اخبار داغ

مدیرعامل پیام‌‌رسان ایتا:

کرونا ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را نمایان کرد

کرونا ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را نمایان کرد
محسن غفاری گفت: یکی از وظایف شبکه ملی اطلاعات داشتن پیام رسان‌های ملی و حمایت از آنهاست و زمانی که شبکه ملی اطلاعات موفق باشد پیام‌رسان‌های داخلی نیز موفق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل پیام‌رسان ایتا در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: چند روز گذشته یک مشکلی در دیتابیس پیام رسان ایتا به دلیل ورود بیش از اندازه کاربران به این پیام رسان ایجاد شد که 10 الی 15 ساعت پیام رسان ایتا غیرفعال بود و اکنون 60 درصد مشکل برطرف شده است مگر موارد خاص که کاربران با ارتباط با پشتیبانی می توانند مشکلشان را برطرف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مدیرعامل پیام‌رسان ایتا در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: چند روز گذشته یک مشکلی در دیتابیس پیام رسان ایتا به دلیل ورود بیش از اندازه کاربران به این پیام رسان ایجاد شد که 10 الی 15 ساعت پیام رسان ایتا غیرفعال بود و اکنون 60 درصد مشکل برطرف شده است مگر موارد خاص که کاربران با ارتباط با پشتیبانی می توانند مشکلشان را برطرف کنند., تیتریک,

محسن غفاری ادامه داد: در حال حاضر پیام رسان ایتا در کافه بازار حدود 3 میلیون کاربر فعال دارد و اولین پیام‌رسان از نظر تعداد کاربر در کشور است.

, محسن غفاری ادامه داد: در حال حاضر پیام رسان ایتا در کافه بازار حدود 3 میلیون کاربر فعال دارد و اولین پیام‌رسان از نظر تعداد کاربر در کشور است.,

وی افزود: از زمان ورود ویروس کرونا به کشور و استفاده بیشتر مردم و مخصوصا مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و ... از این پیام رسان برای بحث آموزش، ایتا با ورود ناگهانی 700 هزار کاربر در حدود دو هفته مواجه شد که به دلیل ضعف زیرساختی این پیام رسان قادر به این حجم از ورودی نبود لذا برای برطرف کردن مشکل مجبور شدیم مانع ورود کاربر جدید به این پیام رسان شویم تا کاربران قدیمی بتوانند به راحتی از این پیام رسان استفاده کنند.

, وی افزود: از زمان ورود ویروس کرونا به کشور و استفاده بیشتر مردم و مخصوصا مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و ... از این پیام رسان برای بحث آموزش، ایتا با ورود ناگهانی 700 هزار کاربر در حدود دو هفته مواجه شد که به دلیل ضعف زیرساختی این پیام رسان قادر به این حجم از ورودی نبود لذا برای برطرف کردن مشکل مجبور شدیم مانع ورود کاربر جدید به این پیام رسان شویم تا کاربران قدیمی بتوانند به راحتی از این پیام رسان استفاده کنند.,

این مسئول تصریح کرد: ایتا یک شرکت دانش بنیان خصوصی است که این کار را حدود 3 سال پیش یعنی از سال 94 آغاز کرد و از سال 97 این پیام رسان وارد بازار شد و از همان ابتدا مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

, این مسئول تصریح کرد: ایتا یک شرکت دانش بنیان خصوصی است که این کار را حدود 3 سال پیش یعنی از سال 94 آغاز کرد و از سال 97 این پیام رسان وارد بازار شد و از همان ابتدا مورد استقبال کاربران قرار گرفت.,

غفاری ادامه داد: پیام رسان های ملی یک تعریفی دارد که مرکز ملی فضای مجازی این تعریف را انجام داده است و یکسری حمایت ها هم برای راه اندازی ابتدایی این پیام رسان ها مثل پهنای باند، فضای پیام رسانی و تخصیص وام که البته ایتا آن وام را هم نگرفت ولی قرار شد بعد از حدود یکسال مرکز ملی فضای مجازی تهمیدات بیشتری برای ارتقای پیام رسان های داخلی و ملی انجام دهد که متاسفانه دور دوم حمایت ها اصلا اتفاق نیفتاد.

, غفاری ادامه داد: پیام رسان های ملی یک تعریفی دارد که مرکز ملی فضای مجازی این تعریف را انجام داده است و یکسری حمایت ها هم برای راه اندازی ابتدایی این پیام رسان ها مثل پهنای باند، فضای پیام رسانی و تخصیص وام که البته ایتا آن وام را هم نگرفت ولی قرار شد بعد از حدود یکسال مرکز ملی فضای مجازی تهمیدات بیشتری برای ارتقای پیام رسان های داخلی و ملی انجام دهد که متاسفانه دور دوم حمایت ها اصلا اتفاق نیفتاد.,

وی افزود: اکنون یکی از دلایلی که ایتا نمی تواند بیش از یک حدی کاربر بپذیرد ضعف زیرساختی یعنی کمبود منابع سخت افزاری است که خوب بالطبع هزینه زیادی دارد و فعلا ایتا درآمدی ندارد که بتواند این ضعف زیرساختی را برطرف کند و نیازمند حمایت دولت است.

, وی افزود: اکنون یکی از دلایلی که ایتا نمی تواند بیش از یک حدی کاربر بپذیرد ضعف زیرساختی یعنی کمبود منابع سخت افزاری است که خوب بالطبع هزینه زیادی دارد و فعلا ایتا درآمدی ندارد که بتواند این ضعف زیرساختی را برطرف کند و نیازمند حمایت دولت است.,

این مسئول با تاکید بر اینکه داشتن پیام رسان داخلی و تحقق پیام رسان ملی یکی از پیشرفت های کشور در عرصه ارتباطات است، گفت:کرونا ضرورت بیش از پیش استفاده از پیام رسان های داخلی و ضرورت تحقق شبکه ملی اطلاعات را نمایان کرد که در عرصه آموزش، منبع اطلاعاتی بودن به دلیل شیوع اخبار جعلی بسیار در پیام‌رسان‌های خارجی و ... ضرورت تحقق پیام رسان های ملی به شدت احساس شد.

, این مسئول با تاکید بر اینکه داشتن پیام رسان داخلی و تحقق پیام رسان ملی یکی از پیشرفت های کشور در عرصه ارتباطات است، گفت:کرونا ضرورت بیش از پیش استفاده از پیام رسان های داخلی و ضرورت تحقق شبکه ملی اطلاعات را نمایان کرد که در عرصه آموزش، منبع اطلاعاتی بودن به دلیل شیوع اخبار جعلی بسیار در پیام‌رسان‌های خارجی و ... ضرورت تحقق پیام رسان های ملی به شدت احساس شد.,

غفاری ادامه داد: یکی از وظایف شبکه ملی اطلاعات داشتن پیام رسان های ملی و حمایت از آن هاست و وقتی شبکه ملی اطلاعات موفق باشد پیام رسان های داخلی نیز موفق هستند و اینها زنجیروار به هم مرتبط هستند و امیدواریم روزی با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شاهد شکوفایی پیام رسان های داخلی باشیم زیرا این پیام رسان ها ظرفیت رقابت با پیام رسان های خارجی به شرط حمایت و برطرف شدن مشکل زیرساختی شان دارند.

, غفاری ادامه داد: یکی از وظایف شبکه ملی اطلاعات داشتن پیام رسان های ملی و حمایت از آن هاست و وقتی شبکه ملی اطلاعات موفق باشد پیام رسان های داخلی نیز موفق هستند و اینها زنجیروار به هم مرتبط هستند و امیدواریم روزی با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شاهد شکوفایی پیام رسان های داخلی باشیم زیرا این پیام رسان ها ظرفیت رقابت با پیام رسان های خارجی به شرط حمایت و برطرف شدن مشکل زیرساختی شان دارند.,

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدوارم با همت مراکزی مثل مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات آن اتفاقی که قرار بود در دور دوم حمایت از پیام رسان های ملی ما اتفاق بیفتد شکل بگیرد و اعلام کنند چه تمهیداتی می خواهند بیندیشند که پیام رسان هایی که الان رشد خوبی داشتند تبدیل به پیام رسان های ملی شوند.

, وی در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدوارم با همت مراکزی مثل مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات آن اتفاقی که قرار بود در دور دوم حمایت از پیام رسان های ملی ما اتفاق بیفتد شکل بگیرد و اعلام کنند چه تمهیداتی می خواهند بیندیشند که پیام رسان هایی که الان رشد خوبی داشتند تبدیل به پیام رسان های ملی شوند.,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه