اخبار داغ

یادداشت/

بهترین سریال های ماه رمضان تاریخ تلویزیون/ از سه گانه خاطره انگیز رضا عطاران تا قصه های ترسناک و ممنوعه

بهترین سریال های ماه رمضان تاریخ تلویزیون/ از سه گانه خاطره انگیز رضا عطاران تا قصه های ترسناک و ممنوعه
کیفیت پایین سریال های ماه رمضان امسال باعث شده تاجای خالی مجموعه های یه یادماندنی تلویزیون را بیش از پیش حس کنیم. اگر استقبال نسبی از سریال «زیرخاکی» را کنار بگذاریم، عجیب است که در یکی از پربیننده ترین باکس های نمایشی صدا و سیما هیچ اثر نمایشی موفق عمل نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیفیت پایین سریال های ماه رمضان امسال باعث شده تاجای خالی مجموعه های یه یادماندنی تلویزیون را بیش از پیش حس کنیم. اگر استقبال نسبی از سریال «زیرخاکی» را کنار بگذاریم، عجیب است که در یکی از پربیننده ترین باکس های نمایشی صدا و سیما هیچ اثر نمایشی موفق عمل نکرده است. مجموعه هایی که طی دو دهه گذشته به عادت مخاطبانی تبدیل شده بود که پس از سفره های افطار و در کنار خانواده لحظاتی را به دور از گرفتاری های روزمره سر کنند.

سه گانه رضا عطاران (خانه به دوش، متهم گریخت، بزنگاه)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, سه گانه رضا عطاران (خانه به دوش، متهم گریخت، بزنگاه),


رضا عطاران کارگردانی بود که باخود طعم، سبک و ویژگی های منحصر به فردی را وارد مجموعه های تلویزیونی کرد.  نگاهی تلخ با زبانی کمدی به تاریک ترین بخش های اجتماع، اشاره به کمبود های فرهنگی و اقتصادی و درعین حال تصویری واقعی از مردم مهربان، سازگار و مظلومی که به هیچ وجه به اندازه لیاقت و اعتبارشان مورد احترام و اهمیت سیستم نبوده اند. بعد از گذشت بیش از یک دهه از  آخرین مجموعه تلویزیونی رضا عطاران، هنوز هم جای خالی او در تلویزیون احساس می شود. او با خود طعمی را به تلویزیون آورد که هنوز وقتی قرار است از یک الگو یا نمونه منتخب در تاریخ تلویزیون یاد شود، حتما نامی از آثارش را خواهید شنید.

پایتخت ۴

,
,
,
, پایتخت , ۴,

همچنان بسیاری معتقدند فصل‌های «پایتخت» باید در اپیزودهای بیشتر پخش شود. نمونه‌ای «پایتخت۴» در ماه رمضان پخش شد و مثل اکثر مواقع به محبوبیت و مقبولیت بالا در بین مخاطبان تلویزیون رسید. محسن تنابنده و سیروس مقدم در سریال  «پایتخت» که حالا به یک برند مردمی تبدیل شده است، توانستند با ترسیم کاراکترهایی آشنا، تکیه بر لهجه و فرهنگ بومی و شوخی با اتفاقات و گرفتاری روزمره یک خانواده ایرانی، موفقیت خود را تضمین کرده و ادامه دهند.

,


میوه ممنوعه

,
, میوه ممنوعه,


یکی از محبوب ترین مجموعه های مناسبتی تاریخ تلویزیون. حسن فتحی که توانایی اش در ترسیم عشق های نامتعارف را به اثبات رسانده است در «میوه ممنوعه» نیز با یک قصه تابو شکن به تلویزیون آمد و یک ماجرای جذاب را به تصویر کشید. این شب ها استقبال از بازپخش چندباره سریال «میوه ممنوعه»، آن هم بعد از گذشت 13 سال، ثابت می کند که قصه وساختار درست در مجموعه نمایشی تاریخ انقضا ندارد.

,
,



صاحبدلان

,
,
, صاحبدلان,


در روزهای خوب محمدحسین لطیفی این مجموعه نیز خیلی زود با استقبال مخاطبان انبوه مواجه شد. تم مذهبی داستان «صاحبدلان» در کنار ژانر ماجراجویانه آن و قصه پر کشش و جذابش از دلایل مقبولیت این مجموعه محسوب می شود. «صاحبدلان» شاید به عنوان یک مجموعه برتر در نگاه منتقدان و کارشناسان سینمایی محسوب نشود ولی بی شک جزو مطرح ترین سریال های مناسبتی تلویزیون ایران شناخته می شود.

,
,



گمگشته

,
,
, گمگشته,


آغاز تولید و پخش سریال های مناسبتی شاید به اویل دهه 70 باگردد ولی اولین مجموعه ای که به یک الگوی رفتاری برای مخاطب و تلویزیون منجر شد، سریال «گمگشته» به کارگردانی رامبد جوان بوده است. مجموعه ای که در رمضان سال 80 پخش و خیلی زود همه گیر شد. بازی فراموش نشدنی آتیلا پسیانی در دونقش و قصه اقتباسی از رمان شاهزاده و گدا(مارک تواین) از نکات و دلایل محبوبیت سریال محسوب می شود. از سوی دیگر استقبال از ترانه تیتراژ این سریال با صدای مجید اخشابی جریانی را ایجاد کرد که تا سال ها رقابت بر سر اجرای تیتراژ سریال ها مناسبتی میان خوانندگان بالا گرفته بود.

,
,



او یک فرشته بود

,
,
, او یک فرشته بود,


سریالی که از جهاتی در تلویزیون ایران تابو شکن بود و تجسمی به مفهوم شیطان و فرشته داد. تصویری که تا مدت ها در ذهن مخاطبان ثبت شده بود. مجموعه «او یک فرشته بود» البته به همان اندازه که مورد استقبال قرار گرفت مخالفانی جدی در میان مخاطبان و منتقدان پیدا کرد که کیفیت سریال را به سخره می گرفتند. این سریال بازیگری چون بهاره افشاری را چهره کرد و به در عین حال به یکی از معدود مجموعه‌های تلویزیونی محبوب در ژانر وحشت تبدیل شد.
 

,
,
,

یادداشت: محسن شرف الدین

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه