اخبار داغ

اقدامات مجلس یازدهم برای سال «جهش تولید»؛

بیشتر مشکلات اقتصادی با بهبود فضای تولید حل می‌شود

بیشتر مشکلات اقتصادی با بهبود فضای تولید حل می‌شود
ابراهیم رضایی منتخب مردم بوشهر به تأثیر مشکلات اقتصادی بر معیشت مردم و بیکاری آنان اشاره کرده و گفت: مجلس یازدهم باید در موضوع اشتغال‌زایی و فراهم کردن فرصت برای جوانان که ایده های خوبی برای کارآفرینی دارند، قدم بردارد.
[

ابراهیم رضایی منتخب مردم بوشهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به نامه ارسال شده از طرف تعداد زیادی از نمایندگان منتخب مردم به رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از جهش تولید» اظهار کرد: این نامه بخش های مختلفی دارد که در آن به همه برنامه های جامع اقتصادی در برهه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت اشاره شده و راهکارهای برون رفت از وضع کنونی نیز تدوین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به مشکلاتی که برای فضای اقتصادی پیش آمده است اضافه کرد: بدیهی است که مشکلات اقتصادی ما با بهبود فضای تولید حل می‌شود لذا برای ایجاد جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار اقداماتی در دستور کار برخی از منتخبان مردم در مجلس یازدهم قرار گرفت.

,

این نماینده به تأثیر مشکلات اقتصادی بر معیشت مردم و بیکاری آنان اشاره کرده و گفت: مجلس یازدهم باید در موضوع اشتغال‌زایی و فراهم کردن فرصت برای جوانان که ایده های خوبی برای کارآفرینی دارند، قدم بردارد؛ رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب برای بکار گیری این جوانان مستعد اشاراتی داشتند که می توانیم در این راستا اقدامات خوبی را به انجام برسانیم.

,

رضایی با اشاره به برنامه های لازم برای تحقق «جهش تولید» خاطر نشان کرد: هدف اقتصادی برای سال آینده کاملا مشخص و آن هم جهش تولید است؛ بنابراین عواملی که ما را از هدف دور می کند باید در مجلس یازدهم شناسایی کرد. یکی از عوامل بازدارنده تولید، سرازیر شدن منابع بانکی به سمت بازار های مسکن و ارز است. متاسفانه این سرمایه به جای اینکه در خدمت تولید قرار گیرد به دستم آدم های سودجو افتاده و منجر به تورم شدید می‌شود که تنها در حوزه مسکن شاهدی بودیم که چگونه نقدینگی سرگردان باعث افزایش یکباره قیمت ها در این حوزه شد.

,

رضایی گفت: جهش تولید در امتداد اقتصاد مقاومتی است؛ به عبارت دیگر اقتصادی که بر مبنای تولید پیش برود، یعنی به مرحله مقاومتی رسیده است که در بیشتر کشور های اروپایی که الگوی پیشرفت و تکنولوژی هستند وجود دارد لذا باید برای رسیدن به این هدف مردم را نسبت به فرهنگ تولید آگاه کرد.

,

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر فرهنگ مردم به سمت استفاده از کالاهای ایرانی پیش رفته عنوان کرد: در سالهای اخیر و با حمایت رهبر انقلاب از تولیدات داخلی مردم بیشتر از قبل به استفاده از کالای ایرانی گرایش پیدا کرده و در همین راستا حمایت های خوبی از کسب و کارهای داخلی صورت گرفته است اما یکی از برنامه های مجلس یازدهم شناسایی موانع مشارکت مردم در اقتصاد داخلی است که با برنامه های کوتاه مدت این موانع به سرعت برطرف می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه