اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

مشارکت ضعیف مردم سیستان منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا شد

مشارکت ضعیف مردم سیستان منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا شد
هادی میرزایی با بیان اینکه سطح مشارکت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی تاثیر مستقیمی در مدیریت و مهار کرونا دارد، گفت: همکاری ضعیف مردم سیستان در این طرح، منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی میرزایی رئیس علوم پزشکی زابل در گفت و گو با عصرهامون، گفت: علیرغم همه تحریم ها به ویژه تحریم های دارویی، ایران در بحث مدیریت بحران کرونا بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: در ایران خدمات پزشکی برای درمان بیماری کرونا برای عموم مردم به صورت رایگان ارائه می شود و همچنین سیستم بهداشتی و درمان به صورت عادلانه و مساوی برای همه شهروندان خدمات ارائه می کند که این یکی از رموز موفقیت ایران در پیشگیری از ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: در سایر کشورها به خصوص آمریکا که نظام سرمایه داری در آن جریان دارد، به افراد خاصی از جامعه خدمات ارائه می کند؛ به عنوان مثال در کشور  آمریکا گفته شده بود که بیماران سندروم داون و یا کهنسالان در اولویت درمان قرار نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: در ایران اما خدمات درمانی برای تمامی بیماران یکسان انجام می شود در صورتیکه که در برخی از کشورهای جهان در خصوص درمان ویروس کرونا اولویت فقط جوانان بوده اند.

میرزایی اذعان کرد: یکی از راه های موفقیت در زمینه پیشگیری از از ویروس کرونا شناسایی افراد قبل از مراجعه به بیمارستان است، که خوشبختانه این امر در ایران تاکنون به خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: آموزش وسیع وزارت بهداشت در ایران از طریق راه های گوناگون، حتی چهره به چهره باعث شد تا سطح آگاهی مردم در شناخت ویروس کرونا افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: همچنین وزارت بهداشت و درمان قبل از مراجعه بیمار به مراکز درمانی، خود به سراغ آنها می‌رود و کار درمان را آغاز می کند که این امر نیز منجر به مدیریت بهتر ویروس کرونا شده است.

میرزایی مشارکت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهرهای مختلف را متفاوت دانست و گفت: به طور مثال در کرمان مردم مشارکت خوبی در این زمینه داشته اند اما در منطقه سیستان اگر بخواهیم به مردم از بین سه گزینه ضعیف متوسط و عالی رأی بدهیم گزینه ضعیف و متوسط را انتخاب خواهم کرد.

وی یادآور شد: در منطقه سیستان مردم مشارکت پایینی در طرح فاصله گذاری اجتماعی داشتند که این امر باعث شد تا آمار مبتلایان افزایش نیز یابد، اما در برخی دیگر از نقاط استان مردم مشارکت نسبتا خوبی در این طرح در راستای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته اند.

این مقام مسئول گفت: به مردم توصیه می شود تا نکات مهم اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را جدی بگیرند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

میرزایی در ادامه مشارکت نیروی زمینی سپاه و قرار گاه قدس جنوب شرق در بحث گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، اماکن عمومی، نقاط پرتردد و مناطق آلوده را بسیار مطلوب عنوان کرد و افزود: بسیج و سپاه علاوه بر پاکسازی مناطق در عملیات دفاع بیولوژیکی، در طرح پایش و کنترل عبور و مرور افراد غیر بومی نیز کمک بزرگی به دانشگاه های علوم پزشکی کرده اند.

وی در پایان تصریح کرد: تمامی این فعالیت ها همانند زنجیره ای به هم متصل است که همکاری و مشارکت عموم مردم مهم ترین حلقه این زنجیره محسوب می شود؛ اگر مردم همکاری لازم را داشته باشند در آینده نه چندان دور موفق به شکست کرونا خواهیم شد.

 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه