اخبار داغ

فعال سیاسی استان بوشهر:

قصه برجام و آش شور دیپلمات آلمانی در ایران رخداد جدیدی نیست

قصه برجام و آش شور دیپلمات آلمانی در ایران رخداد جدیدی نیست
فعال سیاسی استان بوشهر گفت:قصه برجام و آش شور برجامی رخداد تازه ای نیست، اما باعث شد که دولت به هر شکلی سعی در دلجویی از دولت‌های اروپایی کند و این دلجویی و افراط در روابط بی ثمر دیپلماتیک به جایی رسید که اگر در بیلبوردهای شهر هم بنری نصب می شد که به آقایان غربی برمی‌خورد دولت تلاش کند تا آن تصویر پایین بیاید که نکند دل دولت‌های غربی بشکند و آن ها ناراحت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهراب کیانی فعال سیاسی استان بوشهر در گفت و گو با سپاس با اشاره به جاسوسی دیپلمات آلمان در ایران، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دیپلماتیک برای جاسوسی از کشورهای مختلف رخداد تازه ای نیست. دول غربی از این ظرفیت برای بهره‌گیری اطلاعاتی و جاسوسی استفاده می کردند و ایران اسلامی همیشه به عنوان یکی از اهداف جاسوسی غربی ها بوده و سفارت برخی از کشورهای غربی محل جاسوسی برخی از این کشورها برای خود یا آمریکا و اسرائیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

فعال رسانه ای استان بوشهر گفت:  اما این روزها در دولت یازدهم با توجه به علاقه رئیس جمهور و دولتمردان حوزه دیپلماتیک برای برقراری ارتباط بیشتر با اروپایی‌ها این برقراری ارتباط،  گاهی با دستپاچگی فراوان اتفاق افتاده و باعث شده تا وزارت اطلاعات و دستگاه دیپلماسی نسبت به حضور دیپلمات ها و فعالیت های آن ها بی دقتی کرده برخی دیپلمات ها به صورت ولنگار در کشور تردد کرده و ضمن دیدار با افراد مختلف، آشکارا اقدام به جاسوسی کنند.

,

کیانی افزود: قصه برجام و آش شور برجامی باعث شد که دولت به هر شکلی سعی در دلجویی از دولت‌های اروپایی کند و این دلجویی و افراط در روابط بی ثمر دیپلماتیک  به جایی رسید که اگر در بیلبوردهای شهر هم بنری نصب می شد که به آقایان غربی برمی‌خورد دولت تلاش کند تا آن تصویر پایین بیاید که نکند دل دولت‌های غربی بشکند و آن ها ناراحت شوند.

,

وی عنوان کرد: حال جای سوال دارد که چرا باید فردی که معاون رئیس سازمان اطلاعات امنیت برون مرزی آلمان بوده و به عنوان سفیر ایران معرفی شود، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه نیز هیچ مخالفتی نکند؟ اگر این موضوع از بی اطلاعی بوده که باید رسما اقدام به عذرخواهی کند هرچند ناآگاهی دستگاه دیپلماسی و اطلاعاتی نیز قابل پذیرش نیست.

,

فعال سیاسی استان بوشهر بیان کرد: از سوی دیگر ما شاهد هستیم که سفارتخانه‌های برخی کشورهای کوچک اروپایی مثل هلند به بارانداز  اسرائیل در کشور تبدیل شده و برخی افراد که قصد جاسوسی برای اسرائیل و آمریکا دارند از مسیر این سفارت ها وارد کشور می شوند.

,

کیانی تصریح کرد: اینکه به جای دولت جمهوری اسلامی رسانه ها بخواهند نسبت به مسئله جاسوسی دیپلمات های اروپایی حساسیت نشان دهند عجیب است. آیا نباید دولت در مقابله با این موضوع  پیشگام باشد؟ آیا باید موضوع آن قدر واضح و روشن شود که رسانه‌ها نیز متوجه شده و تیتر یک رسانه‌ها جاسوسی سفیر آلمان شود؟

,

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر آن روز که دولت آلمان دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی را به صورت غیر قانونی با اتهامات واهی  دستگیر و به مدت چند ماه مورد بازجویی قرار داد دستگاه دیپلماسی حساسیت نشان داده و برخوردی جدی و قاطع با دولت آلمان می کرد امروز شاهد حضور یک جاسوس در راس سفارت آلمان در کشور خود نبودیم  و سفیر آلمان جرات جاسوسی در کشور را نداشت. آلمان نیز جرات نمی کرد حزب الله لبنان را که بسیار به ایران نزدیک است به عنوان گروه تروریستی معرفی کند.

,

فعال رسانه ای استان اظهار کرد: راستی قرار بود که دولت عزیز و رئیس‌جمهور محترم عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند؛ اما در حال حاضر شاهد هستیم که بعد از تحویل دیپلمات ایرانی آقای اسدی توسط دولت آلمان به کشور بلژیک، نزدیک به دو سال است که بدون برگزاری دادگاه و مشخص شدن جرم در زندان های بلژیک،  روزگار سختی را می گذراند. به واقع اگر این دیپلمات دارای جرمی بود آیا کشورهای اروپایی ساکت می‌نشستند؟ آیا بوق های رسانه ای آن ها فعال نمی شد؟

,

وی افزور: ماجرا چیست که ما همچنان شاهد انفعال دستگاه دیپلماسی کشور برای رسیدگی به وضعیت اسدالله اسدی هستیم و این کشور نه چندان مهم اروپایی می‌تواند مصونیت دیپلماتیک دبیر سوم سفارت ایران را لغو و او را بیش از دو سال در زندان نگهدارند.

,

کیانی اذعان کرد: شاید حضور فرزندان برخی مسئولان دولتی در کشورهای اروپایی در بی عملی دولتمردان بی تاثیر نباشد و به هم خوردن روابط دیپلماتیک با برخی کشورهای اروپایی به نفع آقایان نباشد. عزت از دست رفته دیپلمات ایرانی و دستگاه دیپلماسی باید برگردد. عزت پاسپورت ایرانی پیشکش دولت یازدهم باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه