اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت بخشی از هزینه‌های مردم را با بسته‌های حمایتی جبران کند

دولت بخشی از هزینه‌های مردم را با بسته‌های حمایتی جبران کند
محسن شرکا گفت: اگر بخواهیم خط پیوسته شیوع ویروس کرونا قطع شود، دولت باید هرچه سریع‌تر بسته‌های مختلف حمایتی را برای مردم، اصناف و سایر بخش‌های کشور در نظر بگیرد و بخشی از هزینه‌های مردم را با بسته‌های حمایتی جبران کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شرکا در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: برخی از دولت‌ها بسته‌های حمایتی مختلف را برای اقشار مردم به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر برای مقابله و مدیریت ویروس کرونا در نظر گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: آنچه مسلم است، بازگشایی واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی و بازار هزینه‌های خودش را دارد، چون کرونا شوخی‌بردار نیست.

,

وی تأکید کرد: دولت باید بسته‌های مختلف حمایتی را برای مردم تا کنترل این ویروس تعریف کند؛ به‌عنوان‌مثال دولت کویت بسته‌های غذایی درب منازل توزیع می‌کند و از طرفی این حق را پیدا می‌کند که به مردم بگوید برای حفظ سلامتی از خانه خارج نشوند.

,

شرکا با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل ویروس کرونا نیازمند یک همبستگی جهانی است، افزود: بخشی از صنعت بایستی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خودش ادامه بدهد؛ برخی صنایع که نه بازار داخلی دارند و نه امکان صادرات و تا دو هزار نفر هم ممکن است کارگر داشته باشند، چطور می‌توانند فعالیت نداشته باشند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: نمی‌توان تمام بار هزینه را روی دوش تولیدکنندگان گذاشت؛ دولت باید برای حمایت از صنایع و تولیدکنندگان در این شرایط خاص بسته‌های مختلف حمایتی تعریف کند.

,

وی اضافه کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر بسته‌های حمایتی را در این شرایط خاص تعریف کند و حتماً باید به قشر ضعیف جامعه رسیدگی شود.

,

شرکا اظهار داشت: اگر بخواهیم خط پیوسته شیوع ویروس کرونا قطع شود، دولت باید حتماً بسته‌های مختلف حمایتی را برای مردم و اصناف و سایر بخش‌های کشور در نظر بگیرد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: وقتی با مردم صادقانه صحبت می‌کنیم، رعایت مسائل بهداشتی به یک فرهنگ تبدیل می‌شود و مردم اعتماد می‌کنند؛ در حوزه اقتصادی هم باید اعتماد مردم را جلب کنیم.

,

وی ادامه داد: مردم چک، قسط، سفته و مشکلات مختلف معیشتی دارند و نمی‌توان بدون ارائه بسته‌های حمایتی از مردم بخواهیم که در خانه بمانند.

,

شرکا در پایان گفت: امروز اولویت، سلامت جامعه و انسان‌ها است؛ دولت باید بخشی از هزینه‌های مردم را با بسته‌های حمایتی جبران کند تا به ‌سلامت جامعه که یک اصل است، صدمه‌ای وارد نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه