اخبار داغ

استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا هشدار می دهد؛

رکود اقتصادی دستاویز ثروتمندان آمریکا در دوران کروناویروس/ توصیه بی‌ رحمانه بازگشت به کار برای بازیابی سهام میلیاردرها

رکود اقتصادی دستاویز ثروتمندان آمریکا در دوران کروناویروس/ توصیه بی‌ رحمانه بازگشت به کار برای بازیابی سهام میلیاردرها
دونالد ترامپ نگران این است که تعطیلی طولانی مدت احتمالا به انتخاب مجدد وی آسیب برساند. مقامات ارشد بهداشت عمومی آمریکا معتقدند که ما هنوز عمق فاجعه همه گیری را درک نکرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "رابرت ریچ" با انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در دوران کروناویروس و منفعت طلبی شدید ثروتمندان آمریکا می نویسد، "دیک کوواسویچ" مدیر ارشد اجرایی سابق بانک وِلز فارگو فکر می کند که اغلب آمریکایی ها باید در ماه آوریل به کار بازگردند و اصرار دارد که ما به تدریج آن افراد را برگردانیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, رابرت ریچ,

"لوید بلَنکفِین" مدیر ارشد اجرایی سابق گلدمن ساکس که ارزش خالص آن 1.1 میلیارد دلار است توصیه می کند افراد با خطر ابتلای اندک به بیماری طی چند هفته به کار بازگردند.

,

"تام گالیسانو" بنیانگذار پِی‌چِکس به ارزش خالص 2.8 میلیادر دلار معتقد است که آسیب های اقتصادی ناشی از تعطیلی کشور می تواند از مرگ چند نفر بدتر باشد. انتخاب بین بد و بدتر است.

,

این استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا گفت دونالد ترامپ نگران این است که تعطیلی طولانی مدت احتمالا به انتخاب مجدد وی آسیب برساند. وی هفته گذشته با اعلام مهلت بازگشت به کار خود در عید پاک گفت: "ما نمی توانیم اجازه دهیم که معالجه بدتر از مشکل باشد. دستورالعمل های رعایت فاصله اجتماعی تا پایان ماه آوریل به قوت خود باقی است."

,

اما مقامات ارشد بهداشت عمومی از جمله دکتر "آنتونی فوسی" مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (NIH) معتقدند که این اقدام ممکن است خیلی زود باشد.

,

دکتر فوسی اعتقاد دارد که ما هنوز عمق فاجعه همه گیری را درک نکرده ایم.

,

شاید اندازه گیریِ تهدیدِ بهداشت عمومی در برابر انباشتگیِ ضررهای اقتصادی منطقی بوده و در برخی مقاطع، ضرر و زیان اقتصادی مهمتر از خطرات بهداشتی باشد.

,

"استفن مور" که مشاور کاخ سفید است هشدار می دهد: "شما نمی توانید سیاستی داشته باشید که می گوید ما می خواهیم به هر قیمتی زندگی هر انسانی را نجات دهیم و اینکه چند تریلیون دلار صرف آن می شود نیز مهم نیست."

,

کارگران معمولا در زمان رکود اقتصادی متحمل بیشترین فشار می شوند، به ویژه اگر شغل خود را از دست بدهند و پول کافی برای پرداخت قبض ها نداشته باشند. دستمزد 80 درصد از آمریکایی ها به سختی کفاف زندگی آنها را می دهد.

,

در اواخر هفته گذشته، قانونگذاران گام مهمی در جهت جلوگیری از چنین مشکلاتی برداشتند. لایحه 2.2 تریلیون دلاری کروناویروس برای آمریکایی های بیکار از جمله کارگران قراردادی و عمله هر هفته 600 دلار مزایای بیکاری به مدت 4 ماه فراهم می آورد.

,

وقتی قانونگذاران جمهوری‌خواه اعتراض کردند که این امر منجر به افزایش درآمد برخی از کسانی که شغل خود را از دست داده اند می شود، این لایحه جنجال برانگیز شد.

,
, ,

ظاهرا این قانونگذاران متوجه نشده اند که دستمزد کارگران معمولی آمریکا برای چند دهه راکد بوده و با تورم تعدیل شده است. بنابراین افزایش موقتی در پرداخت به دلیل ماندن افراد در خانه و به موجب آن، کمک به کاهش شیوع کووید19 بعید است.

,

اقتصادی که بانکداران و میلیاردرها مشتاق شروع مجدد آن هستند پیش از اپیدمی به سرعت در حال رشد بود. اما نشان داد که اکثر سود این افزایش درخشان و زودگذرِ بازار سهام تا چند هفته پیش به جیب شرکت ها می رفت.

,

بانکداران و میلیاردرها اکنون از آمریکایی ها که سهم عظیمی در بازار سهام دارند می خواهند که به کار خود بازگردند. 1 درصد جمعیت ثروتمند آمریکا نیمی از ارزش تمام سهام ها را در اختیار دارد.

,

بنابراین وقتی آنها به مردم آمریکا توصیه می کنند که به خاطر اقتصاد به کار خود بازگردند، در واقع می خواهند که افراد دیگر به خاطر بازیابی سهام پرتفویِ بانکداران و میلیاردرها جان خود را به خطر بیاندازند.

,

وقتی این درست است که ما نمی توانیم به هر قیمتی جان هر انسانی را نجات دهیم و ممکن است در برخی مقاطع مجبور به خاتمه دادن به تعطیلی آمریکا باشیم و برخی تلفات اضافی را بپذیریم، باید به خاطر داشته باشیم که درباره کدام آمریکایی ها سخن می گوییم.

,

سبک و سنگین کردن بازگشت آمریکایی های طبقه متوسط به کار و قرار گرفتن آنها در معرض ویروس کاملا با مبادله ای که بانکداران و میلیاردرها با آن سر و کار دارند متفاوت است، به ویژه اگر طبقه متوسط از درآمد کافی برای عبور از بحران برخوردار باشد.

,

حتی 4 ماه مزایای بیکاری اضافی کافی نیست. مطمئنا ثروتمندترین کشور جهان (آمریکا) مادامی که بخواهد، منابع کافی برای تأمین امنیت مردم خود در کشور را دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه