اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مساجد و هیئت‌های مذهبی پایگاه کمک مومنانه هستند/ ادامه فعالیت مجازی مساجد

مساجد و هیئت‌های مذهبی پایگاه کمک مومنانه هستند/ ادامه فعالیت مجازی مساجد
ناصر شکریان گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری نشان‌دهنده توجه ایشان به قشرهای مظلوم جامعه است که در توزیع و تقسیم اقدامات خیرخواهانه بسیار تاثیر داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام ناصر شکریان یکشنبه شب در نشست خبری هیئت اندیشه‌ورز با بسیج رسانه شهرستان بابل اظهار کرد: در گذشته وقتی از فعالیت مساجد و هیئت‌ها حرف می‌زدیم، ذهن‌ها تنها به مراسمات عزاداری و عبادات و امثال آنها معطوف می‌شد اما با تدبیر مقام معظم رهبری فضا عوض شد.
                 
وی افزود: از اوایل سال گذشته که مسئله سیل بروز کرد، با سخنان مقام معظم رهبری بود که جوانان جهادگر و هیئتی وارد کار شدند و فعالیت هیات را توسعه دادند، ما در گلستان و مازندران تا کرمانشاه و بقیه استان‌های درگیر شاهد حضور و بروز فعالیت این جوانان بودیم، حرکتی که جای تقدیر و تشکر دارد.
                    
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: بروز و شیوع کرونا در ایران هم با تعطیلی امورات مذهبی، مساجد و هیات‌ها به دلیل اهمیت جان و سلامتی مردم همراه بود ، این شرایط نادر است و هیچ‌گاه سابقه نداشت که در ماه رمضان مساجد ما از حضور مردم خالی باشد، حرم‌ها بسته باشند اما آن عزیزی که رهبری کشور را به عهده دارد به درستی تدبیر کرد تا حالا که این مراکز بسته شدند، فضای جدیدی هموار شود و مسئله رزمایش همدلی را مطرح کردند، این مسئله جایگاه رهبری را نشان می‌دهد.
                     
این مسئول تصریح کرد: در جای‌جای استان، همه آمدند اگرچه این صحنه‌های زیبا در همه جای کشور بروز کرد اما در مازندران به صورت ویژه این اتفاق افتاد و ما امیدوار بودیم این اتفاق خوب به اطلاع مقام معظم رهبری می‌رسید، هیئت‌ها حالا درهایشان باز شد و نوع دیگری فعالیت کردند و مساجد مجازی شکل گرفت، تلاش جهادی روحانیون، طلاب، جوانان هیئتی و فعالان فرهنگی در مبارزه با کرونا جای تقدیر فراونی دارد، اگر این کمک‌های مردمی و فعالیت جهادگران نبود فکر نمی‌کنم دولت موفق می‌شد امور را در این شرایط مدیریت کند.
                    
وی یادآور شد: عزم ملی در مقابله با این ویروس منحوس در کشور پدید آمد، مجاهدت کادر درمانی و پزشکی در خط مقدم این جبهه و همکاری مردم ایران در رعایت قوانین و نکات بهداشتی در روند کاهش شیوع این ویروس نقش داشته است، همه عزیزان در این راه نمره قبولی گرفتند.
                    
شکریان با تاکید بر ظرفیت‌های فراوان مساجد و هیئت‌ها افزود: مساجد و هیات ما هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شوند بلکه همراه با شرایط روز در کنار مردم خواهند بود و فعالیت‌شان ادامه خواهد داشت، همان‌گونه که فعالیت مساجد به صورت مجازی در قالب احکام و اخلاق یک دقیقه ای ارائه و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در انواع شبکه‌های مجازی انجام شد،  البته این کار بعد از کرونا ادامه‌دار خواهد شد و این تازه شروع ماجراست.
            
وی در پایان گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری نشان دهنده توجه ایشان به قشرهای مظلوم جامعه است و سخنان ایشان فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در جامعه ترویج و اشاعه داده است و قرارگاه‌های رزمایش همدلی،مواسات و کمک مومنانه در همین راستا شکل گرفتند که در توزیع و تقسیم این اقدامات خیرخواهانه بسیار تاثیر داشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه