اخبار داغ

مدرس دانشگاه:

وزارت خارجه در بحث سفیر آلمان بسیار جدی ورود کند

وزارت خارجه در بحث سفیر آلمان بسیار جدی ورود کند
مدرس دانشگاه گفت: وزارت خارجه در بحث سفیر آلمان بسیار جدی ورود کند و این مسئله باید جایگاه مهمی در تصمیمات وزارت خارجه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "ایوب عزیزی"، مدرس دانشگاه در گفتگو با ایلام بیدار با اشاره به مسائل مطرح شده درباره جاسوس بودن سفیر آلمان در ایران گفت: متأسفانه این امر در کشور ما سابقه داشته و در آشوب‌های سال ۹۸ و فتنه‌های گذشته برخی سفارت‌خانه تحرک هایی داشت ‌اند و حتی گرداننده اصلی این فتنه و آشوب‌ها بوده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: برخی کشورها همچون آلمان و انگلیس به سفیر خود نگاه جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات دارند و این مسئله برای امنیت کشور قطعاً مضر است.

,

عزیزی افزود: غربی ها برای جمع آوری اطلاعات ، عناصر اطلاعاتی و  بلند پایه خود را به عنوان سفیر به سایر کشورها اعزام می کنند تا به اطلاعاتی که می خواهند دست پیدا کنند و فعالیت های اطلاعاتی سفیر آلمان در ایران بی ربط با منافع نامشروع آمریکا در جمهوری اسلامی ایران نیست.

,

مدرس دانشگاه گفت: ایالت متحده آمریکا بارها از طریق سفارت خانه های استرالیا ،آلمان ،انگلیس ،فرانسه ، به جاسوسی از ایران پرداخته است.

,

وی تاکید کرد: وزارت خارجه باید بسیار جدی‌تر به این مسئله ورود پیدا کند و در استوارنامه سفرای کشورهای خارجی دقت لازم را داشته باشد چرا که بر اساس استاندارهای قوانین بین‌المللی این اختیار را دارد که  درباره سفیر تحقیقات انجام دهد.

,

عزیزی ادامه داد: هیچ نقطه مبهمی در پرونده‌ سفیر نباید وجود نداشته باشد و در غیر این صورت نباید استوارنامه آن صادر شود.

,

مدرس دانشگاه یادآور شد: وزارت خارجه در بحث سفیر آلمان بسیار جدی ورود کند و این مسئله باید جایگاه مهمی در تصمیمات وزارت خارجه داشته باشد.

,

وی با اشاره به اقدامات و رفتار ناشایست دولت آلمان با اسدالله اسدی دیپلمات ایران بیان کرد: اگر کشوری با حوزه سفارت‌خانه ما برخورد کرده و استانداردهای دیپلماتیک اجرا نمی‌کند ما باید مقابله ‌به ‌مثل داشته باشیم تا اقتدار ما را درک کنند.

,

عزیزی در پایان گفت: بی‌تفاوت بودن به این مسئله یک نوع توهین به سفرای ما بوده و جایگاه سفارت‌خانه‌های ما را تنزل می‌دهد و این زیبنده کشور ایران مقتدر نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه