اخبار داغ

کرزای:

آمریکا به تعهداتش برای صلح در افغانستان عمل کند

آمریکا به تعهداتش برای صلح در افغانستان عمل کند
رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از توقف گفت‌وگوهای طالبان و دولت افغانستان درباره آزادی زندانیان، تاکید کرد که آمریکا باید به تعهداتش برای تامین صلح عمل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «حامدکرزای» رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه‌ای ضمن درخواست آغاز دوباره گفت‌وگوهای دولت افغانستان و طالبان، از آمریکا نیز خواست تا به تعهداتش برای تامین صلح در افغانستان عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کرزی در این بیانیه با ابراز امیدواری از برقراری صلح سراسری در افغانستان، از آمریکا نیز خواست تا به تعهداتش درباره برقراری صلح و ثبات در افغانستان عمل کند.

,

این در حالی است که «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از بی‌نتیجه خواندن مذاکرات با دولت افغانستان برای آزادی زندانیان این گروه گفت که هیئت فنی این گروه کابل را ترک خواهد کرد.

,

گفتنی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر به کابل به «اشرف غنی» و «عبدالله» گفته بود که دو طرف باید با طالبان به توافق برسند یا کمک‌های آمریکا به افغانستان یک میلیارد دلار کاهش می‌یابد و تمام نیروهای آمریکایی نیز افغانستان را ترک خواهند کرد.

,

رئیس جمهور سابق افغانستان پیش از این نیز بحران سیاسی کنونی در افغانستان را نتیجه سیاست، عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه‌افکنانه آمریکا دانسته و با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف موازی توسط «اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» تصریح کرده بود که اگر آمریکا خواستار حل بحران بود، با اقدام سازنده به‌موقع می‌توانست پیش از مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی‌ثباتی سیاسی ناشی از آن شود.

,

انتهای پیام/ ا

, انتهای پیام/ ا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه