اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر خبر داد

اهدای بیش از 4 هزار بسته بهداشتی و معیشتی در بهشهر

اهدای بیش از 4 هزار بسته بهداشتی و معیشتی در بهشهر
حسن پورقربان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر از اهدای 4 هزار و 106 بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسن پورقربان طی گفت‌وگویی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه درباره اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بهشهر اظهار کرد: ‌بعد از شیوع ویروس کرونا، قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بلافاصله با حضور معاونت‌های ستادی و فرماندهان حوزه‌های مقاومت تشکیل شد.
 
وی بیان کرد: ‌جلساتی با مجموعه مدیریت شبکه بهداشت و درمان درباره برنامه ریزی برای کمک‌های اولیه و اقداماتی که برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد، تشکیل شد؛ که در مرحله اول برای تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی، اصحاب رسانه را با شبکه بهداشت هماهنگ کردیم.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی و همکاری با نهاد‌ها و ادارات برای مقابله با کرونا، گروه ۵ گانه ناظرین سلامت، سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و مراقبان سلامت تشکیل شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر با اعلام اینکه ۹۰۰ نفر از بسیجیان برای نظارت و سرکشی در بازار و مقابله با گرانفروشی و احتکار و نیز رصد بهداشتی در پمپ بنزین‌ها و نانوانایی‌ها بکار گیری شدند، افزود: ‌۶۰۰ نفر دیگر از بسیجیان برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی و خروجی شهری و روستایی با ناجا همکار می‌کنند.
 
غربال کرونایی 100 درصد مردم بهشهر توسط جهادگران بسیجی
 
پورقربان از غربالگری ۱۰۰ درصد شهروندان بهشهر توسط جهادگران بسیجی باهمکاری بسیج جامعه پزشکی و با نظارت شبکه بهداشت شهرستان خبر داد و گفت: با بکارگیری ۳ هزار ۱۸۰ جهادگر سلامت، ۳۹ هزار و ۸۴۱ خانوار بهشهری غربالگری کرونا شدند که از این تعداد ۸۷۹ نفر مشکوک به کرونا بودند و به مراکز درمانی معرفی شدند.
 
وی با اشاره به ضدعفونی محلات شهری و روستایی، افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ مدافع سلامت برای ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی بکارگیری شدند که با همکاری شهرداری‌های سه گانه خلیل شهر، رستم کلا و بهشهر، هر روز در دو شیفت صبح و بعدازظهر محلات و اماکن پرتردد گندزدایی می‌شود و این کار تداوم دارد.
 
برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان
 
پورقربان در همین رابطه از برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان خبر داد و تاکید کرد: دو مرحله رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان و ادارت برای گندزدایی محلات شهری و روستایی انجام شده بود.
 
وی با بیان اینکه اعزام جهادگران بسیجی به مراکز درمانی نیز انجام شد، تصریح کرد:‌ برای کمک به کادر درمانی نیرو‌های داوطلب شامل کمک پرستار، کمک بهیار، انتظامات و حراست و همچنین نیرو‌های تخصصی بسیجی به بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان اعزام شدند.
 
تولید و توزیع 125 هزار ماسک و گان بیمارستانی بین جامعه هدف
 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود از تولید و توزیع ۱۱۰ هزار ماسک بهداشتی، ۱۵ هزار گان بیمارستانی و ۱۰ هزار دستکش بین کادر درمانی، ادارت، دستگاه‌های اجرایی و مردم نیازمند خبر داد و گفت: ‌روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی و ۸۰۰ گان بیمارستانی توسط ۲۲۰ خواهر خیاط بسیجی در شهرستان تولید می‌شود.
 
پورقربان با اشاره به اینکه گان‌های بیمارستانی در مراکز درمانی و بین خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند توزیع شد، بیان کرد:‌ روزانه ۲۵۰ گان بیمارستانی هم تحویل بیمارستان خاتم الانبیاء که بیمارستان پایلوت کرونایی در شرق استان است، تحویل می‌دهیم.
 
وی با بیان اینکه با تولید ماسک و گان بیمارستانی نیاز ۵ گانه بیمارستان‌های شهرستان را برطرف می‌کنیم و به بیماران کرونایی هم خدمات می‌دهیم، یادآور شد: سپاه به‌صورت روزانه برای برطرف کردن نیاز کادر درمانی مشغول به فعالیت است که در این راستا روزانه ۳۰۰ شیلد محافظتی تولید و تحویل کادر درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء می‌شود.
 
فعالیت ۳۹ کارگاه تولید ماسک
 
پورقربان از فعال بودن ۳۹ کارگاه تولید ماسک بهداشتی در سطح شهرستان هم گفت و اظهار کرد:‌ همه تولیدات کارگاه‌های تولید ماسک و گان بیمارستانی به مجموعه مصلای بهشهر که بسیج جامعه زنان و مجمع خیرین در آنجا مستقر بوده، انتقال می‌یابد تا بصورت تجمیعی تحویل مرکز بهداشت و درمان برای استریل شدن قرار گرفته و بین جامعه هدف توزیع شود لذا تا پایان کرونا هم این روند ادامه دارد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر ضمن قدردانی از مجمع خیرین که برای تولید ماسک و گان بیمارستانی و برطرف کردن نیاز کادر درمانی آستین همت بالا زدند، خاطرنشان کرد:‌ سپاه بهشهر با تولیدی پوشاک ژینکو تا ۲۰ فروردین هماهنگ کرد و ۲۵ خواهر خیاط بسیجی هم در کارگاه مستقر شدند تا تسریعی برای برطرف کردن نیاز‌های کادردرمانی بیمارستان خاتم الانبیاء به ماسک و گان بیمارستانی صورت گیرد.
 
اهدای ۴۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های کم برخوردار
 
پورقربان در ادامه با اشاره به اینکه برخی خانوار‌ها در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، خبر از اهدای ۴ هزار و ۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر داد و گفت: با همکاری شهرداری و بسیج ادارات بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به دست اقشار آسیب پذیر رسید.
 
وی تصریح کرد: ‌با کمک مجمع خیرین سپاه شهرستان شناسایی خانه به خانه افرادی که در وضعیت کرونا در کسب رزق و روزی حلال دچار آسیب شدند، انجام شد و ۴۰۰ خانوار شناسایی و بسته‌های حمایتی و بهداشتی هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
 
پورقربان با اشاره به اینکه از ماموریت‌های گروه‌های جهادی بسیج تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمندان است، خاطرنشان کرد:‌ جهادگر بسیجی علاوه بر رصد و پایش بهداشتی نانوایی‌ها، به خانواد‌هایی که در تامین مایحتاج دچار مشکل هستند، هم کمک می‌کنند و اقلام ضروری را تهیه و تحویل آن‌ها می‌دهند.
 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر از کشف کارگاه تولید مواد ضدعفونی غیراستاندار توسط ناظرین سلامت هم خبر داد و گفت: ‌با دستور دادستانی این کارگاه پلمب شد همچنین انبار احتکار لوازم بهداشتی هم کشف و متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.
 
فعالیت ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی
 
پورقربان با اشاره به بکارگیری ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی، تاکید کرد: ‌با توجه به استفتای رهبر معظم انقلاب درباره دفن اموات کرونایی و تشکیل قرارگاه موسی بن جعفر(ع) در استان، طلبه‌های جهادی بهشهر با مدیریت و نظارت امام جمعه و مشخص شدن محل تغسیل اموات، کار کفن و دفن متوفیان را انجام می‌دهند و سپاه هم امکانات و تجهیزات آن‌ها را تامین می‌کند.
 
وی در ادامه بیان کرد: ‌سپاه همواره خادم و نوکر مردم است و تا پای جان همراه و همگام با کادر درمانی برای برطرف کردن نیاز‌های پزشکی و مهار کرونا همچنان ایستاده است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر با قدردانی از فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا و اعضای این قرارگاه خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همت جمعی و وحدتی که امروز بین مردم، نهاد‌ها و ادارات به‌وجود آمده، کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
, غربال کرونایی 100 درصد مردم بهشهر توسط جهادگران بسیجی,
,
,
,
,
,
, برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان,
,
,
,
,
,
, تولید و توزیع 125 هزار ماسک و گان بیمارستانی بین جامعه هدف,
,
,
,
,
,
,
,
, فعالیت ۳۹ کارگاه تولید ماسک,
,
,
,
,
,
, اهدای ۴۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های کم برخوردار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فعالیت ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه