اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۵۰۰ هزار خانوار کرمانشاه غربالگری «کرونا» شدند

۵۰۰ هزار خانوار کرمانشاه غربالگری «کرونا» شدند
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۵۰۰ هزار خانوار کرمانشاهی غربالگری کرونا شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: منتظر ثبت نام مردم در سایت سلامت نمی‌مانیم و بر اساس پرونده الکترونیکی که از خانوارها در دسترس است با آنها تماس گرفته و وضعیت اعضای خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: اگر افراد علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس داشتند باید به سایت سلامت مراجعه و پرسش نامه را تکمیل کنند و مراقبین سلامت با آنها طی ۲۴ تماس گرفته و مشاوره می‌دهند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: اگر فرد دارای علائم خفیف بود فرد بیمار در خانه استراحت می‌کند و اگر نیاز به پزشک بود بیماران به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند و اگر نیاز به بستری و آزمایش کووید ۱۹ بود به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: در سطح شهر کرمانشاه چهار مرکز ۱۶ ساعته فعال داریم و در هر شهرستان نیز یک مرکز ۱۶ ساعته فعال وجود دارد که تیم درمان در مراکز ۱۶ ساعته مستقر هستند و اگر بیماری مشکوک به کرونا بود در همان مرکز از بیمار آزمایش گرفته می‌شود.

شکیبا تصریح کرد: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از مردم استان یعنی حدود ۵۰۰ هزار خانواده غربال شدند.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در ثبت نام سامانه سلامت کم است و حدوداً ۱۳۰ هزار نفر به این سایت برای نام نویسی مراجعه کردند و پرسش نامه را تکمیل کردند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم مراقب سلامتی خود باشند و اگر علائمی داشتند حتماً به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: غربالگری مردم، سبب کاهش استرس و کاهش مراجعات آنها به بیمارستان شده است، زیرا که تمام بیماران نیاز به بستری ندارند اما تشخیص زود هنگام بیماری سبب می‌شود تا برنامه مراقبتی زود انجام شود و اطرافیان بیمار از بیماری در امان باشند.

دکتر شکیبا عنوان داشت: با توجه به اینکه فصل بهار، فصل سرما خوردگی و آلرژی است، تمام بیماران نیازمند مراجعه به پزشک نیست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم با آموزش با علائم ویروس کرونا آشنا شدند عنوان کرد: علامت بیماری کرونا سرفه خشکی است که قطع نمی‌شود به همراه تنگی نفس و ممکن است فرد بیمار تب داشته باشد و یا نداشته باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تب علامت خوبی است، زیرا که بدن در حالت آماده باش در برابر ویروس است اما ممکن است فرد به دلیل ضعف سیستم ایمنی و شیمی درمانی علامت تب نداشته باشد، لذا سرفه خشک و تنگی نفس از علامت‌های مهم بیماری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه