اخبار داغ

با ادامه‌ی بحرانِ کمبود آب در سال جدید؛

آب‌رسانیِ سیّار به برخی شهرک‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

آب‌رسانیِ سیّار به برخی شهرک‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
حمیدرضا فلّاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجّه به پدیده‌ی خشک‌سالی در سال‌های اخیر و اُفتِ منابعِ زیرزمینی ، آب‌رسانی سیّار به برخی واحدهایِ صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان ، همچنان در دستور کار قرار دارد و ادامه می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ حمیدرضا فلّاح  مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر ، معضلِ کم‌آبی در بخش‌های مختلف تولیدی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ، همچنان به عنوان یک بحرانِ جدّی برقرار است.

وی با اشاره به آغاز عملیاتِ آب‌رسانی سیّار به شهرک‌های صنعتی شهرکرد، سفیددشت، بلداجی و فرادنبه از ابتدای اردیبهشت‌ماهِ سال‌جاری ؛ تصریح کرد : طبقِ تحلیلِ گزارش‌های دریافتی ، بیش از 200 هزار لیتر آب برای جبرانِ کمبود آب در مصارف صنعتی در شبانه‌روز مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تعداد چاه‌های عمیقِ تأمینِ آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری را 27 حلقه عنوان کرد و اظهار داشت : در حال حاضر آبِ چاه‌های شهرک‌های سفیددشت و فرادنبه در حد کاملا محسوس ، کاهش یافته و دبیِ آب در مابقی شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز با ظرفیتی بسیار کم جریان دارد.

فلاح ، اتّصال به شبکه‌ی آب‌رسانی پروژه‌ی بن- بروجن و تأمین آب از سرشاخه‌های کارون را تنها راهِ مطمئن برای برون‌رفت از بحرانِ موجود برشمرد  و گفت : اگر سهمیه‌ی تخصیصی از طرح‌های انتقالِ آب در ماه‌های آتی محقّق نشود ، شهرک صنعتی شهرکرد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به نیازِ 0.4 (چهار دهم) لیتر در ثانیه آب برای هر هکتار زمین در شهرک یا ناحیه‌ی صنعتی ، عنوان کرد : وسعت زمین‌ِ صنعتی در شهرک صنعتی شهرکرد بالغ بر 320 هکتار است و بنابراین نزدیک به 130 لیتر بر ثانیه  آب نیاز دارد. در حالی که این شهرک صنعتی هم‌اکنون با کمبود 105 لیتر بر ثانیه آب مواجه است.

لازم به توضیح است در حال حاضر ۲۹ شهرک و ناحیه‌ی صنعتی مصوب در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند که در 21 شهرک و ناحیه‌ی صنعتی کلیّه‌ی شرایطِ زیرساختی برای واگذاری زمین به متقاضیانِ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی ، خدماتی و صنفی  فراهم است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   , جهانبین نیوز, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه