اخبار داغ

از حمل اجساد با کامیون تا تقدیم کیسه زباله به کادر درمانی برای پوشش!

از حمل اجساد با کامیون تا تقدیم کیسه زباله به کادر درمانی برای پوشش!
آمریکا این روزها در باتلاق سنگین مدیریت ویروس کرونا گرفتار شده است تا جائیکه برنامه‌های مناسب برای انتقال اجساد اموات نداشته و کادر درمانی هم برای پوشش مجبور به استفاده از نایلون‌های زباله هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از شهروندان ایرانی مقیم آمریکا در گفت و گویی در ارتباط با برخورد مسئولان درمانی آمریکا با ویروس کرونا، اظهار کرد:درگیری افراد در آمریکا بسیار بیشتر از آن چیزی است که در رسانه‌های این کشور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: آمار درستی از تعداد بیماران و مبتلایان منتشر نمی‌شود و ممانعت از انتشار آمار در رسانه‌های آمریکایی وجود دارد.

این شهروند ایرانی مقیم آمریکا خاطر نشان کرد: در چندین ایالت آمریکا علاوه بر اینکه حالت اضطراری اعلام شده شرایط بسیار نامناسب است.

وی اضافه کرد: بارها و بارها به رسانه‌ها خودشان اعلام کردند که هیچ رسانه‌ای حق ندارد نسبت به انتشار اخبار مبتلایان را اعلام کنند و تنها دولت ملزم به انتشار آمار است، رسانه‌ها آمریکایی جرات انتشار آمار را ندارند.

ایرانی مقیم آمریکا یادآور شد: رسانه‌های آمریکای تهدید شدند که حق ندارند آمار خارج اطلاعات دولت منتشر کنند و اگر موادی اعلام شود علیه آن رسانه و خبرنگار اعلام جرم می‌شود.

وی بیان کرد: دولت آمریکا بدون توجه به مشکلات داخلی خودشان به ویژه درمان کرونا ویروس تلاش دارند که جنگ روانی علیه ایران راه اندازی کنند و با شبکه‌های مختلف دست به این اقدام زده‌اند.

این ایرانی مقیم آمریکا درباره هزینه های درمانی در آمریکا برای درمان کرونا ویروس، افزود:هزینه درمانی بسیار بالا است، افرادی که قرنطینه می‌شوند و داری تمکن مالی نباشند باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند، از طرفی بیمه‌ها همراهی مناسب با افراد تحت پوشش خودشان ندارند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از فروشگاه‌های آمریکا خالی از اقلام مورد نیاز است، افزود: ماسک  مواد ضدعفونی کننده به سختی فراهم می‌شود، فروش ماسک به صورت آنلاین در این کشور انجام می‌شود که قیمت هر 10 ماسک 700 دلار تعین شده است، ماسک بسیار خوب 70 تا هشت دلار است، یک ماسک در آمریکا 100 تا 150 دلار فروخته می شود.

این شهروند ایرانی آمریکا با اعلام اینکه برخی ازرسانه‌های آمریکایی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و با انتشار خبرهای فروش ماسک با هزینه های بسیار گران نسبت به سوء مدیریت در این کشور انتقاد داشتند.

وی در ارتباط با مشکلاتی که کادر درمانی برای تهیه وسائل مورد نیاز دارند، بیان کرد: در مراکز درمانی به اندازه کافی ماسک وجود ندارد.

این مهندس الکترونیک درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در آمریکا، بیان کرد: همه گیری این ویروس در همه جای آمریکا لمس می‌شود و بیشتر ایالت‌ها در قرنطینه هستند، نیروی های گارد در خیابان‌ها برای عبور و مررو مستقر هستند و شهروندان تنها برای خرید لوزام ضروری می‌توانند از منازل خارج شوند.

معصومی یادآور شد: بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز تا امروز 170 هزار نفر مبتلا شده که سه هزار و 200 نفر جان خودشان را از دست دادند.

وی با اعلام اینکه بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های این کشور وضعیت در نیویورک نامناسب تر است، افزود: 60 هزار نفر در این منطقه به کرونا مبتلا شده که برای حمل اجساد از کامیون استفاده می‌شود.

این مهندس الکترونیک ایرانی مقیم آمریکا ادامه داد: بر اساس اطلاعات رئیس مبارزه با کرونا کاخ سفید که از طرف ترامپ به این منظور تعین شده اعلام کرد که یک میلیون نفر در آمریکا مبتلا به کرونا شده که از این تعداد 200 هزار نفر جان خودشان را از دست می‌دهند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مراکز درمانی آمریکا به شدت دچار کمبود دستگاه‌های تنفسی هستند، افزود: لباس‌های حفاظتی، ماسک، دستکش از جمله نیازمندی‌های این مراکز درمانی هستند تا جائیکه برای پرسنل از کیسه زباله برای حفاظت از کادر درمانی استفاده می‌کنند.

معصومی خاطر نشان کرد: این گزارشی است که شخص ترامپ و مسؤولان کاخ سفید اعلام می‌کنند، به نظر می‌رسد که تعداد افراد فوتی  و مبتلایان بیشتر است.

 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری با وجود نارسائی‌های حفاظتی که درکشورهای مدعی پیشرفته وجود دارد، اخبار ناامید کننده از این کشورها توسط خود رسانه‌های این کشور بعضا به صورت جسته و گریخته منتشر می‌شود.

ویروس کرونا به دلیل سریع الانتشار بودنش مشکل برای مراکز درمانی ایجاد می‌کند و به نوعی همه کشورها در برابر این بیماری غافلگیر شدند، در کشور ما هم چالش‌های در ارتباط با تامین نیازمندی‌های به لوازم بهداشتی ایجاد شده بود اما با ورود نیروهای جهادی و تامین نیازمندی‌های مراکز درمانی به ماسک و لوزام حفاظتی و ورود فعالان اقتصادی برای خرید تجهیزات و اعمال قرنطینه شهرها تحت عنوان ایجاد فاصله اجتماعی تا حدودی به مرحله ثبات تعداد بستری‌های مراکز درمانی رسیدیم.

پیام مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت مسائل شرعی دفن اموات کرونایی و حساسیت‌های دینی که در این ارتباط وجود دارد و ورود طلاب حوزه علمیه در این مسیر شاهد دفن شرعی اموات با رعایت مسائل بهداشتی و درمانی هستیم و شاهد چالش‌های جدی کشورهای مدعی پیشرفته نیستیم.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه