اخبار داغ

«بهمن قبادی» هنرمند مردمی یا اپوزیسیونی شکست خورده؟!

«بهمن قبادی» هنرمند مردمی یا اپوزیسیونی شکست خورده؟!
بهمن قبادی فیلم ساز مطرح کردستانی با تحریک دشمنان نظام اسلامی جلای وطن نموده و اکنون با گرفتار شدن بر سر دوراهی دست به خودزنی زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، کردستان سرزمین هنر و فرهنگ بوده و مردمان این سرزمین با حمایت های همیشگی خود در طول تاریخ موجب اعتلای هنر ایران و جهان شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی،,

در این میان هنرمندان بزرگی از این سرزمین به جهانیان معرفی شده و موجب افتخار برای همه ایرانیان شده اند.

,

ریشه های فرهنگی این دیار آنچنان در هم تنیده است که هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که در عرصه کاری خویش حرف اول را می زند.

,

متأسفانه طی چهار دهه اخیر به دلیل توطئه های فرهنگی و هویتی دشمنان علیه ملت ایران شاهد ایجاد توهماتی بزرگ و کوچک در بین برخی از هنرمندان و کنشگران فرهنگی و اجتماعی بوده و هستیم.

,

از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی موج فرهنگی و حمایتی در نقاط مختلف کشور به راه افتاد و با وجود مشکلات امنیتی به وجود آمده توسط گروهک های ضدانقلاب در کردستان اما نهادهای فرهنگی و هنری همواره از هنرمندان این دیار حمایت های مادی و معنوی نموده و مسیر تعالی بسیاری از هنرمندان رشته های مختلف را هموار کردند.

,

عرصه فیلمسازی کردستان نیز از این امر مستثنی نبوده و با حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی, حوزه هنری, بنیاد جانبازان, استانداری, سپاه و سایر نهادهای انقلابی شاهد تولید صدها فیلم کوتاه, مستند و حتی بلند در استان بوده ایم.

,

بهمن قبادی فیلم ساز کردستانی نیز که اکنون برای ساخت چند فیلم سینمایی در سطح بین المللی شناخته شده است و جوایز و افتخاراتی را نیز برای این فیلم ها برای هم وطنان خویش به ارمغان آورده است همین روند را طی نموده و ساخت فیلم های کوتاه خود و نخستین گام ها تا دوران بلوغ کاری را مدیون حمایت های مادی و معنوی این نهادهاست.

,

متاسفانه پس از حوادث سال 88 این فیلم ساز کردستانی در گرداب توطئه های دشمنان نظام اسلامی گرفتار شده و جلای وطن نمود.

,

اکنون با گذشت بیش از 10 سال از مهاجرت وی به کشور یونان و متوقف شدن فعالیت های سینمایی وی شاهد نوعی افسردگی کاری و قرار گرفتنش بر سر دو راهی برگشت به وطن یا تحمل رنج بی حرمتی و بی توجهی توسط دشمنان وطن هستیم.

,

قبادی در تازه ترین اظهارات و موضع گیری های خود و برای اینکه فقط نشان دهد که کورسوی امیدی برایش باقی مانده است برای دلخوش کردن دوستان فریبکار خویش در جبهه اپوزسیون اقدام به انتشار ویدئویی علیه تلویزیون و سینمای کشور کرده و یکی از سریال های پرمخاطب سیما را مورد هجوم مغرضانه قرار داده است.

,

قبادی در این ویدئو همچون سیاست مداران ناآگاه غربی سخنانی را در خصوص احوال جامعه ایران مطرح می کند که تمسخر خویش در اذهان عمومی را به دنبال داشته است و بسیاری را در کردستان در فکر فرو برده است که کارگردانی که همه کردستانی ها به افتخارات بین المللی اش می نازیدند چطور اینقدر نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه ناآگاه است.

,

قبادی در اظهارات خود در این ویدئو اعلام می کند که در این چهار دهه نگذاشته اند در مورد کردها فیلمی ساخته شود اما آثار تولیدی خود و دیگر فیلم سازان کردستانی چیز دیگری می گویند و گواهی بر رد اظهارات وی در این خصوص هستند.

,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام می دارد که در فیلم هایی هم که در این چهار دهه در خصوص کردها ساخته شده سعی شده است که به مردم ایران و جهانیان این را بفهماند که کردها سر می برند اما آقای قبادی برای این ادعای خود از هیچ فیلمی نام نمی برد چرا که در اصل هیچ فیلمی در ایران در این خصوص علیه کردها ساخته نشده است.

,

این فیلم ساز فریب خورده کردستانی در بخشی دیگر از اظهارات خود به تقسیم بندی استان ها و مناصب مدیریتی در استان اشاره کرد که اگر یک جستجوی کوتاه در خصوص این مناصب مدیریتی در فضای اینترنت انجام می داد شاید کورکورانه وارد این عرصه فریب نمی شد.

,

قبادی در اظهارات خود بیان می کند که جمهوری اسلامی با تقسیم بندی استان ها موجب دور کردن مناطق کردی از هم شده است و این در حالی است که این تقسیم بندی ها در قبل از انقلاب انجام شده است.

,

وی همچنین ادعا می کند که شهرداران شهرهای کردستان, مدیران ارشاد, آموزش و پرورش, بهزیستی و صدا و سیما همیشه افراد غیر کرد بوده اند اما همه این افراد طی یک دهه اخیر همگی کردزبان و اهل کردستان بوده بسیاری از آن ها حتی اهل سنت هم هستند.

,

قبادی در بخشی دیگر از سخنان خود با صراحت اعلام می کند که هیچ وقت یک کردزبان بر مسند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا صدا و سیما در کردستان نبوده است اما اسناد و شواهد نشان می دهد که در زمانی هم که این آقا در کردستان مشغول به فیلم سازی بوده مدیرکل ارشاد، کردستانی و کردزبان بوده و هم اکنون نیز یک فرد کردزبان و اهل سنت بر مسند این اداره است.

,

صدا و سیمای کردستان نیز طی چند سال اخیر توسط یک فرد کردستانی اداره شده و مدیرکل فعلی این نهاد نیز یک فرد کردزبان و اهل استان است.

,

قبادی در ادعایی واهی و خنده دار در ادامه سخنان خود برای سیاه نمایی در بین افراد ساکن در خارج از مناطق کردنشین اعلام می دارد که تجمع بیش از 5 نفر در کردستان ممنوع و جرم است و در تمام کوچه ها پایگاه های بسیج دایر شده است.

,

اظهارات آشفته این فیلم ساز فریب خورده به این مطالب محدود نشده و در ادامه سخنان خود بدون اطلاع از سامانه نامگذاری ثبت احوال اعلام می دارد که در ادارات ثبت احوال نمی گذارند که خانواده های کردستانی برای فرزندان خویش اسامی کردی برگزینند اما اگر ایشان به سایت ثبت احوال و آمار سالانه اسامی کودکان کردستانی مراجعه می کرد شاید دیگر این ادعا را تکرار نمی کرد.

,

قبادی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود وارد مباحث سیاسی شده و کورکورانه اعلام می کند که تاکنون هیچ وزیر کردزبانی در ایران نداشته ایم اما برای کذب ادعای وی کافیست به کابینه دولت حسن روحانی نگاهی بیاندازیم و به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت(کرد کلهر کرمانشاه) و رحمانی فضلی وزیر کشور ( کرد کرمانج خراسان) برسیم.

,

وی در ادامه مباحث آشفته خویش که نشان می دهد برای سرزمین مادریش دلتنگ است وارد مباحث عروسی جوانان و مراسمات عروسی شده و در اظهاراتی دروغ اعلام می کند که همه عروس و دامادها در کردستان تجربه بازداشت توسط مأموران انتظامی را در روز عروسی خود دارند که این ادعا پوچ و خنده دار بوده و شک کردستانی ها در خصوص آشفتگی احوال بهمن قبادی را به یقین نزدیک تر می کند.

,

بهمن قبادی تا زمانی که در ایران بود از سوی مسؤولین و سازمانها به خوبی حمایت می شد

,

, ,

برای بررسی اظهارات بهمن قبادی در خصوص سریال پرمخاطب «نون خ» نیز گفت و گویی را با چند نفر از فیلم سازان کردستانی انجام داده ایم که در ادامه خواهد آمد.

,

سید رضا سید فاتحی فیلم ساز بیجاری نیز در گفت و گو با خبرنگار کوردتودی اظهار کرد: من با جمله پایانی بهمن قبادی که سوءنیتی از سوی بازیگران و کارگردان سریال نون خ وجود ندارد موافقم این در واقع جواب صریحی است به حملات جمع زیادی از هنرمندان و فیلمسازان همزبان و هم استانی که متاسفانه از واژه های نامناسبی در مورد عوامل سریال استفاده کرده اند.

,

وی افزود: در خصوص کلیت سریال با وجود اینکه ضعف های فراوانی در فرم و محتوای آن وجود دارد اما معتقدم باید به دید یک فرصت و آوانگارد به آن نگاه کرد و البته مهمترین ضعف نون خ را عدم استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل هنرمندان بومی بویژه در بخش تیم کارگردانی و نویسندگی می دانم.

,

سید فاتحی خاطرنشان کرد: در مورد آقای بهمن قبادی هم معتقدم کاش می شد فیلم های کوتاهی که ایشان در دهه هفتاد به سفارش تلویزیون ، بنیاد جانبازان و نهضت سوادآموزی ساختند را از سیمای استانی و ملی پخش میکردند،دقیقا نمیدانم چرا ایشان از ایران رفتند ولی شاهد بودم که در آن زمان مسئولین در صدا و سیما، ارشاد، استانداری، بنیاد جانبازان, حوزه هنری انقلاب اسلامی وسایر ادارات دولتی از ایشان به خوبی حمایت کردند.

,

نان خوردن و سفره پاره کردن در فرهنگ کردها بسیار قبیح و زشت است

, نان خوردن و سفره پاره کردن در فرهنگ کردها بسیار قبیح و زشت است,

, ,

مهرداد یوسفی از مستندسازان موفق کردستانی نیز در گفت و گو با خبرنگار کوردتودی اظهار کرد: پس از انتشار ویدئو آقای قبادی به همراه چند نفر از فیلم سازان و مستندسازان مطرح استان به تحلیل سخنان وی پرداختیم و نتایجی حاصل شد که در ادامه خواهد آمد.

,

وی افزود: همه ما برای آقای قبادی در این جایگاه بسیار نگران هستیم چرا که ایشان با تحریک ضدانقلاب از کشور خارج شد و الان فهمیده است که وعده های دشمنان سرابی بیش نبوده و یک دهه از عمر خویش را که می توانست در وطن به تولید فیلم بپردازد را از دست داده است.

,

یوسفی عنوان کرد: کشور یونان در عرصه جهانی فیلم حرف های زیادی برای گفتن ندارد و آقای قبادی الان می داند که نمی تواند در بستر این کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

,

وی افزود: بیشتر فیلم سازان معتقدند که سریال نون خ مشکلات ساختاری و تکنیکی زیادی دارد اما از آقای قبادی که دارای آثار مطرحی در سطح بین المللی است بعید بود که با تحریک ضدانقلاب اینقدر سطح خویش را پایین بیاورد و در خصوص این سریال و عوامل آن اظهار نظر کند.

,

یوسفی اظهار کرد: ضدانقلاب طی چهار دهه اخیر کوشیده است که کردها را از ملت ایران و هویت ایرانیشان دور کند و بدون شک ساخت چنین سریال هایی مخالف سیاست های آنان است لذا از همان نخستین روزهای پخش این سریال شاهد هجمه گسترده رسانه های دیداری, شنیداری و مجازی دشمنان علیه این سریال بودیم.

,

وی افزود: کاش آقای بهمن قبادی همچون استاد ناصر رزازی هنرمند عرصه موسیقی اظهاراتی سنجیده و واقعی مطرح می کردند.

,

یوسفی اظهار داشت: البته اظهارات  رزازی و  قبادی به خوبی نشان داد که چرا برخی هنرمندان همیشه جایگاه والای خود را در بین مردم حفظ می کنند و برخی ها هم به سرعت از اذهان عمومی محو می شوند.

,

وی افزود: بهمن قبادی باید بداند که با حمایت های مادی و معنوی همان نهادهایی که از آن ها انتقاد می کند و تحت مدیریت همان روحانیون که وی به آن ها اهانت می کند اعتبارات بسیاری را برای ساخت فیلم هایش دریافت کرده است و با حمایت های مسئولان حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره ارشاد توانسته است که در سطح ملی و بین المللی حضور پیدا کند و شناخته شود.

,

یوسفی افزود: نان خوردن و سفره پاره کردن در فرهنگ کردها بسیار قبیح و زشت بوده و امیدواریم آقای قبادی به جای فرافکنی و سیاه نمایی و نشر مطالب نادرست به خود آمده و خود را از دام اپوزسیون ناآگاه رهایی بخشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه