اخبار داغ

چگونه از مدافعان سلامت جبهه مبارزه با کرونا تشکر کنیم؟

قرنطینه خانگی، زیباترین نوع تشکر از مدافعین و خادمین سلامت/ تردد غیرضروری، نیشخندی گزنده به مجاهدت پزشکان و پرستاران!

قرنطینه خانگی، زیباترین نوع تشکر از مدافعین و خادمین سلامت/ تردد غیرضروری، نیشخندی گزنده به مجاهدت پزشکان و پرستاران!
این روزها شاهد ترافیک های سنگین در خیابان ها و میادین اصلی شهر هستیم! گویی مردم اصلا متوجه این همه سختی و جان فشانی مدافعان و خادمان سلامت نیستند! این تردد های غیرضروری در این اوضاع نیشخندی گزنده به تلاش ها و مجاهدت پرستاران و پزشکان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین یاس، یکی از سخت ترین و سوگ ناک ترین اتفاقات کرونایی در کشور ما از دست رفتن و جانباختن هموطنان عزیزمان توسط این بیماری است. هر روز دکتر جهانپور بدون اشاره به اینکه افراد جان باخته از کدامین اقشار مملکت هستند با صحبت هایی که رنگ و بوی غم به خود می گیرد در انتهای کلامش آخرین شمارگان فوتی های کرونا را می گوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اما به راستی بزرگی فراغ عزیزان در شماره نمی آید « آتش بگیر تا بدانی چه می کشم ، احساس سوختن به تماشا نمی شود». آری ! نمی توان برای جان سوز بودن غم از دست دادن پدر، مادر، خواهر یا برادر و سخت تر از همه فرزند ، حد و حصری قائل شد و قلب جریحه دار را تسلای خاطر شد و سخت تر اینکه نتوان برای این عزیزان در اندازه های شأن و بزرگواری شان مراسی برپا کرد که هم بزرگداشت شان باشد و هم تسلای خاطر بازماندگان . جان باختگان کرونا چه آنها که شهید مدافع سلامت هستند و چه آنها که رنج کشیده این بیماری در گوشه بیمارستان ها غریبانه و مظلومانه پَر می کشند و جای خالی حضورشان همیشه در خانه و سوز نبودشان بر جگرهاست...
,
 
,
اخبار فضای مجازی روایت کننده ی از دست دادن بزرگانی در علوم مختلف پزشکی است، متخصصینی که هر کدام نامی آشنا در علم طب داشتند و امید بسیاری از گره گشایی های مردم! در کنار آنها آسمانی شدن پرستارانی که با ایثار و عشقی وصف ناپذیر به دلجویی و مراقبت و تیمارداری بیماران کرونایی در بیمارستان ها همت کرده و نخستین شهید مدافع سلامت « نرجس خانعلی زاده» را نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند. افرادی از جامعه سیاسی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی خانم «رهبر» نیز از جان باختگان این ویروس منحوس هستند.
,
 
,
یکی از اقشاری که این روزها به گونه ای دیگر جام شهادت را می نوشند و در گمنامی و مظلومیت به دوستان و یاران شهیدشان می پیوندند جانبازانی هستند که به بیماری های زمینه ای مخصوصا ضعف ریه مبتلا هستند.
,
 
,
بسیجیان زیادی در عرصه های مختلف پشت جبهه مبارزه با کرونا در حال خدمت هستند. اینان نیز رزمندگان همیشه آماده در میادین دفاع از ناموس وطن، خاک و آب، حجاب و عفاف، سلامت و عزت مردم ایرانند. بسیجیان از همه قشر در گروه هایی به اسم " جهادی ها " در سنگرهایی به اسم " پایگاه های بسیج " هنگام و بی هنگام ، شب و روز در دل خطر به سر می برند و زن و مرد به فراخور حال شان در حال خدمت رسانی به مردم هستند. برخی از این بسیجیان چهره ها و نام های آشنایی دارند و بارها و بارها در عرصه های مختلف خدمت رسانی کرده اند . برخی برای مردم روستاو شهرستان خود الگو و اسوه و نامی هستند که دستان شان گره گشای مشکلات و گرفتاری های مردم و دل شان تپنده به یاد مظولمان و محرومان است.
,
 
,
یادمان باشد اینان نیز در تیررس ابتلا به این بیماری هستند و جان شان در خطر است. خطری که گاها می تواند منجر به شهادت آنان نیز شود ! شهادتی که چون خدمت رسانی های شان در کوچه پس کوچه های بی نامی، گمنام می ماند.
,
 
,
یکی از این بسیجیان نام آشنا مرحوم " فاطمه رحیمی" فرمانده پرتلاش و فداکار پایگاه روستایی "نجمه رکن کلا" از توابع شهرستان سیمرغ استان مازندران بود. با تلاش های خیرخواهانه و ایثارگرانه این بانوی بسیجی پایگاه نجمه رکن کلا در سنوات گذشته به عنوان بهترین پایگاه بسیج در استان مازندران در جشنواره مالک اشتر بسیج معرفی شده بود.
,
 
,
گزارشات غیر رسمی از احوالات اعضای گروه های جهادی باز گو کننده این واقعیت است که بسیاری از این دلیرمردان و شیر زنان ایران اسلامی که ما آنها را در لباس های جهادی و پایگاه های بسیج در اقصی نقاط کشور می بینیم درگیر بیماری کرونا شده اند و خدا رحم کند که بتوانند بستر بیماری را با صحت و سلامت ترک کنند.
,
 
,
این روزها شاهد ترافیک های سنگین در خیابان ها و میادین اصلی شهرها مخصوصا کلان شهری مانند تهران هستیم ، گویی مردم اصلا متوجه این همه سختی و جان فشانی مدافعان سلامت در خطوط مقدم جبهه مبارزه با کرونا و داوطلبان، خیرین و گروه های جهادی و بسیجیانی که در پشت جبهه این مبارزه ی سخت نیستند. فعالان پشت جبهه چه کسانی ؟ کسانی که به صورت های گوناگون، اهدا خون، اهداء بسته های معیشتی، اهداء آب میوه های طبیعی، دوخت و تولید و توزیع ماسک، گان، دستکش و ... حتی صاحب ملکان و صاحب خانه هایی که اجاره مستأجران شان را بخشیده اند ..
,
 
,
بیایید با ماندن در خانه سپاس گذار همه کسانی باشیم که برای حفظ سلامت و جان ما و خانواده مان، نه تنها خود را به زحمت انداخته اند بلکه جان شان را کف دست گرفته و بی منت برای مان کار می کنند، باشیم از کادر درمانی تا کادر نظامی، از بسیجیان و گروه های جهادی تا خیرین و صاحب خانه های منصف ... این روزها را با ماندن در خانه روزهای شکرگذاری سلامت امروز و دعا برای پایداری این سلامت در فردا و فرداها کنیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه