اخبار داغ

طی بارشهای اخیر در جنوب شرق کشور صورت گرفت؛

ذخیره ۶۷ میلیون متر مکعب آب در سدهای سیستان و بلوچستان / ۸۶ درصد مخازن آبی استان تکمیل است

ذخیره ۶۷ میلیون متر مکعب آب در سدهای سیستان و بلوچستان / ۸۶ درصد مخازن آبی استان تکمیل است
محمد دلمرادی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی های اخیر ۶۷ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای سیستان و بلوچستان ذخیره شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دلمرادی، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: در پی بارندگی اخیر در استان سه سد آبگیری شد، به این ترتیب که در سد زیردان ۴۰ میلیون مترمکعب، پیشین ۲۵ و خیرآباد دو میلیون مترمکعب آب ذخیره شد.

وی ادامه داد: همچنین حدود پنج میلیون متر مکعب آب ناشی از سیلاب های اخیر از سد پیشین و یک و نیم میلیون مترمکعب از سد خیرآباد سر ریز کرد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای بارندگی های سال آبی جاری در سیستان و بلوچستان را خوب ارزیابی و اضافه کرد: حجم آب موجود در مخزن سدهای استان ۶۸ درصد کل مخازن بوده که نشان می دهد حجم ذخیرسازی ها در این مخازن نسبت به سال آبی قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.

دلمرادی با اشاره به خالی بودن ۳۲ درصد ظرفیت سدهای استان افزود: با شروع فعالیت هر سامانه بارشی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیل و روا‌ن‌آب در سطح استان، برنامه ریزی ها جهت پیشگیری از خسارات احتمالی در نقاط آسیب‌پذیر انجام و اقدامات لازم اجرایی می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه