اخبار داغ

همزمان با شیوع کرونا؛

تبدیل خودجوش «تهدید» به «فرصت» توسط جهادگران بسیجی

تبدیل خودجوش «تهدید» به «فرصت» توسط جهادگران بسیجی
بعد از شیوع ویروس کرونا و تهدید سلامت مردم، نیروهای مردمی و بسیجی که با همراهی و تحت سرپرستی ستاد مردمی مقابله با کرونا در همدان تشکیل و انسجام پیدا کردند در اولین فرصت برای ایجاد کارگاه های تهیه ماسک، گان و اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها و عموم مردم اقدام کرند تا از تهدید، فرصت بی نظیری را برای مردم استان همدان خلق کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همزمان با اوج گیری شیوع ویروس کرونا و تهدید سلامت مردم سراسر کشور و از طرف دیگر کمبود مقطعی ماسک و سایر لوازم بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از این ویروس، نیروهای مردمی بصورت خودجوش و جهادی و بسیجی وار وارد میدان مقابله با کمبود ها شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نیروهای مردمی و بسیجی که با همراهی و تحت سرپرستی ستاد مردمی مقابله با کرونا تشکیل و انسجام پیدا کردند در اولین فرصت برای ایجاد کارگاه های تهیه ماسک، گان و اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها و عموم مردم اقدام کرند تا از تهدیدی که هر لحظه بیشتر و بیشتر می شد  فرصت بی نظیری را برای مردم استان همدان خلق کنند.

,

یکی از کارگاه هایی که جهادگران خواهر در آن مشغول به تولید گان (لباس اتاق عمل و جراحی) هستند کارگاه مریانج است که به گفته مسئول کارگاه های خیاطی ستاد مردمی مقابله با کرونا در همدان روزانه با همت خواهران بسیجی ۱۵۰۰ عدد ماسک تولید می شود در همین خصوص و برای اطلاع از نوع فعالیت کارگاه ها و فعالیت گروه های خودجوش جهادی گفتگویی با مرتضی عبدلی، مسئول این کارگاه ها انجام دادیم که در ادامه می خوانیم.

,

مسئول کارگاه های خیاطی ستاد مردمی مقابله با کرونا در همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه ۶ کارگاه در حوزه تولید ماسک و گان درحال فعالیت هستند، گفت: سه کارگاه در لالجین، یک کارگاه در بهار و دو کارگاه در همدان به تولید ماسک، لباس، گان و کیسه میت مشغول هستند.

,

, ,

عبدلی، با اشاره به اینکه در همه کارگاه ها به جز کارگاه سیلو، خانم ها بصورت جهادی و بسیجی وار مشغول هستند، افزود: در کارگاه مریانج نیز خواهران به تولید گان اقدام می کنند و روزانه ۳۰۰ عدد گان تهیه و در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع می شود.

,

وی با تاکید براینکه مواد اولیه و پارچه تولید ماسک، گان و لباس را بیمارستان در اختیار کارگاه ها قرار می دهد، خاطر نشان کرد: بخشی از مواد اولیه نیز توسط ستاد مردمی و بسیج خریداری و تحویل ما می شود. و در نهایت ما پس از اتمام دوخت، محصولات را به بیمارستان تحویل می دهیم.

,

, ,

مسئول کارگاه های خیاطی ستاد مردمی مقابله با کرونا در همدان ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نفر خیاط به صورت جهادی  فعالیت می کنند و همچنین برخی از معلمان و دیگر افراد برای کمک به مدافعان سلامت در این کارگاه ها مشغول هستند بطوری که یک فضای معنوی همچون دوران دفاع مقدس در این کارگاه ها حاکم است.

,

عبدلی در پایان با اشاره به اینکه بخشی از ماسک ها درمناطق محروم توزیع می شود، افزود: روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ ماسک و بیش از ۳۰۰ لباس و گان تولید و در در مراکز درمانی توزیع می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه