اخبار داغ

در نشست خبری اقدامات پدافند زیستی سپاه سلمان عنوان شد؛

سپاه در خط مقدم مبارزه با کروناست/24 هزار نیروی جهادی برای مقابله با کویید 19سازماندهی شده اند

سپاه در خط مقدم مبارزه با کروناست/24 هزار نیروی جهادی برای مقابله با کویید 19سازماندهی شده اند
سردار امان الله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ هزار نفر در قالب ۵۸۶ تیم در قرارگاه پدافند زیستی جهت مقابله با ویروس کرونا سازماندهی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان صبح امروز در نشست خبری که با محوریت کرونا برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مولفه های بسیار قوی، نهادهای انقلابی و پیش قدم در همه ادوار و مسائل است که به عنوان بازوی قدرتمند با اتکا به ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به موفقیت سپاه در عرصه مبارزه با کرونا ادامه داد: سپاه از روزهای اول شیوع این ویروس در اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور نیروهای مسلح در این میدان و در تعامل با سایر ارگان ها وارد عمل شد و در این راستا گام های خوبی برداشت.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه سلمان اضافه کرد: با راه اندازی قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) اقدام هایی در راستای اطلاع رسانی به مردم و حفظ سلامت نیروها جهت شکست ویروس انجام شده است.

گشتاسبی افزود: ۹۴۳ گروه در این قرارگاه در حال فعالیت هستند و در راستای آرام بخشی، ضدعفونی معابر و اماکن، تولید مواد بهداشتی، تهیه ماسک، راه اندازی کارگاه های تولیدی، آگاهی بخشی، رصد اطلاعاتی، پیشگیری و رفع آلودگی عمل می کنند.

وی تصریح کرد: بیش از یک میلیون لیتر مواد صدعفونی کننده، ۸۰۰ هزار  جفت دستکش و هزار دست گان توسط سپاه تولید و به شبکه بهداشت و درمان اهدا شده است.

فرمانده سپاه سلمان گفت: تهیه و انتشار هزار و ۴۰۰  هزار متنون خبری شامل عکس، خبر، فیلم و نماهنگ در فضای مجازی، ضدعفونی ۶۰ هزار مکان، شناسایی سه مرکز دپوی تجهیزات بهداشتی، فعالیت ۴۰۰ پزشک و بهیار از مجموع نیروی زمینی سپاه از دیگر اقدام های انجام شده توسط سپاه سلمان در این خصوص است.

گشتاسبی با بیان این روزانه هزار و ۸۰۰ بسیجی در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت دارند اضافه کرد: سپاه جزو رده های نیروهای مسلح است که هیچ آسیب پذیری در رابطه با کرونا نداشته است.

وی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در رده های انتهایی جدول است بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت استان در این خصوص اجرای ۹۹ درصدی طرح غربالگری است.

به گفته جانشین قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه، همچنین در استان ۱۸۰ هزار زائر اتباع خارجی غربالگری و ساماندهی شده اند.

گشتاسبی با اشاره به برگزاری رزمایش شهدای مدافع سلامت در استان گفت: این رزمایش با استفاده از همه ظرفیت های سپاه و حضور قریب به سه هزار نیروی مجرب با هزار دستگاه خودرو به مدت هشت روز برگزار شد.

وی اذعان کرد:ایجاد نقاحتگاه در تیپ سلمان زاهدان و در شهرستان زابل و ایرانشهر، آموزش چهره به چهره به ۷۰۰ هزار نفر از مردم استان و تب سنجی و توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی از دیگر اقدام های سپاه سلمان در قالب قرارگاه پدافتد زیستی امام رضا (ع) بوده است.

سپاه با تمام توان به مقابله با کرونا برخواسته است

جانشین فرمانده سپاه سلمان نیز در این نشست گفت: در کنار همه اقدامات از درون سازمان هم غافل نشدیم و برنامه های خوبی را از سپاه داشتیم که نتیجه این نظارت ها این شد که تا این لحظه هیچ کس از بخش اعظم سپاه به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

سردار محمد ناظری افزود: سپاه سلمان با کمک در ابعاد مختلف از جمله سبد معیشتی و کمک مالی به سوی اقشار آسیب پذیر شتافته و بیش از ۲۳ هزار سبد کالا به اقشار آسیب پذیر اهدا شده است.

وی بیان کرد: استان هنوز سفید نیست باید توجه بیشتری به پروتکل های بهداشتی شود، اما متاسفانه شاهد افزایش تجمعات هستیم.

جانشین فرمانده سپاه سلمان با بیان این که سه طرح مهم جهت تکمیل زنجیره مقابله با کرونا راه اندازی شده است ادامه داد: طرح مطهر با هدف اصلی شکستن ویروس کرونا با آگاهی بخشی به مردم و پیگیری چهار محور شامل استقرار ایستگاه های سلامت، آموزش عمومی، ضدعفونی و نظارت و کنترل بهداشتی تشکیل شده است.

ناظری اضافه کرد: طرح سلامت اجتماعی با هدف کاهش استرس های خانواده ها در ایام قرنطینه نیز در حال اجراست، بسیج خواهران در این خصوص اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی افزود: طرح اهدای خون، بسیجیان خواهران استان از امروز ماموریت دارند جهت اهدای خون اقدام کنند که این طرح آغاز شده است.

به گفته جانشین فرمانده سپاه سلمان، کلیه کادر بهداشت و درمان سپاه استان در آمادگی ۱۰۰ درصدی هستند و به صورت شبانه روزی در جهت مقابله با این ویروس فعالیت دارند.

ناظری با اشاره به راه اندازی غسالخانه ویژه متوفیان کرونا توسط شهرداری زاهدان و با همکاری سپاه گفت: توسط سپاه و بسیج ۲۵ نفر از طلاب آگاه و با تجربه در خصوص تدفین متوفیان کرونایی جهت غسل، نماز جنازه و دیگر امور مربوط به متوفیان شیعه و سنی در حال فعالیت هستند، دو نفر از این افراد از خواهران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سپاه با تمام توان به مقابله با کرونا برخواسته است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه