اخبار داغ

معاون وزیر صمت در گفت‌و‌گو با «تهران‌نیوز»:

شهرداری مقصر فراوانی واحدهای تجاری است

شهرداری مقصر فراوانی واحدهای تجاری است
معاون وزیر صمت گفت: در شبکه تجاری کشور به دلیل وابستگی درآمدی شهرداری‌ها به کاربری عرصه‌های در اختیار شهرداری و پیشران بودن شهرداری برای تبدیل مکان‌های شهری به واحدهای تجاری عملا با یک فراوانی زیاد از واحدهای صنفی توزیعی مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یزدان سیف، معاون وزیر صمت و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با دستاوردها و عملکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران خصوصاً در ایام گذشته اظهار داشت: شرکت بازرگانی دولتی ایران از شرکت‌های قدیمی و باسابقه کشور و از قدیمی ترین شرکت‌ها دولتی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
معاون وزیر صمت گفت: وظیفه اصلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید تضمینی دانه‌های روغنی برنج و گندم و تبدیل کردن گندم به آرد و رساندن به نانوایی‌ها است؛ همچنین مدیریت کار خرید ۲۲ هزار میلیارد تومان یارانه نان برعهده این شرکت است. در سال گذشته یارانه نان بزرگترین پروژه مالی دولتی بود.
,
 
,
سیف افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال ۱۳۹۸ با خرید ۵۹ میلیون تن عملیلات توانست رکورد عملیات شرکت را در سال‌های گذشته به ثبت برساند.
,
 
,
وی در ارتباط با جزئیات ثبت رکورد عملیاتی این شرکت عنوان کرد: این شرکت در پروژه عملیاتی سال گذشته نزدیک به ۸ میلیون تن خرید گندم، ۴۵۰ هزار تن دانه روغنی، خرید ۵ میلیون تن کالاهای اساسی و فروش ۱۵ میلیون تن کالا اعم از گندم و سایر کالاها و مدیریت فروش آرد ۹ میلیون و دویست هزارتن گندم و ذخیره سازی ۶ میلیون تن کالا و ۸ ونیم تن حمل مواد و کالاهای کشور با ۲۱۷ هزار میلیارد تومان تراول مالی را در کارنامه عملیاتی خود ثبت کرد و توانست  یکی از رکوردهای تاریخی بازرگانی و عملیاتی خود را در ایران ثبت کند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: یکی دیگر از وظایف اصلی شرکت دولتی بازرگانی ایران نگهداری ذخایر راهبردی کشوراست که کشور را در شرایط خاص پشتیبانی می‌کند، تا ذخایر کشور از نظر برنج شکر گندم روغن خالی نباشد.
,
 
,
سیف مطرح کرد: یکی از معضلات اصلی که در حوزه بازرگانی کشور با آن مواجه هستیم عدم وجود ساختار شبکه توزیع و ناکارآمدی‌های موجود در آن است. شبکه توزیع کشوری به لحاظ ظاهری و رفتاری دچار نقص می‌باشد.
,
 
,
وی تصریح کرد: در شبکه تجاری کشور به دلیل  وابستگی درآمدی شهرداری‌ها به کاربری عرصه‌های در اختیار شهرداری و پیشران بودن شهرداری برای تبدیل مکان های شهری به واحدهای تجاری عملا با یک فراوانی زیاد از واحدهای صنفی توزیعی مواجه هستیم که خود این یکی از ضعف های ساختاری است که در نظام کالایی  کشور با آن مواجه هستیم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص راه مقابله با این مشکل گفت: نزدیک به ده سال که شرکت  در راستای حل این معضل در تلاش است. اما متاسفانه عملا در بخش اصلاح ساختارها پیشرفتی نداشته ایم و همچنان واحدهای تجاری گسترده توسط شهرداری ساخته می شود و پروانه فعالیت می گیرد و صنوف کشور و نظام تجاری  کشور به دنبال قانونمند کردن این موضوع است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه