اخبار داغ

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز؛

70 درصد جمعیت استان البرز غربال‌گری کرونا شدند

70 درصد جمعیت استان البرز غربال‌گری کرونا شدند
افسون تیزویر گفت: وضعیت بیش از ۸۰ درصد افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به صورت حضوری توسط مراقبین سلامت بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افسون تیزویر با اشاره به اینکه غربالگری نزدیک به 7۰ درصد جمعیت استان توسط تیم های بهداشتی به صورت تلفنی انجام شده است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: وضعیت بیش از ۸۰ درصد افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به صورت حضوری توسط مراقبین سلامت بررسی شد.
 
وی با اشاره به فعال سازی ۲۵ مرکز خدمات جامعه سلامت در استان البرز که تا ساعت ۲۴ با حضور پزشک، پرستار و مراقب سلامت  آماده ارائه خدمت به مراجعان هستند، افزود:  ۸۰۱۲ مورد  خدمت در خصوص کرونا  در مراکز ۱۶ ساعته بهداشتی ارائه شده است. 
 
تیزویر افراد خانواده بیماران را  که در منزل مراقبت شده اند 20 هزار و 478 نفر اعلام کرد و اظهار داشت:  آمار بیماران مشکوک به کرونا که در منزل مراقبت شده اند 7576نفر بوده و ۱۸ ایستگاه سیار آموزش و اطلاع رسانی کرونا در سطح استان راه اندازی شده است.
 
وی به راه اندازی 279 کانون مقابله با کرونا در محلات و اجرا و مدیریت برنامه های مقابله به صورت محله محور اشاره و تصریح کرد: 3 هزار و 116 مورد نظارت بر گندزدایی معابر، مبلمان شهری و ...انجام شده است و تا کنون 384 بازدید از جایگاه سوخت بازدید به عمل آورده ایم.
 
تیزویر گفت: 5 هزار و 998 مورد بازدید از نانوایی ها به منظور بررسی پروتکل های ابلاغی و 5 هزار و 787 مورد کنترل و جلوگیری از عرضه مواد غذایی در خارج از واحد صنفی صورت گرفته است، همچنین 388 مورد گزارشات مردمی و شکایات بهداشتی در خصوص عدم ضوایط ابلاغی در خصوص مقابله با بیماری کرونا دریافت کرده ایم.

وی با اشاره به 657 مورد بازدید از مراکز تجمعی بهزیستی، پادگان و زندان، 197 مورد پلمب مراکز عرضه قلیان، تعطیلی 664 مورد مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و 519 مورد تعطیلیاماکن عمومی به دلیل کرونا، افزود:  آموزش و ارسال دستورالعمل ها از طریق فضای مجازی به روابط عمومی ادارات، سازمان های استان، کانال اطلاع رسانی شهرها و سفیران سلامت با استفاده از حدود 200 کانال با مخاطب بیش از 200.000 نفر ارائه شده است.
 
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه تهیه، تکثیر و توزیع بسته های آموزشی نصب 300 بنر و تکثیر بیش از 68 هزار پوستر آموزشی، 220 هزار پمفلت، 15 هزار تراکت آموزشی،  هماهنگی با سایر ارگانها برای تکثیر و توزیع و نظارت و آماده سازی 6 جایگاه قرنطینه را از جمله اقدامات این بخش برشمرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه