اخبار داغ

در گفت و گو با نمایندگان زاهدان مطرح شد؛

همه مسئولان باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند/ تحریم کنندگان ایران غرق در مشکلات ناشی از شیوع کرونا هستند

همه مسئولان باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند/ تحریم کنندگان ایران غرق در مشکلات ناشی از شیوع کرونا هستند
نمایندگان مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تصمیمات غیرکارشناسانه رئیس جمهور، بر لزوم توجه به تصمیماتی که توسط هر مسئولی در این برهه از زمان گرفته می شود تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا، دولتمردان به نوعی سردرگمی دچار شده بودند، گفت: در روزهای ابتدایی آقای روحانی باید تصمیمات قاطع تری برای قرنطینه اتخاذ می کردند که این اقدام صورت نگرفت البته شاید این سردرگمی مقداری توجیه داشته باشد چون بیماری کرونا کاملا ناشناخته است و نمی توان پیش بینی کرد تا چه زمانی این بیماری وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت سفید اعلام کردن استان سیستان و بلوچستان توسط رئیس جمهور افزود: باید دید که آیا کارشناسان خبره وزارت بهداشت و درمان در این موضوع نظر موافقی داشتند و یا نگرانی ایشان بخاطر ضرر و زیان های کسب و کارهای خرد است که تصمیم گرفتند از 23 فروردین ماه اکثر مشاغل فعالیت خود را آغاز کنند.

شهریاری ادامه داد: اینکه دو سوم کارمندان به سرکار بروند نیز حرف بدون پایه و اساسی است چرا که خانه نشینی آن یک سوم دیگردر پیشگیری بیماری تاثیری نخواهد داشت و با این رویه شیوع بیماری بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسئولین وزارت بهداشت و درمان باید موضع گیری شفافی در این زمینه اتخاذ کنند چون باید همه مسئولان درباره تصمیماتی که در این برهه از زمان می گیرند پاسخگو باشند و اگر درست عمل نکنند باعث می شود پیک جدید بیماری آغاز شده و تعداد زیادی از هموطنان بار دیگر به آن مبتلا شوند و یا جانشان را از دست بدهند.

شهریاری اذعان کرد: در گذشته هم بارها شاهد بودیم که تصمیمات رئیس جمهور تصمیماتی کارشناسی شده نبوده است و امیدواریم در رابطه با این موضوع که با جان مردم رابطه مستقیم دارد کمی منطقی تر برخورد کرده و با نظرات کارشناسانه تری برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به تحریم های غرب در زمینه بهداشت و درمان نیز خاطرنشان کرد: خیلی تحریم ها در رابطه با درمان و پیشگیری بیماری کرونا تاثیرگذار نبود چراکه ما در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تخت های بستری و آی سی یو و دستگاههای تنفس مصنوعی را در کل کشور توسعه دادیم و در زمینه دارویی نیز با توجه به اینکه هیچ داروی 100درصدی برای درمان این بیماری وجود ندارد اما می توانیم هر نوع دارویی را در داخل کشور تولید کنیم.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظرات مقام معظم رهبری راجع به رونق تولید، امروز برای عبور از این بحران راهگشا بوده است، تصریح کرد: کسانی که مارا تحریم کردند امروز خودشان با کمبود دستگاههای تنفسی موجود هستند و ما با همین نظرات بجای رهبری توانستیم اینگونه دستگاهها را در داخل تولید کنیم و در بازه ای نیز می توانستیم صادرات داشته باشیم.

وی درپایان با اشاره به اینکه تحریم های غرب در این سالهای اخیر برای ما تبدیل به فرصت شده است، گفت: با تکیه بر توان داخلی و با اراده جوانان و نخبگان ایرانی در زمینه تامین تجهیزاتی که برای این بیماری لازم است مشکل جدی نداریم و شاید در روزهای اول کیت های آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری را به ماد ندادند اما امروز درحال تولید کیت های آزمایشگاهی هستیم و می توانیم آنها را به کشورهای دوست صادر کنیم.
 
هیچ منطقه ای از کشور درحال حاضر از این بیماری مصون نیست

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هیچ منطقه ای از کشور درحال حاضر از این بیماری مصون نیست,

فداحسین مالکی، منتخب مردم زاهدان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه برخی تصمیمات رئیس جمهور درست و کارشناسی شده نبود اما در روزهایی که تمام ارکان نظام درگیر مقابله با این ویروس منحوس هستند نباید از زحماتی که برای کنترل و پیشگیری بیماری کرونا در کشور صورت گرفت چشم پوشی شود و نباید زحمات کادر درمان و پزشکان که در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارند را نادیده گرفت.

وی با اشاره به تحریم های غرب در زمینه بهداشت و درمان افزود: غربی ها که ما را تحریم می کردند امروز خودشان درگیر با این بیماری شده و غرق در مسائل و مشکلاتی که این بیماری برای آنها بوجود آورده است، شده اند و حتی از تجهیزات اولیه مانند ماسک و دستکش هم بی بهره هستند و در برخی جهات از تجارب جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این بیماری استفاده می کنند که این نشان از شکست تمامی اهدافی دارد که از با تحریم به دنبال به دست آوردن آن بودند.
 
مالکی با اشاره به اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کنترل و پیشگیری از بیماری بسیار موثر بوده است، خاطرنشان کرد: سیاست رهبری، حمایت از کادر درمان و کنترل و مدیریت این بیماری بوده و هم از منظر سیاسی و هم از منظر معنوی تاثیر به سزایی داشته و قوت قلبی برای پرستاران و کادر درمانی بوده است که این نشان از تسلط کامل ایشان به اتفاقات کشور و منطقه و رصد دقیق ایشان است.

وی افزود: از همان ابتدا که رهبر معظم انقلاب سال جدید را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری کردند، جوانان ایران با تولید موارد ضروری در پیشگیری از بیماری کرونا این شعار را محقق کردند و همه امکانات دولت و بخش خصوصی در جهت رفع این معضل بکارگیری شدند که این موضوع تاثیر فوق العاده ای داشت و باعث شد کادر درمان ما جایگاهش در دنیا نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کند.

مالکی گفت: در روزهای ابتدای شیوع بیماری علارغم اینکه وزارت بهداشت و کادر درمان اصرار بر قرنطینه شهرها داشتند اما رئیس جمهور به این موضوع اعتقادی نداشتند و این موضوع باعث شد تا روند شیوع بیماری شدت بیشتری داشته باشد درحالی که برخی کشورها از همان روزهای اولیه قوانین بسیار سختی برای قرنطینه شهرها اعمال کردند.

وی درپایان با اشاره به اینکه اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند موج دوم شیوع بیماری از بیستم فروردین با بازگشت مسافران آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: اینکه آقای روحانی با نظرات غیرکارشناسی وضعیت برخی استان ها از جمله سیستان و بلوچستان را سفید اعلام می کنند می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد درحالی که هیچ منطقه ای از کشور درحال حاضر از این بیماری مصون نیست.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه