اخبار داغ

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز:

دست رد ترکیه به کمک ایران در تعمیر خط لوله صادراتی گاز

دست رد ترکیه به کمک ایران در تعمیر خط لوله صادراتی گاز
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در مورد آخرین وضعیت صادرات گاز به ترکیه گفت: با ترکیه مشغول مذاکره هستیم و این کشور اقدامات لازم برای تعمیر خط لوله را آغاز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در مورد آخرین وضعیت صادرات گاز به ترکیه گفت: با ترکیه مشغول مذاکره هستیم و این کشور اقدامات لازم برای تعمیر خط لوله را آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: اگرچه سفارش‌گذاری برای تجهیزات مورد نیاز تعمیر خط لوله نیز از سوی ترکیه انجا‌م شده اما به دلیل کرونا، ‌تامین تجهیزات با تاخیر رو به رو است.  

,

این مقام مسئول ادامه داد به ترکیه برای تعمیر خط لوله آسیب دیده پیشنهاد دادیم که می توانیم این کار را انجام دهیم اما آنها فقط از ما تشکر کردند.

,

این گزارش حاکی است 12 فرودین ماه امسال به دلیل عملیات خرابکارانه توسط گورهک پ.ک.ک خط لوله صادراتی گاز ایران به ترکیه منفجر شد و عملیات تعمیر که حداکثر 5 روز زمان نیاز دارد با گذشت بیش از 40 روز هنوز ترکیه این خط لوله را تعمیر نکرده است.

,

برخی از کارشناسان بازار انرژی معتقدند ترکیه از این فرصت استفاده کرده و در حال وارد کردن گاز ال ان جی است که از گاز ایران ارزانتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه