اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکا راهی جز فرار از خاورمیانه ندارد

آمریکا راهی جز فرار از خاورمیانه ندارد
ترقی گفت: رجزخوانی‌های آمریکا با تحرکات نظامی اخیر صرفا یک جنگ روانی است و این کشور راهی جز فرار از منطقه ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص تحرکات نظامی آمریکا و احتمال جنگ بین ایران و آمریکا اظهار داشت: شرایط آمریکا در منطقه و شکست‌های پی‌درپی که آمریکا طی این چند ماه اخیر خورده، همچنین ضرباتی که از جبهه مقاومت به آمریکا وارد شده شرایطی را در منطقه و جهان به وجود آورده که نشان دهنده این واقعیت است آمریکا راهی جز فرار از منطقه ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: وضعیت داخلی آمریکا هم به گونه‌ای است که اجازه وارد شدن به یک جنگ جدید را به این کشور نمی دهد از طرفی مصوبه کنگره آمریکا که به تایید سنا هم رسیده هر گونه جنگ با آمریکا را از رئیس جمهور سلب کرده و هیئت حاکمه آمریکا بدون اجازه کنگره و سنا امکان ورود به جنگ ندارند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: از نظر نگاه استراتژیک و نگاه به قوانین جدید در آمریکا همچنین درگیری آمریکا با بیماری کرونا و وضعیت وخیم که این بیماری در آمریکا به وجود آورده، فشاری که در منطقه از سوی نیروهای مقاومت علیه نیروهای آمریکایی وارد شده و همچنین موقعیت ضعیفی که آمریکا در منطقه دارد و در حال حاضر ناو بزرگ هواپیمابر او در حال ترک منطقه خلیج فارس است امکان جنگ بین ایران و آمریکا وجود ندارد.

,

ترقی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در گذشته مبنی بر اینکه جنگ بین ایران و آمریکا رخ نخواهد داد، گفت: بخشی از رجزخوانی ها و تهدیدها و دیدگاه مختلف سیاسی که در این ایام مطرح می‌شود مربوط به جنگ روانی آمریکا علیه مقاومت است تا خروج آنها از منطقه را پوشش دهد و در واقع به شکلی منطقه را ترک کنند که آبروی شان حفظ شود و به حساب خودشان به اقتدار آن‌ها لطمه‌ای وارد نشود.

,

وی عنوان کرد: این تلاش‌ها و جنگ روانی تاثیری نداشته و آمریکا دیگر موقعیت گذشته خود را ندارد؛ جهان به سمت چندجانبه‌گرایی در حال حرکت است همچنین راه برگشتی هم وجود نخواهد داشت.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: امروزه همه به ضعف قدرت آمریکا چه در مسائل داخلی، چه مسائل منطقه‌ای و جهانی پی برده‌اند و وضعیت آمریکا نیز به گونه‌ای نیست که وارد جنگ با نیروهای مقاومت عراق یا ایران می‌شود بر همین مبنا جنگ کاملا منتفی است و نباید تحت تاثیر فضاسازی تبلیغاتی و جنگ روانی آمریکا در آستانه خروج از منطقه قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه