اخبار داغ

در گفت‌وگو با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش مطرح شد

پایش بیش از 56 هزار نفر توسط نیروهای درمانی ارتش در رزمایش بیولوژیک/ پادگان‌های قاین و نهبندان در حال ساخت است

پایش بیش از 56 هزار نفر توسط نیروهای درمانی ارتش در رزمایش بیولوژیک/ پادگان‌های قاین و نهبندان در حال ساخت است
بررسی اقدامات لشکر 30 ارتش در رزمایش بیولوژیک در خراسان جنوبی، آخرین وضعیت پادگان‌های قاین و نهبندان، علت جابه‌جایی لشکر 30 و شایعات فرار سربازان ازجمله مواردی است که در گفت‌وگوی خاورستان با امیر محمودی انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ‌دوم ستاد محمود محمودی ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: بعد از فراگیری ویروس کرونا در کشور، علاوه بر اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، لازم بود سایر ارگان‌ها و نیروهای مسلح به کمک کشور بشتابند که فرمانده معزز کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند نیروهای مسلح با تمام امکانات و قوا پای کار بیایند و بلافاصله این دستور توسط فرماندهان سپاه و ارتش اجرایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: در 24 اسفندماه 1398 بنابر دستور فرمانده کل ارتش، رزمایش بیولوژیک با عنوان با ولایت تا شهادت در استان‌های قم و گیلان و سپس به طور همزمان در مراکز استان‌هایی که ارتش در آن‌جا حضور دارد، با فرماندهی نیروی زمینی اجرا شد.

,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش گفت: در خراسان جنوبی این رزمایش در 24 اسفندماه با 3 اکیپ کاری ارتش با همکاری مرکز آموزش 04 و بیمارستان منطقه‌ای ارتش در شهرستان بیرجند با فرماندهی لشکر 30 انجام شد و همزمان تیپ‌های 258 نهبندان و 177 تربت حیدریه در این دو شهرستان و همچنین در سایر نقاط استان خراسان جنوبی نیز این رزمایش را انجام دادند.

,

پایش بیش از 56 هزار نفر توسط نیروهای درمانی ارتش

, پایش بیش از 56 هزار نفر توسط نیروهای درمانی ارتش, پایش بیش از 56 هزار نفر توسط نیروهای درمانی ارتش,

امیر محمودی افزود: در شهرستان بیرجند رزمایش با ایجاد پست‌های ایست و بازرسی در ورودی‌های شهر بیرجند از سمت‌های خوسف، زاهدان و مشهد آغاز شد و تا 14 فروردین‌ماه 1399 ادامه داشت.

,

وی اظهار کرد: در شهرستان بیرجند تب‌سنجی از 56 هزار و 870 نفر توسط پرستاران و پزشکان ارتش انجام شد و اگر فردی مشکوک بود به او ابلاغ می‌شد تا به مرکز درمانی مراجعه کند.

,

ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی گفت: 17 هزار و 300 خودرو را در شهرستان بیرجند در مدت برگزاری رزمایش ضدعفونی کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

,

امیر محمودی افزود: خودروی درفش 8 که مخصوص رفع آلودگی در مسائل بیولوژیک و شیمیایی است، از تیپ 177 تربت حیدریه در رزمایش خراسان جنوبی مورد استفاده قرار گرفت و با هماهنگی استانداری و شهرداری قسمت‌های زیادی از شهر بیرجند از جمله میدان اول تا سوم خیابان امامت، تا میدان سوم بلوار شهید مدرس، خیابان شهید محلاتی تا تقاطع بلوار آیت‌الله غفاری، حاشیه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، منازل ارتش در شهرک امام علی(ع)، حاشیه بیمارستان منطقه‌ای ارتش و ایستگاه‌های اتوبوس شهری در خیابان ارتش را ضدعفونی کردیم و همچنین این خودرو مناطقی از تربت‌حیدریه و زیرکوه را نیز ضدعفونی کرد.

,

وی اظهار کرد: در صورت لزوم و اعلام استانداری، مجدد تیم‌های ضدعفونی و تب‌سنجی را به مناطق مختلف اعزام می‌کنیم و همچنین ارتش در خراسان جنوبی آمادگی دارد تا در صورت نیاز، مانند تهران، سالن ورزشی جهت بیماران کرونایی تجهیز کند.

,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش گفت: در حال حاضر برابر ابلاغ دولت، خدمات ادارات به صورت دوسوم نیروها است اما ارتش با تمام یگان‌ها در حال خدمت به مردم است.

,

امیر محمودی افزود: در خراسان جنوبی نیز یگان‌های مرزی ارتش در حال انجام مأموریت هستند.

,

وی اظهار کرد: امیدواریم با یاری خداوند و با هماهنگی و همکاری دولت و مردم ویروس کرونا را از بین ببریم.

,

پادگان‌های قاین و نهبندان

, پادگان‌های قاین و نهبندان, پادگان‌های قاین و نهبندان,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش گفت: برابر مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی، قرار است پادگان ارتش در شهرهای نهبندان و قاین ساخته شود.

,

امیر محمودی افزود: محدوده پادگان قاین مشخص است و مشاور پروژه، طراحی‌های اولیه را انجام داده که به محض ارائه نقشه‌ها توسط مشاور، اقدامات بعدی برای پیمانکار و هماهنگی‌ها انجام می‌شود.

,

وی اظهار کرد: از سال‌های پیش محدوده پادگان نهبندان مشخص است و چند ساختمان و سوله آماده شده است.

,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش گفت: هم‌اکنون پیمانکار در حال انجام کار در پادگان نهبندان است و قبل از نوروز کلنگ فاز دوم به زمین زده شد.

,

امنیت مرزهای شرق کشور

, امنیت مرزهای شرق کشور, امنیت مرزهای شرق کشور,

امیر محمودی اظهار کرد: مرزهای خراسان جنوبی در اختیار لشکر 30 نیروی زمینی ارتش است و دو تیپ شامل تیپ 258 متحرک هجومی و تیپ 177 از مرز شرق کشور حفاظت می‌کنند.

,

وی گفت: در محدوده داخلی بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی، عوامل انتظامی و اقتصادی کار خودشان انجام می‌دهند و مشکلی ندارند.

,

ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی افزود: در خارج از محدوده بازارچه‌های مرزی، مراقبت از مرز به عهده نیروی زمینی ارتش است که پایگاه‌های زیادی داریم و گروهان‌ها و گردان‌های ارتش در سراسر مرز مستقر هستند.

,

امیر محمودی با بیان این‌که مرزبانی نیروی انتظامی نیز در مرز مستقر است و از آن حفاظت می‌کند گفت: گشتی‌ها و کمین‌های مشترک انجام می‌شود.

,

وی در خصوص امنیت مرز تصریح کرد: مردم هیچ مشکلی در مرز مشاهده نمی‌کنند و گزارشی مبنی بر تحرکاتی که بازتاب داشته باشد، در مرز خراسان جنوبی نداریم.

,

علت حضور لشکر 30 ارتش در خراسان جنوبی

, علت حضور لشکر 30 ارتش در خراسان جنوبی, علت حضور لشکر 30 ارتش در خراسان جنوبی,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش اظهار کرد: هر کشوری در سال‌های مختلف، نیروهای نظامی و پادگان‌های نظامی خودش را آمایش می‌کند و جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

,

امیر محمودی گفت: در گذشته‌های دور و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، چینش لشکرها براساس تهدیدات آن زمان در غرب آسیا انجام شد اما اکنون تهدیدات تفاوت کرده است و جابه‌جایی یگان‌های نظامی بر همین اساس درحال انجام است.

,

وی افزود: لشکر 30 گرگان با توجه نوع تهدیدات، در خراسان جنوبی مستقر شده است و به نام لشکر 30 بیرجند تغییر نام داده است و این لشکر در خراسان جنوبی است می‌ماند مگر این‌که در سال‌های طولانی آینده، تهدیدات تغییر کند و نیاز به جابجایی یگان‌ها باشد.

,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش گفت: ستاد فرماندهی لشکر 30 در بیرجند مستقر است و تیپ‌های 258 و 177 به عنوان یگان سرزمینی لشکر 30 در خراسان جنوبی مستقر خواهد بود و به ماموریت خودشان در منطقه ادامه خواهند داد.

,

شایعات ضدانقلاب مبنی بر فرار سربازان از پادگان به دلیل کرونا

, شایعات ضدانقلاب مبنی بر فرار سربازان از پادگان به دلیل کرونا, شایعات ضدانقلاب مبنی بر فرار سربازان از پادگان به دلیل کرونا,

امیر محمودی در خصوص شایعات مطرح شده در کانال‌های ضدانقلاب اظهار کرد: این شایعات در کل دنیا وجود دارد.

,

وی افزود: این‌که سربازی از پادگان یا سایر یگان‌های ارتش در خراسان جنوبی به دلیل بیماری کرونا، فرار کرده باشد، دروغ است و تاکنون چنین موردی رخ نداده است.

,

ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به محدودیت تردد در سطح کشور، برابر دستور فرماندهی ارتش، سربازانی که رزم مقدماتی‌شان انجام شده بود یا در حال اتمام بود، قبل از نوروز به مرخصی اعزام شدند و بعد از برگشت، بلافاصله امریه داده خواهد شد تا خودشان را به یگان‌های آینده معرفی کنند.

,

امیر محمودی اضافه کرد: سایر سربازان در سایر یگان‌ها حضور دارند و زمانی که سربازانی که به مرخصی رفتند برگردند، سربازان حاضر در یگان‌ها به مرخصی می‌روند.

,

وی تیپ‌های ارتش با اتوبوس‌هایی که در یگان‌ها دارند و همچنین پشتیبانی منطقه شمال‌شرق ارتش، چند دفعه سرابازان و پرسنل را به مناطق مختلف کشور جابه‌جا کردند تا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نشود و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش با بیان این‌که هیچ سربازی حتی به دلیل بیماری کرونا فرار نکرده است اظهار کرد: دشمن دنیال واردکردن ضربه به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به همین دلیل به ایجاد شایعات و دروغ روی آورده است و در کانال‌های غیرمجاز و معاند علیه انقلاب اسلامی، فضاسازی می‌کند.

,

رژه روز نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود؟

, رژه روز نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود؟, رژه روز نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود؟,

امیر محمودی گفت: برای 29 فروردین سال 1399 آخرین تصمیمات از سوی ستاد ارتش ابلاغ خواهد شد و روزهای آینده به اطلاع مردم می‌رسد.

,

وی تصریح کرد: ارتش همیشه در خدمت مردم است و خدت‌رسانی را در سیل، زلزله، بیماری کرونا و موارد دیگر نشان داده است.

,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 ارتش اظهار کرد: آرزوی سلامتی برای مردم و برطرف‌شدن هرچه سریعتر ویروس کرونا از کشور و دنیا را داریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه