اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت اعطای تسهیلات برای اصناف خراسان‌جنوبی

ضرورت اعطای تسهیلات برای اصناف خراسان‌جنوبی
علیزاده گفت: مسئولان در سطح کلان کشور جهت رفع مشکلات اقتصادی به وجود آمده اصناف خراسان‌جنوبی تسهیلات ویژه‌ای در نظر بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا علیزاده بیرجندی رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان همانند سراسر کشور، تمامی اصناف غیر ضرور به طور کامل تعطیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان , خاورستان , خاورستان,
 
,
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای اصناف استان، افزود: متاسفانه ویروس کرونا علاوه بر تعطیلی اصناف سراسر کشور باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی زیادی برای  اصناف شده و اتاق اصناف خراسان‌جنوبی نیز با توجه به وظیفه‌ای  که دارد مشکلات اصناف را پیگیری و جهت رفع به مراجع بالاتر منتقل کرده است.
,
 
,
رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به این‌که استان خراسان‌جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور استانی کم برخوردار است و بیش از 60 درصد اصناف استان از اقشار متوسط و ضعیف هستند نسبت به استان‌های دیگر آسیب جدی دیدند و خواهند دید.
,
 
,
علیزاده عنوان کرد: تمامی مصوباتی که در ستاد ملی کرونا و مربوط به اصناف مطرح می‌شود را جهت اجرا به اصناف منتقل می‌کنیم و تاکنون نیز شاهد همکاری بسیار خوب اصناف استان برای تعطیلی کارها و کمک به قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا بودیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: 80 درصد اصناف خراسان‌جنوبی جبران هزینه‌های یکسال خود را در اسفند ماه به دلیل آغاز سال نو و خرید مردم دارند که امسال متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و همزمانی با اسفندماه مشکلات زیادی  برای اصناف به وجود آمد.
,
 
,
رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی گفت: تمامی مشکلات اصناف استان به صورت کتبی و طی چند نامه به اتاق اصناف ایران، استانداری و سازمان صمت خراسان جنوبی اعلام شده است.
,
 
,
علیزاده تصریح کرد: اگر دولت تسهیلات ویژه‌ای در اختیار اصنافی که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیدند قرار دهد بسیار خوب است و ما نیز در خراسان‌جنوبی در صورتی که دولت این اقدام را در دستور کار قرار دهد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
,
 
,
وی با اشاره به موضوع تعلق گرفتن بیمه بیکاری به برخی از رسته‌های شغلی، افزود: از بین رسته‌های شغلی اعلام شده فقط 4 رسته، اصناف را شامل می‌شد که به آن‍دسته از صنوفی که بیمه بیکاری به آنها تعلق می‌گیرد اطلاع‌رسانی شده در سامانه ثبت‌نام کنند.
,
 
,
رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سطح خراسان جنوبی 32 هزار صنف فعالیت دارند.
,
 
,
علیزاده عنوان کرد: امیدوارم مسئولان در سطح کلان کشور جهت رفع مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای اصناف هر چه زودتر چاره اندیشی کرده و با ابلاغ تسهیلات به استان‌ها بتوانیم درصدی از مشکلات اصناف را کاهش دهیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که تاکنون برای رفع مشکلات اصناف پیگیری‌های زیادی از سمت اتاق اصناف استان انجام شده، تاکید کرد: از مسئولان نیز درخواست می‌شود هر چه سریعتر برای رسیدگی به مشکلات اقدام کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه