اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف مشهد خبر داد

پلمپ بیش از 570 واحد صنفی در مشهد به دلیل رعایت نکردن مصوبه تعطیلی

پلمپ بیش از 570 واحد صنفی در مشهد به دلیل رعایت نکردن مصوبه تعطیلی
محمود بنانژاد گفت: از ابتدای شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از 19 هزار بازرسی و تذکر از صنوف مختلف انجام شده است و تا روز گذشته بیش از 570 واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن مصوبه تعطیلی پلمپ شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: تا کنون صنوف مشهد همکاری خوبی در خصوص تعطیلی مشاغل خود جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته‌اند و آمار ما نشان می‌دهد که تا این لحظه بیش از 85 درصد صنوف همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: از 16 فروردین ماه متأسفانه برخی صنوف غیرضروری به دنبال دستور ریاست جمهوری مبنی بر بازگشایی ادارات و برخی صنوف، اقدام به بازگشایی مغازه‌های خود کرده‌اند، که این دستور کشوری در مشهد مشکل‌ساز شده است زیرا اگر قرار است صنوف تعطیل باقی بمانند، پس ادارات نیز باید تعطیل بمانند.

,

بنانژاد تصریح کرد: فعالیت ادارات و کارخانه‌ها نیازمند فعالیت بسیاری از صنوف مانند ابزارآلات، لوازم یدکی و مصالح ساختمانی است و زمانی که ادارات و کارخانه‌ها بازگشایی شدند، این شائبه ایجاد شد که فعالیت دیگر صنوف نیز آزاد شده است.

,

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌ها تذکر مجددی در خصوص تعطیلی صنوف غیرضروری دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از 19 هزار بازرسی و تذکر از صنوف مختلف انجام شده است و تا روز گذشته بیش از 570 واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن مصوبه تعطیلی پلمپ شده‌اند.

,

وی افزود: از بیست و سوم فروردین صنف‌های کم‌خطر و متوسط به تدریج شروع به فعالیت می‌کنند که مصادیق این صنف‌ها در حال بررسی است، اما فعالیت تدریجی اصناف شامل مشاغل پرخطر از لحاظ شیوع بیماری نمی‌شود به طور کلی، این مشاغل باید تا ۳۰ فروردین تعطیل باشند و فعالیت دوباره آن‌ها منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

,

بنا نژاد عنوان کرد: برخی از صنف‌ها مانند سالن‌های ورزشی و تالار‌های پذیرایی به دلیل تجمع در رده پرخطر قرار دارند و با رعایت هیچ پروتکل بهداشتی نمی‌توان اجازه فعالیت به آنان داد درحالی‌که به طور مثال برخی مشاغل مانند رستوران‌ها با رعایت برخی از اصول بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند. برخی از این پروتکل‌های بهداشتی شامل فاصله‌گذاری در چیدن میز و صندلی‌ها، دو بار تمیز کردن میز با الکل قبل از استفاده مشتری، ارائه خدمات به صورت بیرون بر است.

,

رئیس اتاق اصناف مشهد با تأکید بر اینکه دولت باید اجازه دهد مسئولان استانی نسبت به وضعیت کرونا در آن استان تصمیم‌گیری کنند، گفت: پیش‌ازاین طی مصوبه شورای تأمین استان، بنا بود تا تدابیر سختگیرانه ای جهت کنترل ویروس کرونا در مشهد اجرایی شود، اما با اعلام مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمامی این تدابیر حذف شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه