اخبار داغ

طی امضای نامه ای صورت گرفت

درخواست ۲۲۶ روحانی و مداح از مسؤولان مبنی‌ بر بازگشایی حرم‌ها و مساجد

درخواست ۲۲۶ روحانی و مداح از مسؤولان مبنی‌ بر بازگشایی حرم‌ها و مساجد
جامعه مذهبی کشور متشکل از ۲۲۶ نفر از خطبا، روحانیون، مداحان و شعرای مذهبی از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کردند بعد از دو ماه از عالمگیر شدن کرونا، دستور بازگشایی اماکن مذهبی را صادر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جامعه مذهبی کشور متشکل از ۲۲۶ نفر از خطباء، روحانیون، مداحان و شعرای مذهبی از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کردند که بعد از گذشت دو ماه از عالم‌گیر شدن ویروس کرونا، دستور بازگشایی اماکن مذهبی را صادر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در متن این نامه آمده است:
,
 
,
اعضای محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا
,
 
,
سلام علیکم
,
 
,
بیش از دوماه از تلاش‌ها و مجاهدت‌ها برای مبارزه با بیماری عالم‌گیر کرونا می‌گذرد. در این مدت، جامعه مذهبی و هیأتی کشور، همزمان با همراهی در تصمیمات آن ستاد، اقدامات مختلفی در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این بیماری داشته است.
,
 
,
همچنین با درک شرایط خاص کشور، بیشترین همراهی را در جلوگیری از تجمعات (به رغم وجود مناسبت‌های متعدد مذهبی) انجام داده است.
,
 
,
در مسأله بسته شدن حرم‌های مطهر، اگرچه هم در آن زمان و هم در گزارش‌های اخیر ستاد، آن اعتاب مقدسه با کمتر از نیم درصد احتمال شیوع در انتهای جدول اماکن پرخطر بودند، اما نهایتاً این تصمیم ستاد بود که اجرایی شد.
,
 
,
اینک در آستانه ورود به ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان هستیم، ماهی که از دیرباز در میان مردم این سرزمین، جلسات با شکوه قرآن و مناجات، جایگاه ویژه‌ای داشته است.
,
 
,
اکنون و پس از تصمیمات جدید آن ستاد محترم مبنی بر بازگشایی مشروط بسیاری از امکان از قبیل پارک‌ها، بوستان‌ها و حتی سینماها، این سوال به‌وجود می‌آید که آیا نمی‌توان برای گشودن حرم‌های مطهر که ملجا همیشگی مردم ایرانند نیز مانند سایر اماکن، پروتکل‌های خاص هرچند سختگیرانه در نظر گرفت؟
,
 
,
آیا نمی‌شود در این ماهی که بهار عبادت است، برای گشودن درب مساجد، شرایطی را در نظر گرفت و به جای ایجاد محرومیتی عمومی، با رعایت سخت‌گیرانه نکات بهداشتی، شرایط را برای حضور حداقلی از جامعه فراهم کرد؟
,
 
,
ما به عنوان بخشی از جامعه مذهبی کشور، در خواست بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد را داریم و اعلام می‌کنیم آماده همکاری در جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر از ماه پرنور رمضان هستیم.
,
 
,
امضا کنندگان این نامه عبارتند از :
,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه