اخبار داغ

رجبی:

دولت باید مراقب سرمایه‌های مردم در بورس باشد

دولت باید مراقب سرمایه‌های مردم در بورس باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دولت توصیه کرد که از سرمایه‌های مردم در بورس مراقبت کند تا مبادا منجر به بروز مشکلاتی در آینده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرج‌الله رجبی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با رشد شاخص کل بورس‌ و گرایش مردم به سمت بازار سرمایه اظهار داشت: افرادی که می‌خواهند با سرمایه اندک وارد بورس شوند در مقایسه با کسانی که در بورس‌ به طور حرفه‌ای مشغول فعالیتند، نیازمند راهنمایی و ملاحظاتی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی با بیان این‌که دولت موظف است از سرمایه مردم در بورس مراقبت کند، گفت: عرضه سهام‌های دولتی به بازار بورس هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی. جنبه مثبتش این است که به خصوصی‌سازی و شفافیت مالی شرکت‌های دولتی کمک می‌کند، اما جنبه منفی آن به موضوع واگذاری سهام شرکت‌های ورشکسته دولتی باز می‌گردد.
,
 
,
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جای تعجب است که در وضعیت رکود اقتصادی جهانی، بورس ایران روز به روز در حال افزایش سرمایه و سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین دولت اگر بر این موضوع کنترل و نظارت اصولی نداشته باشد، ممکن است پس از مدتی شاخص کل بورس منفی شود و همین مسئله مشکلاتی را برای اقتصاد کشور و سهام‌داران به بار آورد.
,
 
,
وی با اشاره به عرضه سهام شستا به بورس افزود: عرضه سهام شستا به بورس می‌تواند به حل مشکلات مالی آن کمک کند، اما باید این را ابتدا بدانیم که شستا مجموعه‌ای از شرکت‌هاست که برخی از این شرکت‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند یا حتی ورشکسته شده‌اند؛ لذا هنوز مشخص نیست کدام سهام شرکت‌های وابسته به شستا به بازار عرضه شده است، پس بهتر است اطلاع‌رسانی دقیق در این خصوص صورت گیرد تا مبادا منجر به بروز مشکلاتی در آینده شود.
,
 
,
رجبی به خریداران سهام در بورس‌ توصیه کرد تا پیش از هرگونه انجام معامله در بازار سرمایه، حتماً آموزش ببینند و بدون آموزش پا به عرصه معاملات نگذارند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه