اخبار داغ

در گفتگو با کارشناسان مذهبی عنوان شد؛

انتظار و تلاش برای اصلاح جامعه از مهمترین ویژگی منتظر واقعی است

انتظار و تلاش برای اصلاح جامعه از مهمترین ویژگی منتظر واقعی است
کارشناسان مسائل مذهبی هرمزگان با بیان اینکه علم و یقین شخص به ظهور امام زمان (عج) عمیق تر، انتظارش نسبت به آن بیشتر است، گفتند: انتظار و تلاش برای اصلاح جامعه از مهمترین ویژگی منتظر واقعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ کارشناسان مسائل مذهبی هرمزگان با بیان اینکه علم و یقین شخص به ظهور امام زمان (عج) عمیق تر، انتظارش نسبت به آن بیشتر است، گفتند: انتظار و تلاش برای اصلاح جامعه از مهمترین ویژگی منتظر واقعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرم,

علم و یقین شخص به ظهور امام زمان (عج) عمیق تر، انتظارش نسبت به آن بیشتر است

, علم و یقین شخص به ظهور امام زمان (عج) عمیق تر، انتظارش نسبت به آن بیشتر است,

حجت الاسلام و المسلمین سعید سالاری کارشناس مسائل مذهبی شهرستان بندر خمیر ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: هر قدر علم و یقین شخص به ظهور امام زمان (عج) عمیق تر باشد، انتظارش نسبت به آن بیشتر است و با وجود شک در اصل وقوع و یا سست بودن عقیده نسبت به ظهور، انتظار هم به صفر نزدیک تر میشود؛ زیرا یقین قوی و محکم در مورد این مسأله ارتباطی مستقیم با اعتقاد فرد به وعده های قران و سنت داشته و وجود عقیده راسخ بر شدت انتظار می افزاید.

,

وی در ادامه افزود: یقین داشتن انسان به اصل ظهور کافی نیست؛ بلکه اگر وقوع آن را در آینده ای نزدیک ببیند؛ انتظار بیشتر شده و تا در احادیث اهلبیت(ع) آمده امر ظهور را دور نپندارید، تا انتظار شدید تر شود.

,

کارشناس مسائل مذهبی بندر خمیر اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده اند: « آنها (کافران و ناباوران) ظهور امام را دور میبیند ولی ما آن را نزدیک می بینیم.»

,

سالاری خاطر نشان کرد: برای تشدید حالت انتظار در مومنان است هر چند که زودتر دانستن امر ظهور با « استعجال » که امر مذموم شمورده شده متفتوت است.

,

وی یادآور شد: فرد معتقد به ظهور امام، هر مقدار ظهور موعود را دوست داشته باشد، بر شدت انتظارش افزوده شده و برای ظهور لحظه شماری می کند؛ زیرا که تصور روشنی از زمان ظهور دارد.

,

کارشناس مسائل مذهبی بندر خمیر با اشاره به دوست داشتن مهدی موعود (ع) گفت: با وجود علاقه، محبت دل بستگی فراوان درون فرد معتقد نسبت به امام، انتظارش نسبت به ظهور آن حضرت شدید تر خواهد بود، عوامل یا رشد باعث ایجاد حالت انتظار در فرد بوده و نبود و یا کمبود این عوامل در ضعف انتظار مؤثر است و فرد مقید به انجام وظیفه انتظار، با تقویت این مقدمات به عنوان یک منتظر واقعی محسوب می شود.

,

انتظار و تلاش برای اصلاح جامعه از مهمترین ویژگی منتظر واقعی است

, انتظار و تلاش برای اصلاح جامعه از مهمترین ویژگی منتظر واقعی است,

حجت الاسلام و المسلمین محمد فولادی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار هرمز با شاره به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج)  و فضائل وبرکات این روز بزرگ گفت: نیمه شعبان در اذهان شیعه و محبان اهل بیت (ع) به عنوان روز میلاد مهدی موعود(عج) و نجات بخش معنا و مفهوم پیدا می کند.

,

وی اظهار کرد: در کتب شیعه و اهل سنت به فضائل و برکات نیمه شعبان اشاره بسیاری شده است که از جمله آن میتوان به عبادت، راز و نیاز در شب و روز میلاد آن حضرت اشاره کرد که در های رحمت، برکت، خشنودی ونیکی به روی محبان حضرت مهدی موعود (عج)گشوده می شود و می توانند از فضائل این روز بزرگ و عزیز بهره ببرند.

,

کارشناس مسائل مذهبی استان هرمزگان وظیفه منتظر واقعی را اینطور بیان کرد: در تفکر شیعه انتظار موعود به عنوان یک اصل مسلم پذیرفته شده است و مهمترین وظیفه فرد منتظر تلاش برای کسب معرفت نسبت به وجود مقام عظیم الشان امام عصر (عج) است.

,

فولادی افزود: تا زمانی که انسان امام زمان خود را نشناسد و نسبت به ایشان معرفت پیدا نکند  نمیتواند به عنوان منتظر واقعی انجام وظیفه کند.

,

وی از دیگر وظایف منتظر واقعی را  تلاش برای اصلاح جامعه دانست و خاطر نشان کرد: ما باید برای رفع مفاسد اجتماعی تلاش کنیم که بهترین راه مبارزه با آن، استفاده از امر به معروف و نهی از منکر است و و هر شخص منتظر با استفاده از امر به معروف و نهی از منکر می تواند یک قدم به ظهور نزدیک شود.

,

مسئول اداره تبیلغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در پایان تاکید کرد:دو ویژگی انتظار موعود و تلاش برای اصلاح جامعه زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم می کند، بنابراین ما با استفاده از روش های مختلف از قبیل کار فرهنگی می توانیم در تعجیل ظهور امام عصر(عج) قدم های مثبتی برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه