اخبار داغ

منتخب مردم سقز و بانه در مجلس یازدهم:

جهش تولید، دمیدن روحی تازه در کالبد برنامه های اقتصاد مقاومتی است

جهش تولید، دمیدن روحی تازه در کالبد برنامه های اقتصاد مقاومتی است
بهزاد رحیمی نماینده منتخب مردم "سقز و بانه" در مجلس یازدهم اظهار کرد: جهش تولید در اصل به معنی ادامه شعارهای سال های گذشته و در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده تا با بازنگری در نواقص سنوات گذشته در سال جهش تولید شاهد رشد تولید و‌ به تبع آن افزایش اشتغال باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی؛ عنوان کرد: سنت نامگذاری هر سال را باید از پیام نوروزی سال ۷۳ مقام معظم رهبری دنبال کرد، ‌امام خامنه‌ای در راستای این سنت حسنه امسال را سال (جهش تولید) نامیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, کُردتودی,
نماینده منتخب مردم "سقز و بانه" در مجلس یازدهم اظهار کرد: جهش تولید در اصل به معنی ادامه شعارهای سال های گذشته و در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده تا با بازنگری در نواقص سنوات گذشته در سال جهش تولید شاهد رشد تولید و‌ به تبع آن افزایش اشتغال باشیم.
,
 
,
رحیمی افزود :استان کردستان متاسفانه در بسیاری از شاخص‌های توسعه در رده های آخر جداول نسبت به دیگر استان‌های کشور قرار دارد و این موضوع بسیار قابل تامل است.
,
 
,
وی در ادامه بیان کرد : مدیریت صحیح ،استفاده از پتانسیل های بالقوه و ظرفیت بالای معادن ،کشاورزی،گردشگری،تجارت خارجی،صنایع تبدیلی مرتبط با تولیدات منطقه که از زیربنایی ترین محورهای توسعه استان می باشند در کنار نیروی انسانی جوان و ‌تحصیلکرده که همواره مدیران از آن غافل بوده اند زمینه ساز تحولی شگرف در اقتصاد و عمران و اشتغال و در نتیجه عملی ساختن ، شعار «جهش تولید» است و به قطعیت دنبال کردن این اهداف، چرخ توسعه و تولید را بیش از پیش به حرکت درمی آورد.
,
 
,
رحیمی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصاد روستایی از طریق اعطای تسهیلات متناسب یکی از راه های جهش تولید در استان کردستان است ، بیان داشت: بهره گیری از فناوری های نوین در کشاورزی و سعی بر تامین نهاده های کشاورزی و تغییرنگرش مجریان و مسئولین بخش کشاورزی از دیگر مسیرهای جهش تولید در استان کردستان است.
,
 
,
 منتخب مردم بانه و سقز در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: با بکارگیری متخصصین با دانش اقتصاد و بازاریابی و مدیریت کشاورزی ،همچنین، افزایش سهم کشت آبی با توجه به بهره برداری از سد های جدید و توجه به مزیت نسبی و رقابتی تولیدات کشاورزی از دیگر مسیرهای جهش تولید در استان کردستان است.
,
 
,
 وی با اشاره به پتانسیل زمین های کشاورزی گسترده ،باغات وسیع و متنوع در سطح استان کردستان گفت : استقرار صنایع مادر با توجه به وجود پتانسیل گسترده منابع و معادن طبیعی مانند صنایع تبدیلی و بسته بندی و نگهداری کننده از دیگر مسیرهای جهش تولید در استان کردستان است.
,
 
,
رحیمی با تاکید بر اینکه صنعت دامپروری بعنوان یک صنعت کاملا اشتغال زا در استان کردستان محسوب می شود ، اعلام کرد: یکی از راه های جهش تولید در این صنعت ایجاد دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی و توسعه و تجهیز کشتارگاه ها و سردخانه ها و ایجاد کارگاه های زنجیره ای تولید لبنیات فراورده های گوشتی و صنایع وابسته است.
,
 
,
 این مسوول یادآور شد: اعطای تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی به منظور توسعه مجتمع های پرورش ماهی و سایر آبزیان با توجه به پتانسیل سدهای جدید و کمک به اشتغال جوانان با رویکرد صادراتی و حمایت از مشاغل خرد و خانگی و کمک به راه اندازی واحدهای صنعتی تعطیل شده با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت از دیگر راه های جهش تولید در استان کردستان است.
,
 
,
رحیمی با تاکید بر اینکه استان کردستان ظرفیت های بسیار خوبی برای طی کردن مسیر رشد و توسعه دارد که تا کنون مورد غفلت واقع شده است ، گفت: استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود گردشگری منطقه از طریق توسعه گردشگری روستایی،توریسم درمانی، گردشگری تجاری،تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بانه و تشویق صاحبان سرمایه جهت انتقال تکنولوژی و استقرار صنایع و تعمیم آن به مناطق دیگر استان از راه های جهش تولید در استان کردستان است.
,
 
,
وی ادامه داد: جذب سرمایه های داخلی و خارجی و رفع موانع و قوانین محدود کننده و بعضا موازی از طریق توجیه و تفویض اختیار به مدیران و تامین امنیت سرمایه گذاران موجب جهش تولید در استان کردستان می شود.
,
 
,
منتخب مردم سقز و بانه تصریح کرد: توسعه آموزش عالی با دایر نمودن رشته های آموزشی بر اساس نیاز سنجی و متناسب با اشتغال و بازار کار و لزوم ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با حوزه کشاورزی صنعت و کسب و کار از راه های اساسی جهش تولید در استان کردستان است که باید در دستور کار مسوولان قرار بگیرد. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه