اخبار داغ

نماینده مردم زنجان در گفتگو با دانا عنوان کرد:

لزوم اصلاح سهمیه بندی بنزین برای برقراری عدالت بیشتر

لزوم اصلاح سهمیه بندی بنزین برای برقراری عدالت بیشتر
حسن شجاعی گفت: یکی از این فرصت ها برای رسیدن به جهش تولید تغییر اقتصاد ایران از نفت به اقتصادی مولدی است. حال با تحریم ایران و کاهش فروش نفت به واسطه پایین آمدن قیمت آن ایران را در شرایط اضطراری قرار داده است، باید نفت از اقتصاد جدا شود
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشور ایران برای تبدیل شدن به یک کشور استوار و دارای اقتصاد قوی، نیاز به اصلاحات اساسی در ساختار خود دارد. جهش تولید این امکان را به وجود می آورد تا بستر های تولیدی تقویت شود و ایران بتواند مانند همه کشور های توسعه یافته، اقتصادی پیشرفته داشته باشد. قطعا ایران با اتکا به نیروی درونی خود می‌تواند معضلات اقتصادی خود را مرتفع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسن شجاعی، نماینده مردم زنجان در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص معضلات اقتصادی که باعث عدم رشد نظام صنعتی کشور شده است، گفت: اقتصاد ایران چند سالی است که با تهدیدهای بین المللی مواجه شده و مشکلات زیادی برای معیشت مردم به وجود آمد. بعضی از این تهدید ها متاسفانه عملی شده که شامل تحریم هایی ظالمانه از جانب غرب است. اگرچه اقتصاد از این تهدید ها هم ضربه خورده ولی می تواند آن ها را به فرصت تبدیل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه موانعی برای تحقق "جهش تولید" وجود دارد اضافه کرد: یکی از این فرصت ها برای رسیدن به جهش تولید تغییر اقتصاد ایران از نفت محور بودن به تولید محور بودن است. حال با تحریم ایران و کاهش فروش نفت به واسطه پایین آمدن قیمت آن، کشور در شرایط اضطراری قرار گرفته است، که باید وابستگی اقتصاد کشور به نفت از بین برود؛ در سال های گذشته ایران با فروش نفت به یک کشور مصرف گرا تبدیل شده بود که با فروش آن تمام نیاز های خود را تامین می کرد.

,

این نماینده تصریح کرد: با وجود تحریم ها علیه ایران خصوصا در مورد نفت، کاهش منابع ارزی دولت باعث می شود تا دولت کمترین واردات را داشته باشد. وجود این شرایط هم یک فرصت است و هم تنفس برای تولید کننده ایرانی تا با تولیدات خود خلاء های اقتصادی ناشی از نبود تولید را جبران کند.

,

شجاعی افزود: تولید کالای ایرانی همواره با قاچاق یا واردات بیش از اندازه  ضربه خورده و همین موضوع اقتصاد کشور را ضعیف کرده است و در شرایطی که توانایی تولید و تأمین برخی از کالاهای ضروری فراهم نباشد، آسیب پذیری کشور در برابر تحریم ها بیشتر می شود.

,

 

,

لزوم اصلاح سهمیه بندی بنزین برای برقراری عدالت بیشتر

, لزوم اصلاح سهمیه بندی بنزین برای برقراری عدالت بیشتر, لزوم اصلاح سهمیه بندی بنزین برای برقراری عدالت بیشتر,

این نماینده باتوجه به برنامه های اقتصادی مجلس یازدهم که می تواند نقطه شروعی برای تحول اقتصادی در کشور باشد، عنوان کرد: اقدامات مجلس آینده برای اقتصاد باید فوری باشد و تاثیر آن در برنامه های کوتاه مدت به وضوح دیده شود. از جمله اقداماتی که می توان آن را پیگیری کرد، اصلاح یارانه بنزین و شیوه سهمیه بندی آن است. هنوز به دلیل کمبود اطلاعات از اقشار مردم، توزیع یارانه ها عادلانه صورت نمی‌گیرد لذا این نوع از اقدامات باید در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

,

شجاعی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص مجلس قوی که یکی از ارکان اصلی برای ساختن ایران در مقابل تهدید ها و تنش هاست عنوان کرد: یکی از راه ها برای تحقق عملی شعار سال، اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است که باوجود نقاط قوت، ضعف‌هایی هم وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخت.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه