اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین:

قیمت خرید تضمینی گندم مشخص شد/ حذف زنجیره واسطه‌گران با خرید توافقی در قزوین

قیمت خرید تضمینی گندم مشخص شد/ حذف زنجیره واسطه‌گران با خرید توافقی در قزوین
مصطفی کریمی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته ۱۷۰۰ تومان بود که برای سال جاری ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی کریمی در گفت‌وگو با  صبح قزوین ، با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین اظهار کرد: مجموعه اتحادیه تعاون روستایی استان دارای سه زیر مجموعه شهرستانی از جمله اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قزوین، تاکستان و بویین زهرا است و کلیه شرکت تعاونی‌ که در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند، زیر نظر مجموعه اتحادیه شهرستان مرتبط هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

وی افزود: مهمترین رسالت شرکت‌های تعاون روستایی تامین نهاده‌های کشاورزی و اشتغال‌زایی است و خدماتی همچون تامین کود، بذر، سموم را به اعضاء تعاونی ارائه و خرید محصولات کشاورزی از روستاییان را انجام می‌دهد.

,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین بیان کرد: خریدهای توافقی، تعامل بین ما و کشاورزان است تا بتوانیم از ضرر و زیان به کشاورزان جلوگیری و حلقه واسطه‌گران و دلالان را حذف کنیم؛ به طوری که در خرید توافقی مستقیماً محصول را از کشاورز خریداری کرده و بدون واسطه به مصرف‌کننده نهایی می‌رسانیم.

,

کریمی با اشاره به اینکه همه محصولات کشاورزی قابلیت خرید توافقی دارند، ابراز کرد: خرید توافقی باعث حذف دلالان می‌شود؛ چراکه با این روش می‌توان با قیمت مناسب محصول را از کشاورز خریداری و با همان قیمت خرید به دست مصرف کننده رساند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه خرید گندم به صورت تضمینی توسط تعاون روستایی صورت می گیرد ، گفت: خریدهای تضمینی، خریدهایی هستند که دولت جهت تحقق حمایت از کشاورزان انجام می‌دهد و این کار در جهت استمرار چرخه تولید صورت می‌گیرد؛ چراکه سالانه حجم زیادی گندم در کشور تولید می‌شود و به دلیل اینکه به دست دلالان نرسد، این خریدها را انجام داده و مستقیما تحویل دولت می‌دهیم.

,

هشت مرکز خرید گندم در استان قزوین دایر می‌شود

, هشت مرکز خرید گندم در استان قزوین دایر می‌شود,

وی عنوان کرد: امسال هشت مرکز خرید گندم در استان قزوین زیر نظر تعاون روستایی فعالیت خواهند کرد به طوری که خرید گندم‌ در سطح استان را پوشش خواهیم داد؛ همچنین نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته 1700 تومان بود که برای سال جاری 2500 تومان تعیین شده است.

,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین تصریح کرد: تعاون روستایی یک اهرم مناسب برای توسعه اقتصادی است؛ چراکه می‌توایم همگام با سیاست‌های دولت برای بهبود شرایط اقتصادی گام برداریم و در این راستا هزینه‌های دولت را کاهش دهیم.

,

کریمی ادامه داد: سیاست ما در ایجاد بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در استان؛ حذف واسطه و دلالان است و تلاش ما بر این است که محصول از کشاورز مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در قزوین، مساحتی به میزان یک هکتار دارد که چهار هزار متر آن برای بازارچه و شش هزار متر دیگر برای پارکینگ در نظر گرفته شده و در آن حدود 30 غرفه پیش‌بینی شده است.

,

وی افزود: غرفه‌های در نظر گرفته شده‌ را به تشکل‌های مربوطه مانند؛ اتحادیه مرغداران و سایر اتحادیه‌ها واگذار کرده‌ایم که با این روش می‌خواهیم محصول را مستقیما به دست مصرف کننده برسانیم.

,

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین بیان کرد: ما درصدد بودیم که در ابتدای سال 99 این بازارچه را راه‌اندازی کنیم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر محقق نشد که در اولین فرصت این بازارچه را در موقعیت مکانی (ابتدای خیابان بوعلی؛ نرسیده به چهارراه خیام) افتتاح خواهیم کرد.

,

کریمی با اشاره به اینکه امکان افزایش غرفه در این بازارچه وجود دارد، تاکید کرد: اکنون 70 الی 80 نفر در این بازارچه مشغول به کار شده‌اند و تمامی محصولات کشاورزی در این بازارچه عرضه خواهد شد.

,

وی در پایان درباره مشکلات و معضل‌های شرکت‌های تعاونی گفت: به دلیل اینکه قزوین استانی حاصلخیز است و زمین‌های وسیعی دارد؛ تقاضا در حوزه کود بسیار بالا است که ما متاسفانه با مشکلات کمبود کود مواجه شده‌ایم و خواستار این هستیم که با همکاری مسئولین رایزنی صورت گیرد تا سهمیه کود در نظر گرفته شده برای استان قزوین، به موقع به دست ما برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه