اخبار داغ

گزارش/

انتظار 6 ساله روستاهای خراسان‌جنوبی برای آسفالت 8 کیلومتر راه / 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است

انتظار 6 ساله روستاهای خراسان‌جنوبی برای آسفالت 8 کیلومتر راه / 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است
اهالی روستای پنهانی از توابع بخش مرکزی شهرستان نهبندان در خراسان‌جنوبی 6 سال است در انتظار آسفالت 8 کیلومتر راه روستایی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، خراسان‌جنوبی استانی است با پراکندگی زیاد و دارای روستاهای متعدد. گاها مردم در مناطق روستایی باید برای جابجایی از مسیرهای ناهموار و جاده‌های خاکی تردد کنند که سخت است. یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی که دارای وسعت زیاد و روستاهای فراوانی است شهرستان نهبندان است که اهالی برخی از روستاهای این شهرستان از خاکی بودن و نامناسب بودن جاده های روستایی گلایه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
انتظار 6 ساله اهالی پنهانی برای آسفالت 8 کیلومتر راه روستایی
, انتظار 6 ساله اهالی پنهانی برای آسفالت 8 کیلومتر راه روستایی, انتظار 6 ساله اهالی پنهانی برای آسفالت 8 کیلومتر راه روستایی,
 
,
 محمد مهرور رئیس شورای اسلامی روستای پنهانی از توابع بخش مرکزی شهرستان نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: جاده روستای پنهانی علاوه بر عدم آسفالت از وضعیت نامناسبی برخوردار است.
,
 
,
وی افزود: طول جاده روستایی از حسین آباد تا پنهانی حدود ۸ کیلومتر است که از ۶ سال قبل کار آسفالت آن کلید خورده و تا کنون فقط ۳۰ درصد زیرسازی انجام و مابقی کار متوقف شده است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی روستای پنهانی بیان کرد: حدود یک‌سال نیم قبل که مسئولان شهرستان نهبندان به همراه نظر افضلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به روستا آمدند رئیس راه و شهرسازی شهرستان نهبندان خبر اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آسفالت جاده پنهانی و مشخص شدن پیمانکار جهت واگذاری پروژه را داد اما تاکنون که یک‌سال و نیم از این خبر میگذرد هیچ اقدامی برای ادامه کار زیرسازی و آسفالت انجام نشده است.
,
 
,
مهرور عنوان کرد: طی مدت زمانی که از بحث اختصاص اعتبار برای جاده پنهانی گذشته و اقدامی صورت نگرفته هر موقع به اداره راه شهرستان نهبندان برای پیگیری کار مراجعه داشتم میگویند این اعتبارات روی کاغذ بوده و تخصیصی صورت نگرفته است.
,
 
,
وی با بیان این‌که ۶ سال می‌شود مردم این روستا منتظر آسفالت جاده روستایی هستند، افزود: طی این مدت هنوز مشخص نیست که پروژه به پیمانکار واگذار شده یا نه.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی روستای پنهانی گفت: با توجه به این‌که جاده روستای پنهانی مسیر تردد مردم منطقه به مرکز استان و معادن قلعه زری و هیرد است باید هر چه زودتر نسبت به آسفالت آن اقدام شود.
,
 
,
مهرور بیان کرد: مسیر ۱۲ کیلومتری از جاده اصلی تا روستای حسین آبادِ سیدال آسفالت شده از حسین آباد تا پنهانی حدود ۸ کیلومتر است که آسفالت نشده و از پنهانی تا رسیدن به جاده اصلی به سمت هیرد نیز ۱۲ کیلومتر است که این مسیر نیز آسفالت نیست. در مجموع ۲۰ کیلومتر راه روستایی است که نیاز به آسفالت دارد.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی روستای پنهانی گفت: یکی دیگر از مشکلات روستای پنهانی و ۸ روستایی که زیر نظر شورا و دهیاری پنهانی هستند تخریب شدن جاده‌های خاکی هنگام وقوع سیل و بارندگی است و متاسفانه در این شرایط تا زمانی‌که ماشین آلات راهداری برای بهسازی برای رفع مشکلات جاده اقدام کنند روند کار بسیار طولانی  است و شاید اصلا برای بهسازی جاده از طریق راهداری اقدامی صورت نگیرد.
,
 
,
مهرور افزود: با توجه به این‌که مردم از جاده‌های روستایی این منطقه برای رفتن به جاده آسفالت بصیران، معدن قلعه زری و هیرد عبور می‌کنند و تردد بالا است می‌طلبد در خصوص بهسازی جاده‌های روستایی اقدام اساسی صورت بگیرد.
,
 
,
اکبری یکی از اهالی روستای سیدال نیز در خصوص مشکلات جاده‌های روستایی شهرستان نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اهالی روستاهای کلاته حسن، دهنو، چاهداشی و روستاهای اطراف برای رفتن رسیدن به جاده اصلی و رفتن به روستاهای مجاور باید از جاده های خاکی روستایی عبور کنند که اصلا شرایط جاده‌های خاکی روستایی مناسب نیست و نیاز به بهسازی دارد.
,
 
,
وی افزود: برای رفع مشکلات جاده‌های روستایی بارها به اداره راه شهرستان نهبندان مراجعه داشتیم اما جواب قانع کننده‌ای به ما نمی‌دهند و همیشه بحث نبود اعتبار را مطرح می‌کنند.
,
 
,
این فرد اظهار کرد: از مسئولان درخواست داریم قبل از این‌که برای مردم در این جاده‌های روستایی اتفاق ناخوشایندی بیفتد برای رفع مشکل اقدام کنند.
,
 
,
رضا صحراگرد رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهبندان نیز در خصوص جاده روستای پنهانی، اظهار کرد: به دلیل نبود اعتبار تا کنون نتوانسته‌ایم جاده روستای پنهانی را آسفالت کنیم.
,
 
,
4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای 8 کیلومتر راه 
, 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای 8 کیلومتر راه , 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای 8 کیلومتر راه ,
 
,
وی افزود: اعتباری که در حال حاضر برای 8 کیلومتر اعتبار راه روستای پنهانی نیاز است حدود 4 میلیارد تومان می‌شود.
,
 
,
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهبندان با اشاره به این‌که درخواست اعتبار برای آسفالت جاده پنهانی را از سال‌های گذشته مطرح کردیم، بیان کرد: در برنامه سال جاری نیز موضوع آسفالت جاده روستای پنهانی را پیشنهاد خواهیم داد که اگر اعتباری تخصیص داشته باشد نسبت به آسفالت این جاده اقدام شود.
,
 
,
صحراگرد عنوان کرد: تا کنون 200 میلیون تومان اعتبار برای این جاده اختصاص داده شده و با این اعتبار 30 درصد کار زیر سازی انجام شده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته برای جاده روستای پنهانی اعتباری تخصیص پیدا نکرده است.
,
 
,
رئیس راه و شهرسازی شهرستان نهبندان در خصوص گلایه اهالی روستاهای اطراف روستای سیدال برای نامناسب بودن جاده‌های روستایی، عنوان کرد: اولویت آسفالت با روستاهایی است که دارای 20 خانوار و بیش از آن است.
,
 
,
صحراگرد گفت: در حال حاضر حدود 87 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان نهبندان آسفالت شده و درصد کمی باقی مانده که آسفالت نشده است.
,
 
,
وی افزود: حدود 40 کیلومتر راه روستایی در شهرستان نهنبدان وجود دارد که باید آسفالت شود.
,
 
,
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهبندان اظهار کرد: خوشبختانه طی سال گذشته اعتبارات بخش راه‌های اصلی افزایش خوبی داشته و در این راستا باند دوم جاده بیرجند- نهبندان نیز تعیین تکلیف شده است.
,
 
,
صحراگرد گفت: محور نهبندان- زابل نیز به همین نحو تعیین تکلیف شده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: تاخیر در انجام آسفالت راه‌های روستایی شهرستان نهبندان به دلیل عدم تخصیص اعتبارات است و یکی از دلایل دیگر موضوعی است که قرار شده راه‌های روستایی زیر نظر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار بگیرد. با توجه به این‌که این موضوع هنوز بلاتکلیف است این دو دلیل باعث شده شاهد تاخیر آسفالت راه‌های روستایی باشیم.
,
 
,
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهبندان در خصوص جاده سمک- مهل آباد نیز بیان کرد: این جاده به طول 7 کیلومتر است که امیدواریم امسال بتوانیم برای این جاده اعتباری دریافت و به اتمام برسانیم.
,
 
,
تشریح پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان نهبندان در سال جاری
, تشریح پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان نهبندان در سال جاری, تشریح پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان نهبندان در سال جاری,
 
,
صحراگرد با اشاره به پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان نهبندان در سال جاری، گفت: احداث باند دوم جاده بیرجند- نهبندان به طول 17 کیلومتر که خرداد ماه سال گذشته با قرارداد 61 میلیارد تومان اعتبار به پیمانکار واگذار شده و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد یکی از پروژه‌های ملی سال جاری راه و شهرسازی شهرستان نهبندان است.
,
 
,
وی ادامه داد: قطعه دیگر این محور به طول 20 کیلومتر حدفاصل اسماعیل آباد تا سربیشه است که از پایان سال 98 آغاز و با اعتبار 66 میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شده و در حال تجهیز کارگاه است.
,
 
,
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهبندان بیان کرد: باند دوم محور نهبندان- زابل به طول20 کیلومتر نیز از ذیگر پروژه های ملی راه و شهرسازی نهبندان است که طی ماه‌های آینده برای تعیین پیمانکار و بهره‌برداری به مناقصه خواهد رفت.
,
 
,
صحراگرد خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز این محور حدود 61 میلیارد تومان است که تامین شده اما به دلیل این‌که هنوز کار اجرایی آغاز نشده اعتبار تخصیص پیدا نکرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه