اخبار داغ

سیل مشکلات مردم در روستای بهانگر؛

کاسبان سیل به جان مردم افتادند/ احتکار آجر در سبزوار

کاسبان سیل به جان مردم افتادند/ احتکار آجر در سبزوار
بیست و سوم فروردین ماه سال جاری سیلاب وارد روستای بهانگر از توابع بخش داورزن سبزوار شد که با خود سیلی از مشکلات را برای مردم پدید آورد و پس از آن عده‌ای سودجو با احتکار آجر به دنبال بالابردن قیمت آن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بیست و سوم فروردین ماه سال جاری سیلاب وارد روستای بهانگر از توابع بخش داورزن شد که با خود سیلی از مشکلات را پدید آورد. صبح روز پس از این سیل خانههای مردم تقریبا تا یک متر زیر گل و لای رفته و بخشیهای فراوانی ازروستا تخریب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

گروه‌های جهادی بسیجی و پاسداران اولین افرادی بودند که با حضور در این روستا به کمک مردم شتافتند و با حضور یک هفتهای در این منطقه اقدام به خالی کردن گل ولای از خانههای مردم از کردند.

,

حجم گل ولای به قدری در روستا بود که متاسفانه برای خارج کردن آن به ناچار و با رضایت برخی از اعضا قسمت هایی از دیوار حیاط خانه ها تخریب شد تا سرعت کار بالا رود که در غیر این صورت جنس ماسه و گل مخلوط شده با آن روستا را به سیمانی تبدیل می کرد که ورود به آن غیر ممکن می شد و بسیاری از وسائل زندگی مردم برای همیشه در آنجا مدفون می ماند.

,

اما حال و با گذشت چند هفته از این سیل اهالی روستا که نیاز به خرید آجر برای مرمت منازل خود دارند پس از دیدن صحنه های ایثار بسیجیان با صحنه متفاوتی روبرو شدند اینبار افزایش قیمت آجر توسط کوره داران است که باعث تعجب اهالی روستای بهانگر شد.

,

, ,

یکی از اهالی این روستا در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نیاز مردم روستا به خرید آجر برای تکمیل منازل گفت: متاسفانه برخی از کوره داران از این فرصت سو استفاده کرده و اقدام به گرانفروشی آجر می کنند.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر این افراد سعی می کنند از شرایط نا مساعدی که طی سیل برای مردم ایجاد شده نهایت سود اقتصادی را با احتکار و یا خاموش کردن کوره ها و عدم تولید و در پی آن گران شدن قیمت آجر ببرند.

,

, ,

افزایش تقاضای این کالا سبب شده برخی کوره داران قیمت را سرخود و غیر قانونی بالا ببرند.

, افزایش تقاضای این کالا سبب شده برخی کوره داران قیمت را سرخود و غیر قانونی بالا ببرند.,

محمد رباطی، رئیس اتحادیه کورداران آجر پزی سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ما در پاسخ به این علت افزایش قیمت آجر اظهار داشت: هیچگونه کمبود آجر وجود ندارد و در حال حاضر حدود ۱۰۰ کوره از ۱۳۰ کوره فعال سبزوار، آجر برای عرضه مشتریان دارند.

,

وی نیز با تایید افزایش قیمت آجر به علت افزایش تقاضا تصریح کرد: با شروع ساخت و ساز ها در منطقه بهانگر و نیاز فوری مردم به آجرو این موضوع که متقاضی آجر افزایش یافته است  برخی از کوره داران قیمت را بدون ضابطه افزایش داده اند.

,

رباطی خبر احتکار آجرتوسط برخی از کوره داران  را تائید کرد و ادامه داد: متاسفانه صاحبان چند کوره هم به امید افزایش قیمت عدم تولید را در دستور کار خود قرار داده و کوره های خود را تعطیل کرده اند.

,

رئیس اتحادیه کورداران آجر پزی سبزوار آخرین قیمت مصوب آجر درجه دو ۲۸۰ و قیمت درجه یک را ۳۲۰ تومان اعلام کرد وادامه داد: هرگونه افزایش قیمت به صورت غیر قانونی صورت گرفته است.

,

, ,

تشکیل پرونده های تعزیراتی در خصوص گرانفروشی واحدهای گرانفروش تعزیرات

, تشکیل پرونده های تعزیراتی در خصوص گرانفروشی واحدهای گرانفروش تعزیرات,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت در تماس تلفنی با صبح توس با بیان اینکه براساس آنچه دولت در خصوص عدم افزایش قیمت ها مصوب کرده است بیان داشت: هیچ گونه نرخ نامه جدید صادر نشده و قیمت ها براساس همان مصوبات قبل باید به اجرا درآید.

,

علی امید بخش در ادامه با بیان اینکه برخی از اتحادیه ها با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه در خواست افزایش قیمت داده بودند تصریح کرد: این درخواست طی نامه ای به اداره کل صنعت معدن و تجارت استان ارسال شده که تا کنون پاسخی دریافت نشده و هیچ گونه افزایش قیمتی در هیچ کالایی مجاز نمی باشد.

,

وی تاکید کرد: در خصوص گران فروشی کوره های آجر پزی و همچنین برخی از مصالح فروشی ها در سطح شهر با ورود بازرسان پرونده های تعزیراتی تشکیل و واحدهای صنفی متخلف به دادگاه ارجاع شده اند.

,

گفتنی است در این شرایط که مردم نیاز فوری برای تکمیل منازل خود دارند می طلبد مسئولان نظارت بیشتر و سختگیرانه تری را در خصوص  کالاهای ساختمانی به ویژه آجر داشته باشند.

,

انتها پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه