر نشان کرد: امروزه بایستی در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن که خواهان تخریب دین و اسلام هستند؛ معنی و مفهوم محرم را با عقلانیت به مردم و سایر جهانیان بازگو کرد.

,

 وی با بیان این که مراسم محرم باید پایگاهی برای استکبارستیزی و ارتباط مردم با اهل بیت(ع) باشد، افزود: قیام امام حسین(ع) برای دفاع از ارزش ها و دین مبین اسلام بود؛ فلذا بایستی سخنرانی ها، مداحی ها و عزاداری های ماه محرم بصورت فریضه امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود تا در راستای ترویج فرهنگ و دین عاشورایی در مقابله با دشمنان اسلام گام نهاد.

,

خطیب جمعه کوثر همچنین بر ضرورت انجام صحیح عزاداری های محرم به دور از خرافات و تبیین درست پیام های اصلی قیام عاشورای حسینی در عزاداری های این ماه تاکید کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم آثار و ارزش های عاشورا را در جامعه ترویج دهیم چون شرف، عزت و اقتدار ملت ما در گرو کربلاست و باید آن را حفظ کرد و در این راستا امید می رود؛ مردم، مسئولین، هیات های امنای مساجد و بخصوص جوانانی که با شور و حال حسینی در مراسمات و عزاداری ها شرکت می کنند همکاری و تعامل لازم را با یکدیگر انجام دهند.

,

انتهای خبر/

, انتهای خبر/, انتهای خبر/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه