اخبار داغ

بیجار شهر پروژه‌های افسانه‌ای!/ سرانجام راه آهن و فولاد به کجا رسید؟

بیجار شهر پروژه‌های افسانه‌ای!/ سرانجام راه آهن و فولاد به کجا رسید؟
یکی از پروژه های که موجب دلخوشی مردم بیجار شده است ،اتصال راه آهن تهران _ زنجان _ تبریز به راه آهن همدان _ سنندج از مسیر بیجار است، اما سوت قطار چون مردم‌ را از خواب بیدار می کند؛ قاعدتا مسئولان هم به این دلیل پیگیر راه آهن نشدند!! تا آسایش همشهریان بهم نخورد!!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کُردتودی، اینجا بیجار است،بخش کوچکی از سرزمین ایران اسلامی اما با گذشته ای پر ماجرا و تاریخی پر حادثه ، اینجا بیجار است،شهری که روزگاری دروازه ورود به شهرهای بزرگ مانند تبریز بود و رونق اقتصادی آن زبان زد اقصی نقاط بلاد اطراف آن.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

در حال حاضر بیجاری که روزگاری فرش پولادینش سوغاتی بود  برای افراد داخل و خارج از کشور،رنجنامه ای دارد در حد یک شاهنامه که نوشتن آن صد من کاغذ می خواهد و یک دریا جوهر.

,

اینجا بیجار است،شهری سرشار از رمز و راز و مردمانی خونگرم که در تمامی مراحل انقلاب دین خود را ادا نموده اند و در حال حاضر منتظر عملکرد مسئولان جهت رفاه حال خود هستند.

,

بیکاری زخم چرکینی در شهرستان بیجار است که برای التیام آن کلنگ های فراوانی بر زمین زده شد اما هیچکدام آنها به سرانجام نرسید و این زخم روز به روز عمیق تر و چرکین تر شد و موجب بروز مشکلات فراوانی در این شهرستان با قدمت هفت هزار ساله گردید.

,

بیجار شهر پروژه های افسانه ای و دروغ

, بیجار شهر پروژه های افسانه ای و دروغ,

بیجار شهر پروژه های است که به پروژه های افسانه ای تبدیل شده، پروژه ای مانند ساخت کارخانه سایپا که برای سرگرم کردن مردم دروغی بیش نبود و پروژه های مانند کارخانه اسب آهنین و کنسرو سازی که بعد از چندین سال هنوز تکلیف آن مشخص نشده است.

,

پروژه کارخانه فولاد کردستان در بیجار و جانمایی آهن اسفنجی و کشیدن ریل آهن به دیار گروس و پتروشیمی از دیگر پروژه های است که مسوولان فقط از آن سخن می گویند و در عمل چیزی قابل مشاهده نیست.

,

در گزارش ها، یادداشت ها و مصاحبه های که حساب آنها دستمان نیست از پروژه های که در شهرستان بیجار با حضور مقامات کشوری و استانی کلنگ زنی شده و به سرانجام نرسیده بسیار نوشته ایم.

,

پروژه های که اگر یک سوم آنها هم به مرحله آغاز بکار و تولید می رسید در رشد و توسعه اقتصادی شهرستان بیجار نقش مهمی داشت.

,

وعده های دروغی که هیچگاه به سرانجام نرسید

,

آنچه که موجب رنجش خاطر مردم در طی چند سال گذشته شده ، تکرار وعده های دروغ است که هیچگاه به سرانجام نرسید و هر کدام از این وعده ها فقط برگ برنده ای بود برای رسیدن وعده دهندگان به مطامع خود!!

,

احداث پروژه آهن اسفنجی 800 هزار تنی در شهرستان بیجار جمله نام آشنائی است که بعد از گذشت 21 ماه در حد اسم باقی مانده و با توجه به نظر کارشناسان در بازدیدهای قبلی احداث آن همچنان در هاله ای از ابهام به سر می برد.

,

حکایت پروژه های انتخاباتی و فرمایشی تنها به احداث کارخانه سایپا و رد شدن ریل راه آهن و بیمارستان تامین اجتماعی و ده ها پروژه ای که تکرار آنها از صبر و حوصله خوانندگان خارج است ختم نمی شود.

,

مظلومیت دیار گروس سالی برای همه مشخص شد که به علت عدم توانایی نماینده وقت و کم لطفی مسوولان ارشد در حالیکه مواد اولیه کارخانه در شهرستان بیجار بود ، کارخانه ذوب آهن به قروه عطاء شد که در آنجا نیز پس از مدتی فعالیت به خاطر کار غیر کارشناسی که انجام شده بود تعطیل و عده ای بیکار به بیکاران آن شهرستان افزوده شد.

,

نماینده در طول یک ماه باقی مانده کاری کاری برای پروژه های ناتمام می کند!

, نماینده در طول یک ماه باقی مانده کاری کاری برای پروژه های ناتمام می کند!,

حمدالله کریمی در تاریخ 13 مرداد سال 98 در مصاحبه با خبرنگار کردتودی با بیان اینکه نمره دولتمردان استان کردستان در بحث فولاد مردود است ، اظهار داشت: متاسفانه خود مجموعه استانداری و خود شخص استاندار برای حل و فصل پروژه احیای آهن اسفنجی همتی ندارند که این پروژه برای همیشه تعیین تکلیف شود.

,

حال اینجا جای سوال است ، آیا نماینده مردم بیجار در طول 21 ماه گذشته با پیگیری ها و تحت فشار قرار دادن مسوولان اجرایی استان نمی توانست برای راه اندازی این پروژه کاری کند، آیا نماینده بیجار در طول یک ماه کمتر مانده به پایان نمایندگی خود می تواند کاری برای این پروژه انجام بدهد یا این پروژه هم مانند سایر حرف هایش که بیجار مرا با تو حرفی است می ماند؟!

,

راه آهن سنندج در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید

, راه آهن سنندج در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید,

محال است مردم شهرستان بیجار خبر اسفند ماه سال 90 که با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهور وقت کلنگ احداث کارخانه خودرو سازی سایپا بر زمین زده شده را فراموش کنند.

,

این خبر در وادی فراموشی بود که محمد اسلامی عصر (پنج شنبه ، ۱۸ مهرسال 98 ) در بازدید از مسیر های مواصلاتی شهرستان بیجار، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پروژه اتصال راه آهن تهران _ زنجان _ تبریز به راه آهن همدان _ سنندج از مسیر بیجار ، گفت: این پروژه در دست مطالعه قرار دارد و فاز اول آن انجام شده است.

,

چند روز گذشته خبر آغاز عملیات ریل گذاری پروژه راه آهن همدان سنندج ، تیتر یک روزنامه ها و خبرگزاری هاس استان کردستان بود .

,

این پروژه با تأمین اعتبار مناسب در قانون بودجه سال جاری و با پیگیری ها و تلاشهای  مستمر استاندار کردستان در چند جبهه کاری فعال گردید و با عزم و اراده و حمایت های دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی و البته رفع موانع اجرایی در کمیته مربوطه به ریاست استاندار محترم این پروژه در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

,

اما آنگونه که مشاهده می شود سوت قطار چون مردم‌ را از خواب بیدار می کند؛ قاعدتا مسئولان هم به این دلیل پیگیر راه آهن نشدند!! تا آسایش همشهریان بهم نخورد!!

,

مسئولان بزرگوار هرجای بیجار گروس که دست می گذاری ،درد میکند و صدای ناله و درد ناشی از زخم هایش از همه خانه ها و محلات این شهر به گوش میرسد از خانه های ثروتمندترین ساکنش گرفته تا آلونک فقیرترینش و تمام آنها به خاطر ظلم ها و سهل انگاری مسئولینی است که درد مردم این شهرستان را می دانند اما نه تنها تلاشی برای مداوا نمی کنند، بلکه با بی تدبیری و باند بازی های گروهی و جناحی، نمک به زخم های مردم این دیار کهن می زنند و منتظر تدبیر اساسی برای مبارزه با این بی تدبیری ها و خارج کردن بیجار از بن بست مشکلات هستند و امیدواریم کلنگ زنی این پروژه موجب بروز خیر و برکت در این شهرستان شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه