اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی عنوان کرد:

فعالیت ۲۵۶ کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در خراسان شمالی

فعالیت ۲۵۶ کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در خراسان شمالی
نقویان، مسئول بسیج سازندگی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 256 کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در شهرستان های خراسان شمالی فعال هستند، که از زمان شیوع کرونا در استان آغاز به کار کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانیال نقویان، مسئول بسیج سازندگی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور همچون سایر نقاط جهان، در کمیته خدمات رسانی مقابله با کرونا در استان، کمیته تامین و توزیع استان در قالب پیشگیری ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانیال نقویان، مسئول بسیج سازندگی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار , عصراترک , عصراترک , عصراترک , اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور همچون سایر نقاط جهان، در کمیته خدمات رسانی مقابله با کرونا در استان، کمیته تامین و توزیع استان در قالب پیشگیری ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.,

وی ادامه داد: براساس این کمیته تامین و توزیع ماموریت توزیع 125 هزار بسته بهداشتی در قالب یک محلول ۲۵۰ سی‌سی تعداد ۱۰ عدد ماسک یکبار مصرف و تعداد ۱۰ جفت دستکش یا صابون طی تفاهم نامه ای به سپاه استان خراسان شمالی واگذار شد.

,


نقویان با اشاره به اینکه این طرح در قالب یک رزمایش جهاد سلامت و با رمز یا باب الحوائج آغاز شد، گفت: مراحل مبادله‌ای موافقت نامه و قراردادها درسطح شهرستان‌ها با دهیاری های معین مشخص و تنظیم شد که تاکنون تعداد 15 هزار بسته آماده تحویل به خانواده های روستایی شد.

,
,


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر مانه و سملقان دارای 19 هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی، شیروان ۱۷ هزار و ۳۰۰ خانوار، فاروج 10 هزار و 850  خانوار، راز و جرگلان ۱۲ هزار و ۲۵۰ خانوار ، گرمه یک هزار و ۸۰۰ خانوار و جاجرم چهار هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی هستند.

,
,


وی با اشاره به اینکه 256 کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در شهرستان های استان خراسان شمالی فعال هستند، گفت: تعدادی از بسیجیان با دریافت مواد اولیه از بسیج جهاد سازندگی در منزل براساس دستور العملی که ارائه می شود اقدام به تولید ماسک می کنند و بعد از تهیه تحویل داده می شود.

,
,


نقویان خاطرنشان کرد: بعد از تهیه و جمع آوری اقلام تولید شده در مراکز بهداشتی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و غذا و دارو ضدعفونی و استریل  و در نهایت بسته بندی می شوند.

,
,


این مقام مسئول یادآور شد: روزانه تعداد ۲۵ تا ۳۰ هزار ماسک در سطح استان تولید می شود که از زمان شیوع کرونا در استان آغاز به کار کرده اند و روز به روز کارگاه های تولیدی با ظرفیت و کیفیت بیشتری خدمت رسانی می کنند.

,
,


وی به ثبت نام خانواده ها در سامانه سلامت وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: همچنین لازم به توجه است که خانواده های روستایی نیز می توانند با ثبت مشخصات شان در این سامانه کمک بزرگی داشته باشند و با مشاهده علائمی از جمله تب یا سرفه بلافاصله با خانه‌های بهداشت روستاها ارتباط بگیرند.

,
,


نقویان با اشاره به اینکه پیگیری تهیه اقلام برای خانواده های عشایری استان و حواشی شهرستان های خراسان شمالی نیز در دستور کار است، گفت: همچنین با بهره گیری  از ظرفیت خیرین در جهت محرومیت زدایی که بسته های معیشتی غذایی و بسته های بهداشتی برای خانوارهای محروم شهری و کم درآمد توزیع شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه