اخبار داغ

همه‌گیری کرونا سلاح جدید دولت ترامپ برای نقض حقوق بشر؛

تبعیدهای طراحی‌شده، پناهجویان مرز آمریکا را به کام مرگ می‌کشاند

تبعیدهای طراحی‌شده، پناهجویان مرز آمریکا را به کام مرگ می‌کشاند
دولت ترامپ به منظور تشدید تجاوز بی رحمانه خود به پناهجویان و حقوق آنها از بحران کووید19 بهره می برد. اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا سریعا تمام مهاجران از جمله کودکان بی سرپرست را بدون توجه به محافظت از آنها تحت قانون پناهندگی آمریکا اخراج کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دولت ترامپ به منظور تشدید تجاوز بی رحمانه خود به پناهجویان و حقوق آنها از بحران کووید19 بهره می برد. هفته گذشته، اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا (CBP) سریعا تمام مهاجران غیر مجاز در مرز آمریکا و مکزیک از جمله کودکان بی سرپرست را بدون توجه به صلاحیت محافظت از آنها تحت قانون پناهندگی آمریکا اخراج کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ", تیتریک,

به گفته hrw، ادعاهای این سیاست جدید بر پایه دستورالعمل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری است، اما دستور این مراکز بر مبنای اطلاعات ناکافی و نادرست ارائه شده توسط وزارت امنیت میهن است.

, hrw,

در میان تجاوز به حقوق پناهجویان پیش از کووید19، پروتکل های محافظت از مهاجران موسوم به "باقیمانده در مکزیک" پناهجویان را ملزم می کند تا استماع دادرسی ادعاهای آنها در دادگاه مهاجرت آمریکا در مکزیک بمانند. در حال حاضر، این دادرسی ها به خاطر همه گیری کروناویروس به تعویق می افتد و پناهجویان در اردوگاه ها و پناهگاه های شلوغ و غیر بهداشتی که آنها را در برابر این ویروس آسیب پذیر می کند در زمانی نامحدود منتظر روز دادرسی خود هستند.

,

آینده تاریک تر و غمگین تر به نظر می آید. وزارت دادگستری آمریکا پیشنهادهایی را صادر کرد که قطعا قانون را در راستای انکار پناهندگی و دیگر محافظت ها از افراد آلوده با بیماری قابل انتقال اصلاح می کند.

,

این اقدام یک روند نیست و غیر قانونی است. حتی در مواقع اضطراری، قوانین بین المللی آمریکا را از تعلیق حق محافظت از بازگشت اجباری به شرایط تهدیدآمیز منع می کند.

,

حق محافظت در برابر بازگشت به شکنجه که طی پیشنهاد وزارت دادگستری برای برخی حذف شد و تحت سیاست اداره گمرک و محافظت مرزی به شدت به خطر افتاد، قطعی بوده و قابل صرفنظر کردن نیست.

,

بیش از 85 درصد از پناهجویان مرز جنوبی از مکزیک و 3 کشور السالوادور، گواتمالا و هندوراس موسوم به "مثلث شمالی" آمده اند.

,

گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا خشونت گسترده در این کشورها از جمله هدف قرار گرفتن مهاجران از سوی باندها و دولت ها، نمونه های شکنجه، خشونت جنسی و کشتار غیر قانونی را توصیف کرد.

,

سازمان دیده بان حقوق بشر (hrw) دریافت که دولت آمریکا از سال 2013 تاکنون، حداقل 138 السالوادوری را اخراج کرده و آنها را به سوی مرگ و دیگر سوء استفاده های جدی سوق داده است.

,

کووید19 یک تهدید جدی است، اما مهاجران نیستند. آمریکا می تواند بدون نقض حقوق پناهجویان و اجبار آنها به بازگشتن به شرایط خطرناک و تهدیدآمیز زندگی به منظور حفاظت از بهداشت عمومی، اقدامات ضروری مانند غربالگری و قرنطینه را انجام دهد.

,

پیشنهادهای دولت ترامپ، این ویروس را به عنوان سلاحی دیگر در مبارزات خود برای از بین بردن حقوق پناهندگی و محروم ساختن افراد نیازمند به محافظت که به آمریکا می آیند، گسترش می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه