اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی صحنه مطرح کرد؛

خسارت تگرگ به ۳۶۰ هکتار از مزارع صحنه

خسارت تگرگ به ۳۶۰ هکتار از مزارع صحنه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت: بارش شدید باران و تگرگ طی روز گذشته به ۳۶۰ هکتار از مزارع این شهرستان خسارت وارد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلان غفاری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد , با اشاره به بارش شدید باران و تگرگ طی روز گذشته در چند روستای این شهرستان اظهار داشت: در کنار بهره مندی عمده روستا‌ها از این نعمت الهی، متاسفانه در سطح چند روستای منطقه چمچمال و حومه صحنه، شاهد خسارت تگرگ و سیل به برخی مزارع کشاورزان بودیم.

وی ادامه داد : روستا‌های یکدانگی، مال امیری سفلی و علیا، چقاجانعلی، سرآسیاب و سیاه چقا از جمله روستا‌هایی هستند که در بارش‌های گذشته دچار خسارت شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه با اشاره به این که بیشترین خسارت در مزارع گندم، جو، کلزا و چند قطعه از باغات (بصورت پراکنده) دیده می شود، بیان داشت: جمعا به حدود ۳۶۰ هکتار از اراضی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده و در برخی مزارع در سطوح پایین و عمدتا در محصول جو دیم مقدار خسارت تا مرز ۶۰ درصد نیز مشاهده می‌شود.

این مسئول با اشاره به تلف شدن تعداد ۵ راس دام سبک (گوسفند) در اثر صاعقه در روستای سیاه چقا افزود: با توجه به آبگرفتگی برخی اراضی و گِل بودن سطح مزارع، به محض مساعد شدن شرایط و در اسرع وقت نسبت به اعزام اکیپ کارشناسان فنی جهت ارزیابی و برآورد خسارت ریالی اقدام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه