اخبار داغ

کارشناس مسائل خانواده:

پویش در خانه ماندن فرصت قدردانی از خانواده را فراهم کرده است

پویش در خانه ماندن فرصت قدردانی از خانواده را فراهم کرده است
معصومه گوزلیان، کارشناس مسائل خانواده گفت: ایام قرنطینه و پویش در خانه ماندن، فرصتی را فراهم آورده است تا با وجود محروم شدن از دیدار اعضای فامیل در کنار خانواده خود بوده و در قدر آنها را بدانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه گوزلیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ایام فاصله گذاری اجتماعی فرصتی برای انجام کارهای ویژه تفکر به ویژه برجسته کردن خلاقیت کودکان محسوب می‌شود که امروزه خانواده ها از این فرصت استفاده می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه مطالعه کتاب و انجام بازی های فکری در دوران فاصله گذاری اجتماعی بیشتر فراهم می‌شود، ادامه داد: باید فعالیت‌هایی که موجب افزایش ارتباطات بین اعضای خانواده می‌شود مورد توجه قرار گیرد.

,

این کارشناس مسائل خانواده بیان داشت: ایام فاصله گذاری اجتماعی فرصتی برای مهارت آموزی از سوی فرزندان که والدین می‌توانند نقش تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشند.

,

گوزلیان خاطرنشان کرد: عدم حضور در فضای مجازی و عدم توجه به شایعات موجود در این فضا، می‌تواند زندگی بهتری را برای ما رقم بزند و ایام فاصله گذاری اجتماعی فرصتی است که والدین باید برای در کنار هم بودن اعضای خانواده بیشتر تلاش کنند.

,

وی گفت: نوشتن کتاب‌های اشتراکی نیز از سوی اعضای خانواده در ایام فاصله گذاری اجتماعی توصیه می‌شود تا از در کنار هم بودن لذت بیشتر حاصل شود.

,

این کارشناس حوزه خانواده با بیان اینکه استعدادهایی در هر انسانی وجود دارد که به دلیل وجود مشغله‌های کاری امکان بروز آن به وجود نیامده است، ادامه داد: این ایام فرصتی برای شکوفایی استعدادهای نهفته است.

,

گوزلیان بیان داشت: در حال حاضر فضای مجازی موجب شده تا از ادبیات فارسی به دور باشیم اما می‌توان از ایام در خانه ماندن و پیوستن به پویش در خانه ماندن ادبیات فارسی را بیشتر پاس داشته و با این نوع ادبیات بیشتر آشنا شد.

,

وی گفت: از نظر روانشناسان هر خانواده‌ای که نیم ساعت در شبانه روز را نتواند در کنار هم مراوده عاطفی فارغ از دغدغه‌های مالی داشته باشد، بقیه ساعات را دیوانه است.

,

این کارشناس خانواده تصریح کرد: ایام فاصله گذاری اجتماعی فرصتی را فراهم آورده است تا با وجود محروم شدن از دیدار اعضای فامیل در کنار خانواده خود بوده و در قدر آنها را بدانیم.

,

گوزلیان برضرورت جلوگیری از بحث‌های بیمورد، اقتصادی،آسیب‌های اجتماعی و مباحثی که به ما مربوط نیستند در بین خانواده ها تاکید کرد و گفت: ایام قرنطینه فرصتی برای نثار محبت به اعضای خانواده است.

,

وی گفت: برخی اطلاعات در مفید بودن و بهتر شدن زندگی ما نه تنها تاثیری نداشته بلکه مضر نیز محسوب شده و موجب استرس و آزار انسان می‌شوند.

,

این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: ضروری است از فضاهای دروغ به دور بوده قدر دان حضور یکدیگر بوده و از در کنار هم بودن لذت ببریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه