اخبار داغ

برهم صالح:

عراق با انتخاب الکاظمی برای تشکیل کابینه مرحله‌ای دشوار را پشت سر گذاشت

عراق با انتخاب الکاظمی برای تشکیل کابینه مرحله‌ای دشوار را پشت سر گذاشت
رئیس جمهور عراق با اعلام رسمی مامور شدن مصطفی الکاظمی به تشکیل کابینه جدید عراق گفت که امروز روز قابل توجهی با عبور از یک مرحله سیاسی دشوار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«برهم صالح» رئیس جمهور عراق طی نطقی مامور شدن «مصطفی الکاظمی» به تشکیل کابینه جدید این کشور را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور عراق گفت: «ما درصدد مامور کردن برادر مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت هستیم و این مسئولیت بزرگی است که به او واگذار می‌شود».

,

صالح افزود: «این روز قابل توجهی است که در آن ما یک مرحله سیاسی دشوار را پشت سر گذاشته‌ایم و همه مشتاق تشکیل دولت متعهد به یک برنامه اصلاحات هستند».

,

رئیس جمهور عراق، الکاظمی را شخصیتی مبارز، فرهیخته و مشهور به پادکستی و میانه‌روی و اهتمام حقوق عامه عراقی‌ها خواند و گفت:« این مسئولیت بزرگی است که بر دوش برادر الکاظمی است و ما امیدواریم که در این مسیر کاملا موفق باشد» .

,

او افزود: «اما من می‌خواهم روی یک واقعیت مهم تاکید کنم در مقطع گذشته، معرفی نامزد تشکیل کابینه با اختلافات شدیدی میان ما و گروه‌های سیاسی همراه بود، اما به فضل الهی و تلاش همه چهره‌های مخلص، گروه‌های اصلی سیاسی با یکدیگر به توافق رسیدند و همه گروه‌های ملی و اجتماعی هم با انتصاب الکاظمی موافقت کردند».

,

صالح گفت: «این نشان می‌دهد که امروز روز قابل ملاحظه‌ای است که در آن ما مرحله‌ای را که بر همه ما سخت و دشوار بود پشت سر گذاشته‌ایم زیرا نظام سیاسی عراق هم در این مدت زیر سوال برده شده بود که در اینجا نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اما گذشته عبرتی شد».

,

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: «امروز در کاخ السلام در حضور این چهره‌های بزرگواری هستیم که نماینده طیف سیاسی عراق هستند و همگی خواهان تشکیل دولت ملی مبتنی بر تصمیم ملی عراق هستند و به برنامه اصلاحاتی که که شهروند عراقی خواهان است پایبند هستند، شهروندی که از ما می‌خواهد که حقوق او را در رسیدن به یک زندگی آزاد و شرافتمندانه محقق کنیم».

,

او برای آقای الکاظمی طلب توفیق از درگاه الهی کرد و خطاب به او گفت: «بی تردید همه به تو کمک خواهند کرد و تو هم به این کشور کمک خواهی کرد و این دوره تمام می‌شود تا به دنبال آن انتخاباتی شفاف برگزار شود که در آن شهروندان عراقی به حق خود در انتخاب دولت خود از طریق انتخابات شفاف و معتبر دست یابد و این دولت بتواند پیامدهای این بحران بهداشتی خطرناک را که کشورمان با آن درگیر است و همچنین پیامدهای مالی و اقتصادی این اوضاع را کاملا رفع کند  و همه این‌ها به منظور حفظ کشور و تقویت آن به عنوان یک کشور مقتدر و دارای حاکمیت و مبتنی بر یک تصمیم ملی است.

,

در پایان برهم صالح  سند رسمی ماموریت الکاظمی به تشکیل کابینه را به او تقدیم کرده و برایش آرزوی توفیق کرد.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه