اخبار داغ

امام‌جمعه شهر بار:

قربانی گوسفند در شب اول ماه رمضان به یک فرهنگ تبدیل شود

قربانی گوسفند در شب اول ماه رمضان به یک فرهنگ تبدیل شود
حجت‌الاسلام الهی پور گفت: موردهایی داشته‌ایم که مردم به دلیل خالی بودن سفره و نبودن مواد غذایی امکان روزه گرفتن نداشته‌اند و امیدواریم این موارد با قربانی کردن‌های امسال شاهد نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی الهی پور در گفت‌وگو با صبح توس، گفت: نائب عام حضرت ولی‌عصر (عج) خود رهبری هستند و انجام دستورات ایشان همانند انجام دستورات امام عصر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل ویروس کرونا بعضی کارگران روزمزد مشغول در جاهای مختلف، دچار مشکلات شدید شده‌اند و اجاره خانه، امرار معاش و ... آن‌ها دچار مشکل شده است.

,

امام‌جمعه بار افزود: امروز به مناسبت این روز، هر کسی که می‌تواند نام و یادی از حضرت داشته باشد به این شکل باشد که دستگیری از نیازمند باشد.

,

الهی پور خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به قربانی کردن در برخی شهرها اشاره کردند که این امر در شهر بار نیز صورت گرفت، قربانی کردن چندین برکت دارد، باعث از بین رفتن بلا می‌شود، گوشتش در بین نیازمندان توزیع می‌شود و این فرهنگی بسیار ارزشمند است.

,

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان، یکی از اعمال خوب پر کردن سفره نیازمند است لذا پیشنهاد می‌کنم افرادی که امکان دارند به‌صورت تکی یا تجمیعی گوسفندی را با نیت سلامتی حضرت ولی‌عصر (عج) و سلامتی مبتلایان به کرونا نذر کنند و این موضوع در قالب یک فرهنگ تا ماه مبارک رمضان جا بیافتد و در شب اول ماه مبارک نیز این گوسفندها قربانی شود و بین خانواده‌های مستمند توزیع شود و این از بهترین کارها است.

,

امام‌جمعه بار بیان داشت: امیدواریم با این فرهنگ سفره این عزیزان خالی نباشد، موردهایی داشته‌ایم که مردم به دلیل خالی بودن سفره و نبودن مواد غذایی امکان روزه گرفتن نداشته‌اند و امیدواریم این موارد با قربانی کردن‌های امسال شاهد نباشیم.

,

الهی پور تأکید کرد: کمک به نیازمندان خودش نیز عبادت در این ماه حساب خواهد شد، عبادت‌های جمعی را بارها تجربه کردیم و برکاتش را دیده‌ایم و کشور نیز با این عبادت‌ها بیمه‌شده است ولی الآن که امکان تجمع نیست می‌تواند هر شب برنامه‌ای برای عبادت در خانواده‌ها ایجاد شود.

,

وی اظهار داشت: بیدار شدن زودتر در سحرهای ماه مبارک رمضان، قرآن خواندن باکیفیت و همراه با تدبر بسیار مؤثر است، باید فهمید که به‌عنوان انسان و مخلوق خداوند چقدر می‌توانیم ضعیف باشیم و در مقابل عظمت خدای متعال را می‌توانیم شاهد باشیم.

,

امام‌جمعه بار گفت: بیشترین عاملی که حال مناجات را از ما می‌گیرد غفلت از ضعف خودمان و تأکید بر منیت های خودمان است و دیگری غفلت از عظمت خدای متعال است که با توجه به این‌ها حال عبادات نیز بهبود خواهد یافت.

,

الهی پور بیان داشت: مناجات‌های مختلفی را شب گذشته در صداوسیما پخش شد که بسیار ارزشمند بود و ایجاد این فضا کار مدیریت جهادی مسئولین در بخش‌های مختلف است و امیدواریم در شب‌های ماه رمضان ادامه داشته باشد.

,

وی بیان داشت: این ویروس هر کسی را ممکن است گرفتار کند ولی انسان باید در هر شرایطی خودش را مواجه با مرگ ببیند و این نکته نیز عبادت‌ها را غنا می‌بخشد.

,

امام‌جمعه بار تصریح کرد: بهترین یادآوری یاد مرگ است و امیدواریم با در نظر گرفتن این بحث تصمیمات زندگی را بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه