اخبار داغ

نخست‌وزیر لبنان:

شلیک موشک از آسمان لبنان به سوریه محکوم و مردود است

شلیک موشک از آسمان لبنان به سوریه محکوم و مردود است
نخست‌وزیر لبنان خواستار مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان شد و گفت که شلیک موشک از آسمان لبنان به سوریه محکوم و مردود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخست‌وزیر لبنان درباره اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان هشدار داد و گفت که این کشور در این باره سکوت نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسّان دیّاب چهارشنبه شب گفت: «ما سکوت در برابر نقض مستمر حریم هوایی لبنان از سوی اسرائیل را قبول نداریم و از سازمان ملل متحد می‌خواهیم  این نوع اقدام را علنی تقبیح و رسوا کند».

,

به گزارش شبکه تلویزیونی «ام.تی‌.وی»، دیاب امروز در نشستی با ژنرال «استیفانو دل کول»، فرمانده نیروهای‌ اضطراری بین‌الملل مستقر در جنوب لبنان گفت که دولت لبنان به دبیرخانه سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکوائیه‌ای در باره نقض حریم‌هوایی لبنان توسط اسرائیل فرستاده است. او تأکید کرد که باید با کمک شورای امنیت، مانع تکرار این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی شد.

,

نخست‌وزیر لبنان در ادامه سخنانش در این نشست که در آن وزیر دفاع لبنان و رئیس اطلاعات این کشور هم حضور داشت، ادامه داد: «نقض حریم‌هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیل و شلیک موشک از آسمان لبنان نه تنها نقض آشکار حاکمیت ملی ما بوده و محکوم است بلکه تحقیر و کوچ شمردن درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر توقف درگیری‌های مسلحانه و حملات هوایی و تلاش برای مقابله با کروناست.

,

او به مسئله اشغال اراضی لبنان از سوری رژیم صهیونستی اشاره کرد و گفت که منطقه شمال خط آبی در «الناقوره» که این رژیم اشغال کرده و دور آن را حصار و سیم ‌خاردار کشیده است، اراضی لبنان بوده و اشغالی است  و رژیم اسرائیل باید از آن عقب‌نشینی کند.

,

انتهای پیام/ ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه