اخبار داغ

چگونه فرزندان قرآنی تربیت کنیم؟

چگونه فرزندان قرآنی تربیت کنیم؟
امام‌ جمعه سلطانیه گفت: پایبندی سرپرست خانواده به ارزش‌های دینی نقش موثری در تربیت فرزندان قرآنی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگویی با بیان این‌که تشکیل خانواده یکی از محبوب‌ترین بناها نزد خداوند متعال است، اظهار کرد: در دین مبین اسلام سفارش بسیاری بر تشکیل خانواده شده است.

وی با بیان این‌که بعد از تشکیل خانواده، مهم‌ترین مسئله حفظ کانون خانواده از انحراف و آلودگی است، تصریح کرد: حفظ کانون خانواده اغلب به عهده سرپرست خانواده یعنی پدر است.

امام جمعه سلطانیه با بیان این‌که خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند: «ای مومنان خود و خانواده‌های‌تان را از آتش جهنم حفظ کنید»، افزود: با توجه به نقش محوری پدر در خانواده، پدر باید در مرحله اول خود را تربیت کرده و با خود الگویی شایسته برای فرزندانش باشد.

حسینی‌نسب با تاکید بر این‌که پایبندی به عقاید دینی یکی از مهم‌ترین راهکارهای تربیت فرزند قرآنی است، بیان کرد: پدری که خود ارزش‌های اسلامی را حفظ نمی‌کند و علنا روزه‌خواری کرده و نماز نمی‌خواند، خود مشکل است، پس نمی‌تواند حلال مشکل باشد.

این مسئول ادامه داد: سرپرست خانواده باید تلاش کند برای حفظ کانون خانواده تربیت خوب و صحیح، امر به معروف و نهی از منکر، اهتمام به امور دینی محیط خانواده خود را از گناه، معصیت و آلودگی دور کند تا بتواند فردی متدین و قرآنی تحویل جامعه دهد.

وی با بیان این‌که اگر جوان خانواده نسبت به واجبات دینی بی‌تفاوت است، نشان‌گر این است که سرپرست خانه در پاسداری از خانواده کم‌کاری کرده است، خاطرنشان کرد: پدر باید به نقش محوری خود در تربیت فرزندان آگاه باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه