اخبار داغ

متخصص طب سنتی:

روزه سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند/ یکی از ارکان سلامت، تغذیه سالم است

روزه سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند/ یکی از ارکان سلامت، تغذیه سالم است
موهبتی گفت: در روزه‌داری سموم از بدن دفع و سیستم ایمنی قوی می‌شود و با تغذیه سالم در سحر و افطار می‌توان بدن را تقویت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمانه موهبتی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از نظر طب سنتی روزه ماهیت گرم و خشک دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: اگر در بدن غلبه سموم صورت گیرد، فرد مستعد بیماری می‌شود و بیماری‌هایی که با غلبه سموم ایجاد می‌شوند از مسمومیت‌های غذایی و درد مفاصل گرفته تا سکته‌های قلبی و مغزی هستند.

,

متخصص طب سنتی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ناشی از غلبه سموم، به روزه و خواب توصیه شده است همان‌طور که در اسلام بیان شده است که در ایام روزه‌داری مستحب است که بخوابیم.

,

موهبتی تصریح کرد: در ایام روزه‌داری بدن برای تغذیه و تامین انرژی خود به سراغ ذخایر می‌رود که می‌تواند شامل سموم و چربی‌ها باشد.

,

وی افزود: یکی از مکانیسم‌های دیگری که باعث از بین رفتن سموم می‌شود، تشنگی است و بهترین حالت برای رفع سموم، روزه است که تشنگی همراه با گرسنگی است.

,

متخصص طب سنتی با بیان این‌که روزه در واقع برای پیشگیری از یک سری امراض ناشی از غلبه سموم است، گفت: روزه سموم را از بین می‌برد و خواب باعث می‌شود قوای بدن به سمت داخل بدن برود و به از بین بردن سموم کمک ‌کند.

,

روزه سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند

, روزه سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند, روزه سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند,

موهبتی خاطرنشان کرد: هرچه سیستم ایمنی بدن قوی‌تر باشد کمک می‌کند که به بیماری‌ها از جمله کرونا مبتلا نشوید و اگر مبتلا شُدید بدن به راحتی این بیماری را دفع ‌کند.

,

وی با اشاره به این‌که اگر قوای بدن را افزایش دهیم، خودِ بدن به مبارزه با بیماری می‌رود، افزود: در آینده ممکن است میکروب‌ها و ویروس‌های بسیار قوی‌تری بیاید که نه‌تنها شیوع زیادی داشته باشد بلکه مرگ و میر زیادی نیز داشته باشد؛ پس باید سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنیم و قوه بدن توسط تغذیه سالم بالا می‌رود و بسیاری از سموم بدن نیز توسط روزه از بین می‌رود.

,

متخصص طب سنتی گفت: در روزه‌داری سموم از بدن دفع و سیستم ایمنی قوی می‌شود و با تغذیه سالم در سحر و افطار می‌توان بدن را تقویت کرد.

,

موهبتی تصریح کرد: اگر بدن پر از سموم باشد هرچه تقویتی به آن بدهیم، در بدن تاثیر نمی‌گذارد و وقتی در بدن پاکسازی صورت گرفت و بدن سالم شد، اگر تقویتی به میزان کم هم به بدن داده شود، بدن آن را جذب می‌کند.

,

وی افزود: اگر به درستی روزه بگیریم که باعث شود پاکسازی صورت گیرد و با تغذیه سالم بدن قوی شود؛ روزه‌داری یک فرصت خیلی خوب است که بتوانیم با بیماری کرونا مقابله کنیم.

,

ضدعفونی کردن محیط با سرکه

, ضدعفونی کردن محیط با سرکه, ضدعفونی کردن محیط با سرکه,

متخصص طب سنتی گفت: شیوع بیماری کرونا بسیار بالا است و به محض تماس، شما را مبتلا می‌کند و باید دست‌ها را شست و محل زندگی خود را ضدعفونی کنیم.

,

موهبتی یادآور شد: طب سنتی توصیه می‌کند که برای ضدعفونی کردن به جای استفاده از وایتکس و ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی، از ضدعفونی‌کننده‌های طب سنتی مانند سرکه استفاده کنید.

,

وی افزود: ترکیب سرکه، سیر و گلاب سبب رفع هوای سرایتی و واگیردار می‌شود و می‌توان با این ترکیب محیط را ضدعفونی کرد.

,

متخصص طب سنتی تصریح کرد: دست‌های خود را نیز می‌توان با سرکه ضدعفونی کرد چراکه پوست جلا پیدا می‌کند و دچار خشکی نمی‌شود و از نظر ریوی نیز دچار مشکل نمی‌شویم.

,

یکی از ارکان سلامت، تغذیه سالم است

, یکی از ارکان سلامت، تغذیه سالم است, یکی از ارکان سلامت، تغذیه سالم است,

موهبتی تصریح کرد: مردم اگر تغذیه سالم داشته باشند می‌توانند بدن سالم داشته باشند چراکه یکی از ارکان سلامت، تغذیه سالم است.

,

وی افزود: گوشت گوسفند، بز و کبک، گوشت سالم است.

,

متخصص طب سنتی با بیان این‌که مردم روغن زیتون طبیعی را پایه غذای خود قرار دهند، گفت: شکر و قند سفیدی که از چغندر تهیه می‌شود بسیار بیماری‌زا است و باید از شکر سرخ و قهوه‌ای که در بازار است استفاده کنند.

,

موهبتی با بیان این‌که باید نمک دریا و سنتی استفاده کرد و آب مصرفی نیز باید آب جوشیده‌ی سردشده باشد چراکه از لطافت برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر مردم تغذیه خود را سالم کنند با تغذیه سالم در ایام روزه‌داری و شیوع کرونا می‌توانند از بیماری‌ها مصون باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه