اخبار داغ

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان خبر داد؛

شناسایی عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان زاهدانی در اینستاگرام

شناسایی عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان زاهدانی در اینستاگرام
حسن کیخا گفت: عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان زاهدانی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کیخا، سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و بیان این موضوع که تصاویر شخصی اش در فضای مجازی در حال انتشار است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان کرده است.

سرپرست پلیس فتا استان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فنی، متهم را در یکی از مناطق زاهدان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار کردند.

کیخا اضافه کرد: متهم که مردی 21 ساله است در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شد، ولی در نهایت در مواجه با مستندات موجود ضمن اقرار به جرم خود بیان داشت که مادرش با شاکی دوست بوده و عکس های شاکی را از تلفن همراه مادرش برداشته است که به منظور ارتقای دنبال کننده های صفحه خود، عکس ها را در صفحه اینستاگرام خود بارگزاری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی محیطی ناامن و غیر قابل اعتماد هستند، از کاربران فضای مجازی خواست اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را به هیچ وجه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر نکنند و حتی آنها را در اختیار دوستان و نزدیکان خود قرار ندهند.

سرپرست پلیس فتا گفت شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه