اخبار داغ

در گفت و گویی عنوان شد؛

تولید 50 هزار شیلد مقابله با کرونا توسط یک گروه جهادی در مشهد

تولید 50 هزار شیلد مقابله با کرونا توسط یک گروه جهادی در مشهد
برهان دلیری فر گفت: تاکنون تعداد 50 هزار شیلد محافظ صورت برای کادر پزشکی تولید و تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده که صرفه‌جویی بسیار بزرگی اتفاق افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برهان دلیری فر، عضو قرارگاه جهادی صراط الحمید در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ به تشریح فعالیت‌های قرارگاه جهادی صراط الحمید پرداخت و اظهار کرد: این قرارگاه از سال 83 با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان مردم مناطق محروم فعالیت خود را آغاز و در تابستان سال 96 بزرگ‌ترین اردوی جهادی بهداشت و درمان کشور را با حضور بیش از 300 نفر نیروی درمانگر در منطقه قلندرآباد فریمان برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: فعالیت اصلی این گروه جهادی در حیطه دندانپزشکی است تا آنجا که تخصصی‌ترین کادر دندانپزشکی گروه‌های جهادی کشور، در این قرارگاه حضور داشته و خدمات بسیار زیادی از جمله ترمیم ریشه دندان را هم انجام می‌دهند.

,

, ,

عضو قرارگاه جهادی صراط الحمید گفت: این قرارگاه در بحث آموزش مسائل بهداشتی هم توفیقات زیادی داشته و در جشنواره چمران سازمان بسیج دانشجویی جهادگران کشور مقام اول را نصیب خود کرده است.

,

دلیری فر در بخش‌های دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از آنجایی که قرارگاه صراط الحمید ارتباط زیادی با دانشگاه‌ها دارد، طبیعتاً نیازسنجی دقیق‌تری نسبت به مکان‌های دیگر در فضاهای جهادی و اجرایی هم خواهد داشت؛ یکی از این نیازها بحث شیلد محافظت صورت بود که با شیوع کرونا، از سوی دانشگاه‌ها به این قرارگاه اعلام نیاز شد.

,

وی تشریح کرد: پس از تحقیق و بررسی در مورد این موضوع، سرانجام به یک الگو برای تولید دست یافتیم و موفق شدیم شیلد محافظ صورت که در بازار آزاد قیمت 20 هزار تومانی دارد با فقط با قیمت 2 هزار تومان تولید کنیم؛ تاکنون تعداد 50 هزار شیلد تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده که از این حیث صرفه‌جویی بسیار بزرگی اتفاق افتاده است.

,

عضو قرارگاه جهادی صراط الحمید تبیین کرد: پس از تولید پاپوش، درخواست تولید پاپوش پزشکی را دریافت کردیم که با کمک دانشجویان دانشگاه منتظری، موفق به تولید روزانه 3500 پاپوش به قیمت هر کدام 600 تومان شدیم؛ قیمت پاپوش در حال حاضر در بازار 1200 تومان است.

,

, ,

دلیری فر با اشاره به اینکه ما قادر به تولید تمام نیازهای پزشکی در بحث کرونا هستیم تأکید کرد: در حال حاضر دغدغه ما رسیدگی به مراکز درمانی است که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیستند؛ چرا که معمولاً دانشگاه علوم پزشکی امکاناتی در اختیار این مراکز قرار نمی‌دهد.

,

وی هدف قرارگاه صراط الحمید را رفع مشکلات مردم و جامعه دانست و تصریح کرد: ما از ابتدا به دنبال درامد زایی نبوده و نیستیم؛ هدف ما رفع مشکل مردم است تا آنجا که در یک مورد برای تولید هفت هزار شیلد، متضرر مبلغ دو میلیون تومانی شدیم.

,

عضو قرارگاه جهادی صراط الحمید خاطرنشان کرد: ما در شرایط فعلی بیشتر از کار جهادی نیاز به مطالبه گری از مسئولین داریم چرا که در بسیاری موارد تولید زیاد است اما مدیریت صحیحی در توزیع اعمال نمی‌شود؛ این وظیفه نیروهای جهادگر است که از مسئولین بابت روند نظارت و بررسی اقلام در هنگام توزیع آن‌ها مطالبه گری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه