اخبار داغ

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوی است

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوی است
کاظمی، مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آمار سزارین در این استان از میانگین کشوری کمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا شیوا کاظمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: میزان سزارین در استان کرمانشاه به ۴۶ درصد رسیده که نسبت به سال‌های قبل همچنان روندی کاهشی دارد به گونه‌ای که این میزان در سال ۹۳ طرح ۵۴ درصد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: بر اساس شاخص مادران شکم اولی یا سزارین نخست زا میزان سزارین در استان کرمانشاه ۳۸ درصد است که باید تلاش شود به ۳۵ درصد کاهش یابد.

,

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: استان کرمانشاه از نظر میزان سزارین از میانگین کشور که ۵۰ درصد بوده، کمتر است.

,

کاظمی با بیان اینکه بدون زیر سوال بردن آزدای عمل، هر مادری می‌تواند آگاهانه انتخاب کند چه روش زایمانی مؤثرتر است، گفت: به منظور خوشایند سازی زایمان طبیعی اتاق‌های تک نفره در بیمارستان‌ها تعبیه شده همچنین کلاس‌های آموزشی برای مادران باردار برگزار می‌شود.

,

میزان تولد نوزادان پسر بیشتر از نوزادان دختر است

, میزان تولد نوزادان پسر بیشتر از نوزادان دختر است,

این مسئول عنوان کرد: در استان کرمانشاه تعداد متولدین پسر بین سه تا چهار درصد از دختر بیشتر است اما بقای عمر نوزادان پسر تا پایان پنج سالگی کمتر است همچنین بیشتر موالید در فصل زمستان از اواخر آذر تا بهمن ماه رخ می‌دهد.

,

وی گفت: در شهر کرمانشاه تمام بیمارستان‌های خصوصی، دانشگاهی و دولتی به تجهیزات مورد نیاز زایمان طبیعی مجهز هستند و بیمارستان‌های امام رضا و معتضدی به عنوان بیمارستان‌های دانشگاهی اتاق‌های تک نفره و امکان زایمان در آب دارند.

,

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین علاوه بر امکان استفاده از ماما همراه، باقی بیمارستان‌های کرمانشاه از نظر زایمان بی درد امکانات را فراهم کرده‌اند و در سطح شهرستان‌ها نیز بیمارستان‌ها بلوک‌های زایمان با اتاق تک نفره هستند.

,

این مسئول ادامه داد: انجام زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان انجام می‌شود در حالی که سزارین هزینه بردار است.

,

کاظمی تصریح کرد: زایمان طبیعی برای سلامت طولانی مدت زنان حائز اهمیت است بنابراین مادران نباید با تفکر یک بار بچه دار شدن که البته با هیچ اصول اجتماعی همخوانی ندارد و ممکن است بارداری ناخواسته هم رخ دهد، سزارین را انتخاب کنند زیرا عوارض آن طولانی مدت است.

,

وی افزود: ممکن است مادر پس از چند بار سزارین به دلیل چسبندگی رحم مجبور به برداشتن رحم شود بنابراین سزارین تهدیدی برای سلامت مادران است هرچند ممکن است زایمان طبیعی هم عوارضی داشته باشد اما شدت و تعداد آن کمتر از سزارین است و در این میان زایمان در آب نیز درد کمتری نسبت به زایمان طبیعی به دنبال دارد.

,

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: تکریم مادر باردار به طور جدی مورد تاکید است و با کادر درمانی که با مادران باردار رفتار خوبی نداشته باشند برخورد خواهد شد همچنین برای کادر درمانی مرتبط با مادران باردار کلاس‌های روانشناسی نحوه ارتباط در محیط‌های پر تنش اجتماعی برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه