اخبار داغ

تی آر تی نوشت؛

تحریف آماری ویروس کرونا در آلمان

تحریف آماری ویروس کرونا در آلمان
در حالی که آلمان بالاترین تعداد موارد تأیید شده و پایین ترین میزان تلفات کووید19 را دارد، حتی افراد با علائم خفیف و بدون علامت که احتمال مرگ کمتری با ویروس دارند را نیز مورد آزمایش قرار داده و به موارد تأیید شده کشور افزوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ آیا میزان مرگ و میر کم آلمان یک تحریف آماری است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

نرخ مرگ و میر ناشی از همه گیری کروناویروس مهلک در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر بوده است، کارشناسان و دانشمندان به این می اندیشند که چه دروغی پشت این مسئله وجود دارد؟

,

به گفته trt، در حالی که برخی گفته اند این امر مربوط به تحریف آماری مبتنی بر تعداد بسیار زیاد تست های انجام شده بر روی مبتلایان با علائم خفیف است، برخی دیگر به سیستم قدرتمند بهداشتی کشور با پوشش مستحکم تأمین اجتماعی اشاره کرده اند.

, trt,

میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس در یک کشور با تقسیم مجموع فوتی ها بر تعداد موارد تأیید شده که می تواند بسته به ظرفیت آزمایش و چندین عامل دیگر (مکان هایی که آزمایش انجام می شود، متوسط سن افراد، کسی که تحت آزمایش قرار می گیرد و شفافیت دولت ها) در مکان های مختلف متفاوت باشد، محاسبه می شود.

,

آلمان وقتی آزمایش می کند به وضوح یک مرز دارد. این کشور در مجموع، نزدیک به 1 میلیون نفر را آزمایش کرده و ضمن افزایش ظرفیت تست خود با گذشت زمان، هر هفته 350000 تست انجام می دهد. تنها آمریکا چهار برابر بیشتر از آن آزمایش انجام داده است.

,
, ,

حتی افراد با علائم خفیف و بدون علامت که احتمال مرگ کمتری با ویروس دارند نیز مورد آزمایش قرار گرفته اند و به موارد تأیید شده کشور افزوده می شوند. در نتیجه، موارد تأیید شده آلمان به طرز بی نظمی در حال افزایش است زیرا کسانی که علائم خفیف دارند یا بی علامت هستند در معرض خطر نیستند و اینگونه نرخ مرگ و میر کشور کاملا پایین نگهداشته می شود.

,

"هانس گئورگ کراسلیش" رئیس بخش ویروس شناسی بیمارستان دانشگاهی شهر هایدلبرگ گفت: "این امر به طور خودکار میزان مرگ و میر را بر روی کاغذ کاهش می دهد."

,

اما کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا ظرفیت انجام آزمایش اندکی داشته و در نهایت آمار مرگ و میر بسیار بالاتری دارند. در حال حاضر، نرخ مرگ و میر آلمان 1.6 درصد است. با این حال، نسبت به 2 هفته گذشته با 0.2 درصد مرگ و میر به طور چشمگیری افزایش داشته است.

,
, ,

کارشناسان با ارائه توصیه هایی در مورد همه گیری مرگبار هشدار می دهند که آمار خالص می تواند منجر به این نتایجِ نادرست شود که عوامل مختلفی در میزان تلفات کنار گذاشته می شوند.

,

"ولفگانگ مونچائو" سردبیر روزنامه فایننشال‌تایمز نوشت: "ما باید به کارشناسان متکی باشیم، اما کارشناسان مورد بحث اقتصاددانان و ویروس شناسان نیستند. آنها آمارشناسان بیولوژیک هستند که نه تنها روش های آماری بلکه بسیاری از ظرافت های موجود در داده ها را می فهمند."

,

به گفته "لوتار ویلر" رئیس مؤسسه روبرت کُخ در برلین که آژانس بهداشتی دولت فدرال است، احتمالا میزان مرگ و میر واقعی در آلمان بیشتر است. اما این امر ممکن است در سایر کشورها نیز اتفاق بیفتد.

,

بر اساس گفته مقامات و کارشناسان محلی، در ایتالیا که در میان کشورهای اروپایی به بدترین نوع مورد حمله کروناویروس قرار گرفته، افراد بیشتری نسبت به مناطق دیگر کشته می شوند. آمار مرگ و میر این کشور بسیار بیشتر از تعداد رسمی اعلام شده است.

,

دلیل دیگر میزانِ غیرمعمول و اندک مرگ و میر در آلمان این است که متوسط سنی فرد مبتلا به کروناویروس در کشور 49 سال است.

,

این تعداد در مقایسه با ایتالیا و فرانسه که متوسط سنی افراد آلوده شده 60 سال است، پایین است. این ویروس اغلب افراد بالای 65 سال را می کشد و خطر مرگ با افزایش سن زیاد می شود. در نتیجه، کارشناسان هشدار می دهند که چیز بدتری در انتظار آلمان که تاکنون توانسته نسل پیر را از ابتلا به این ویروس حفظ کند، است.

,
, ,

همانطور که در ایتالیا، اسپانیا و آمریکا مشاهده شده، با گسترش این ویروس و رسیدن آن به افراد مسن، میزان مرگ و میر افزایش می یابد.

,

یک بررسی دقیق از تعداد تلفات با گذشت زمان، این واقعیت وحشتناک را نشان می دهد که چندین کشور اروپایی تعداد مشابهی دارند.

,

18 روز پس از اینکه هر کشور 10امین فوتی خود را گزارش داده، آمار شبیه به هم بودند. تعداد مرگ و میر در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و انگلستان به ترتیب 1441، 1331، 3647 و 1408 نفر بوده است.

,

همانطور که اطلاعات آماری نشان می دهد، آلمان با تلفات 1107 نفری خیلی پایین تر از کشورهای فوق نیست. اما علیرغم تمام مشکلات آماری، کم اهمیت جلوه دادن سیستم بهداشتی موفق آلمان در دوران همه گیری این بیماری دشوار است.

,
, ,

استراتژی منطقی آلمان

, استراتژی منطقی آلمان,

آلمان از نظر ظرفیت تختخواب و واحدهای مراقبت های ویژه از مزیت بزرگی برخوردار است و این امر باعث تفاوت بسیاری در میزان فوتی ها و بهبودیافته ها در مبارزه با بیماری همه گیر می شود.

,

در دنیایی که اپیدمی منجر به کمبود ونتیلاتورها (دستگاه تنفس مصنوعی) شده، آلمان 3 برابر بیشتر از ایتالیا و نزدیک به 5 برابر بیشتر از هلند، ونتیلاتور دارد.

,

آلمانی ها از ابتدای شیوع این ویروس به طور مؤثر بر نقاط قوت خود مانور داده و منحنی را تحت کنترل خود درآوردند. آزمایش های مداوم و اجرای استراتژی سرکوبگر با راهنمایی های دقیق درباره قرنطینه به موقع در سراسر کشور این تفاوت را ایجاد کرده است.

,

آزمایش های گسترده علاوه بر اینکه می تواند به تحریف آماری میزان مرگ و میر آلمان کمک کند، قادر به ردیابی مسیرهای بیماری در سراسر کشور نیز خواهد بود.

,

دکتر "کریستین درُستِن" ویروس شناس ارشد بیمارستان برلین گفت: "دلیل اینکه چرا ما در آلمان در مقایسه با تعداد افراد آلوده، میزان مرگ و میر بسیار اندکی داریم با این واقعیت توضیح داده می شود که ما در حال انجام تعداد بسیار زیادی از آزمایش های تشخیصی هستیم."

,

"رِینهارد بوسه" رئیس اداره مدیریت مراقبت های بهداشتی در دانشگاه فناوری برلین گفت: "در ابتدا که موارد اندکی از ابتلا به این ویروس داشتیم، آنها را پیدا کرده و قرنطینه کردیم. ما این کار را در آلمان به خوبی انجام دادیم. این مهمترین دلیل است."

,

در حالی که کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس با دولت های پوپولیستی و با سیاست هایی مانند "آزادی گله" داده ها و توصیه های کارشناسی را کم اهمیت دانستند، برلین با تأمین اجتماعی و سیستم سلامت عمومی قدرتمند خود مسیر علمی را طی کرده و شمار تلفات خود را کاهش داده است.

,

کراسلیش نتیجه گرفت: "شاید بزرگترین قدرت ما در آلمان تصمیم گیری منطقی در بالاترین سطح دولت به همراه اعتمادی که مردم به دولت دارند، باشد."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه